Uhh dårlig MD scanning i dag :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. september 2010

Tina2

Øv, det lyder da godt nok lidt træls MEN jeg kender tre hvor der også kun var to kar i navlesnoren da de var gravide og deres unger er fine og store idag:-) Der har ikke været noget med dem:-)

Krydser for det blir imorgen, så du ikke skal gå og vente!!!!

Stoooort kram til dig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. september 2010

Pige2009

Jeg  og ønsker jer al mulig held og lykke

Anmeld

2. september 2010

Karo

2. september 2010

Agnete

Knus til dig. Kan godt forstå, at du er nervøs, men krydser fingre for at alt er som det skal være  Min veninde og hendes mand fik samme besked med deres første barn. De fik også at vide, mange har det samme, men at det bare ikke er set så meget før i tiden, da man jo ikke scannede så meget. Hun blev scannet en del gange gennem graviditeten, og fødte en fin velskabt dreng, ca 3200,  få dage efter termin.

Anmeld

2. september 2010

Koen.

Søde du, bimmer kommer helt sikkert perfekt ud Vi fik den samme besked til md og gik så til vækstskanning og kontrol af hjertet hver 3. uge! lille pigen kom ud og var 50 cm og 3050g Hun var hele tiden en del lille men havde det godt og nu snart 5 mdr er hun stadig en lille bebs, men perfekt

til dig

Anmeld

2. september 2010

sofie85

DK skriver:

AAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHH

MD scanning i dag gik ikke godt! Der er kun 2 kar i navlesnoren, hvor der skal være 3. En vene med frisk blod og næring til barnet, og så to arterier med "affaldsblod" tilbage til moderen. Det er så den ene arterie der mangler. Problemet med det kan være to ting:

Det ene er at der er øget sandsynlighed for kromosomfejl og misdannelser i organerne på fostre med SUA (single umbrilical arterie).

Det andet er at selv om fosteret så ikke har hverken kromosomfejl eller misdannelser på organerne, så får de bare ikke så meget næring ind gennem navlesnoren fordi der ikke kan komme så meget blod ud igen. Venen med frisk blod er dobbelt så tyk som arterien, og derfor passer det jo når der er to. Men når der så kun er en så kan der ikke komme så eget ud og derfor heller ikke så meget ind. Derfor kan man risikere at barnet får vækstproblemer og man skal derfor til vækstscanninger med henblik på om man skal føde tidligt fordi ungen ligger og sulter derinde.

Jeg sidder og venter på at min telefon skal ringe nede fra sygehuset. Vi skal have en tid på Skejby til en scanning af hjerte og organer for at kigge efter misdannelser. Det bliver i morgen eller først i næste uge.

Underligt nok er jeg sådan lige nu ikke ved at dø af skræk. Jeg har lidt hele tiden haft på fornemmelsen at der var noget galt, men nu ved jeg ligesom hvad det er. Men noget der trykker er dog at det jo var ved en hjertescanning i Skejby at min søster fik de dårlige nyheder om den ene tvilling, hvor Odense sygehus hvade sagt at det ikke var et stort problem men det så viste sig at barnet ikke var levedygtigt og de var dagen efter på Riget og få navlesnoren til den syge tvilling skåret over.

Men indtil videre er det da rart at det er navlesnoren "kun" og ikke også Bimmeren der fejler noget. Og på den lyse side så risikerer jeg da ikke at føde en 6 kg.s baby. Der er aller aller størst sandsynlighed for at babyen er helt normal og at man kan gå enten til/eller næsten til termin, men at man nok bare får en lille baby! Kirstine fødte jeg 2,5 uge før termin og hun vejede 3,5 kg, så jeg er glad for at jeg ikke har en historie med et lille barn i forvejen.

Men jeg håååber sørme at det er i morgen og ikke først mandag/ tirsdag vi kan komme til på Skjeby til den scanning. Det vil simpelthen bare være SÅ træls at gå og vente hele weekenden.

Kryds fingre for at alt er helt perfekt inde i den lille Bimmer. Og at de snart ringer med den tid, så jeg kan få at vide hvornår det er!

Sikke en kedelig nyhed

Det er da altid noget at der er god chance for at det kommer til at gå godt

herfra

Anmeld

2. september 2010

Camilla_a

Min store dreng havde også kun to, der er ikke noget med ham  Jeg hørte under Riget og de sagde at det var der nu mange der kun havde to og det er meget sjællent der er nogle misdannelser. Vi var også til krontrol et par gange, men det var mest ang vægt for nogle gange er de lidt mindre, det var vores dreng, men han er stadig en streg i luften, men det ligger til farens familie. Min dreng har så noget med hans ene hånd og fod som er lidt mindre, men de kan ikke sige om det har noget med det at gøre... Så du må ikke blive alt for skræmt  Er helt sikker på du har en hel fin baby i maven

Anmeld

2. september 2010

Bette81

Krydser fingre og sender gode tanker.. Pøj pøj, vi håber alt er ok!

Anmeld

2. september 2010

blomst84

Jeg krydser rigtig mange gange  for dig og lille bimmer.... håber på det bedste herfra!!! STORT knus fra Sabrina

Anmeld

2. september 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Efter nu at have været igennem de 5 stadier ()  kan jeg forsikre dig om at der garanteret ikke er det mindste galt med Bimmeren! Men for en sikkerheds skyld:

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.