Hvorfor takker man nej til at komme i en mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2010

Heidimed lea

jeg har kun POSITIVT og fortælle om mine 3 mødregrupper plus mime netgrupper hvor vi også mødes..

jeg har fundet min bedste veninde derigennem og ja jegsynes vi er gode til at støtte hianden  mødses stadig og Rasmus er 6 år vi mødes også med mænd..

så jeg synes da bestemt du skal tage imod tilbuddet og se hvor det fører hen

knus Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Sara_S

Heidimed lea skriver:

jeg har kun POSITIVT og fortælle om mine 3 mødregrupper plus mime netgrupper hvor vi også mødes..

jeg har fundet min bedste veninde derigennem og ja jegsynes vi er gode til at støtte hianden  mødses stadig og Rasmus er 6 år vi mødes også med mænd..

knus Heidi

Ja, jeg tager sikkert chancen! 

Anmeld

1. september 2010

Sara_S

Heidimed lea skriver:

knus Heidi

Ja, jeg tager sikkert chancen! 

Anmeld

1. september 2010

Sara_S

Tak allesammen for jeres kommentar/historier. De var altså til stor hjælp!

Jeg tager sikkert imod tilbuddet om MG - nu hvor jeg også ved hvad det går ud på 

Sara

Anmeld

1. september 2010

Maise

Sidder her og skal i mødregruppe kl. 10 JEG ELSKER DET. Når man har sådan en lille fis, går man bare rundt derhjemme og bliver tosset med sine aegne tanker. Det er så rart at komme ud og dele dem - altså tanker i henhold til barnet. Jeg har lært så meget og haft meget gavn af det. For nogen gange er man bare hel hjælpeløs og tom for ideer hvordan man løser et problem, og jeg lover dig, de er der meget ofte med sådan en lille en. Vi mødes hver onsdag og hygger fra kl. 10 med morgenmad, kage og en let frokost. Vi er 7 i min mødregruppe. to er dog startet på job nu, så vi mødes en sjælden gang imellem og en søndag (bla. grill i sommer) så de kunne være med. Jeg er stor fortaler for mødregruppe.

Anmeld

1. september 2010

Sara_S

Maise skriver:

Sidder her og skal i mødregruppe kl. 10 JEG ELSKER DET. Når man har sådan en lille fis, går man bare rundt derhjemme og bliver tosset med sine aegne tanker. Det er så rart at komme ud og dele dem - altså tanker i henhold til barnet. Jeg har lært så meget og haft meget gavn af det. For nogen gange er man bare hel hjælpeløs og tom for ideer hvordan man løser et problem, og jeg lover dig, de er der meget ofte med sådan en lille en. Vi mødes hver onsdag og hygger fra kl. 10 med morgenmad, kage og en let frokost. Vi er 7 i min mødregruppe. to er dog startet på job nu, så vi mødes en sjælden gang imellem og en søndag (bla. grill i sommer) så de kunne være med. Jeg er stor fortaler for mødregruppe.

Jeg håber jeg er lige så heldig som dig og ender i en god gruppe! 

Der er dog lang tid endnu, da jeg først skal føde i starten af november... hvornår starter man forresten med at mødes med de andre mødre?

Anmeld

1. september 2010

lotte32

Som andre har skrevet, er det et lotteri at blive puttet i en MG og jeg syntes det lyder godt at du vil give det en chance jeg mødte min MG første gang gennem jordemoderen mens vi stadig var gravide.. det er nu 7 år siden, (puha hvor tiden flyver)  vi møde ca. hver 6.uge og kan stadigvæk nemt snakke en hel dag så min MG var som at vinde i lotteriet.. Vores unger er nu så store at det ikke er hver gang de har lyst til at være med, men eftersom de 4 andre tøser i gruppen har fået flere børn siden deres første, er der altid masser af unger med

Vores Mødregruppe er iøvrigt med tiden blevet omdøbt til "sladre-gruppen"

Knus Lotte

Anmeld

1. september 2010

wildcats

jeg er i en rimelig god mødregruppe med en 3.g en 2.g og tre 1.g mødre(mig selv incl) alle fra det samme lokale område og de to mødte jeg allerede til fødselsforberedelse så lidt pudsigt at de også er i min MG. Vi kan snakke om alt og der er heldigvis ingen konkurence om hvem der er først/bedst/dygtigst men istedet nyder vi hinandes børns fremskridt og glædes sammen over det. Vi gjorde det i vores gruppe at vi sammen fik en efter fødsel træner til at komme mener det var 10 el 12 gange til vores møder og vi blev godt rystet sammen af det og fik alle godt gang i vores genoptræning af div godt brugte muskler, så det kan varmt anbefales Ydermere har vi inviteret endnu en mor med i gruppen, en tilflytter hvis mødregruppe gik i opløsning af flere årsager, men da hendes søn er samme årgang som vores så har vi budt hende velkommen i vores. Møderne er skiftet til ca en gang om måneden da alle er i job igen og weekenderne kan være besat af mange andre familiære o.lign. andre ting, men det fungere fint. Skal måske lige nævnes at de små nu er ca 1 1/2 år.

Anmeld

1. september 2010

Tullebobs

Hejsa

Jeg overvejede virkelig at takke nej til mødregruppe med min store søn, som idag er 5 år. Han havde kolik og jeg havde svært ved at overskue , hvis de andre bare var sådan nogle overskudsmødre med små glade babyer - sådan forestillede jeg mig at det ville være. Tog mig dog sammen og gik med - og det var godt! En af de andre mødre lagde ud med at græde, da det hele var så hårdt - og så var linjen ellers lagt - her var det tilladt at være ærlig, og vi bakkede hinanden op i tykt og tyndt. Vi mødtes hver uge i det første lille års tid. Nu er drengene 5 år - og vi ses stadig hver måned alle fire

Min lille søn er 5 måneder - og jeg sagde selvfølgelig ja tak til at komme i mødregruppe igen, men uden forventninger om at kunne blive ligeså godt. Men det er det! Vi er alle travle andengangsmødre, så vi ses hver anden uge privat. Og så ses vi iøvrigt også hver torsdag til babysamlesang. Det er nogle dejlige kvinder og børn.

Så jeg giver  til mødregrupper...

Anmeld

1. september 2010

Corn

Sara_S skriver:

Jeg håber jeg er lige så heldig som dig og ender i en god gruppe! 

Der er dog lang tid endnu, da jeg først skal føde i starten af november... hvornår starter man forresten med at mødes med de andre mødre?

I anden mødregruppe startede jeg op, mens jeg stadig var gravid.

Denne tredje gang er Aslan den ældste, men da vi mødtes de første gange, var der to babyer og to gravide. Da alle gik hjemme kunne vi ligeså godt få startet op og lære hinanden at kende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.