Hvorfor takker man nej til at komme i en mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.450 visninger
55 svar
0 synes godt om
30. august 2010

Sara_S

Jeg har læst at der er nogle af jer, der slet ikke glæder sig til at komme med i en mødregruppe og andre, der slet ikke vil...

Er der så noget jeg ikke kender til ang. mødregrupper?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er dansker og aner slet ikke noget om hvordan alt det mødregruppe-halløj virker... men har altid syntes at det lyder så hyggeligt...

Nogle der kan komme men en forklaring på det hele?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Risen

Sara_S skriver:

Jeg har læst at der er nogle af jer, der slet ikke glæder sig til at komme med i en mødregruppe og andre, der slet ikke vil...

Er der så noget jeg ikke kender til ang. mødregrupper?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er dansker og aner slet ikke noget om hvordan alt det mødregruppe-halløj virker... men har altid syntes at det lyder så hyggeligt...

Nogle der kan komme men en forklaring på det hele?

Lyder mærkeligt ? .. Man siger bare til SP at man ikke vil være i en.. Det er jo kun et tilbud ikke en tvang.. 

Anmeld

30. august 2010

Laulund87

Jeg takkede nej fordi jeg slet ikke kunne overskue at skulle deltage i sådan noget, eller lægge hus til. 

Desuden fungerer jeg ikke så godt sammen med en hel flok kvinder (har angst)

Min sundhedsplejerske spurgte flere gange og pressede mig lidt, men jeg var bestemt og sagde NEJ. 

Man er nødt til at mærke sine egne grænser og mødregruppe er bare ikke for alle

Anmeld

30. august 2010

Corn

Jeg har haft det hyggeligt i alle mine tre mødregrupper. Så jeg synes godt om det.

Som tilflytter har det hjulpet mig med at få et netværk.

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Jeg vil ikke i mødregruppe, det har jeg ikke rigtig lyst til. sådan har jeg altid haft det.

Anmeld

30. august 2010

patella

Risen skriver:

Lyder mærkeligt ? .. Man siger bare til SP at man ikke vil være i en.. Det er jo kun et tilbud ikke en tvang.. 

Jeg tror Sara gerne vil vide HVORFOR nogle vælger mødregruppe fra...

Personligt valgte jeg det fra fordi jeg har så stort et netværk og behøver ikke nogen tilføjelse til dette. Jeg har på ingen måde brug for eller lyst til flere veninder. Og desuden har jeg så travlt med alt muligt andet, at jeg synes det var spild af tid...

Andre ved jeg vælger det fra, da de føler sig ret malplaceret i en mødregruppe, og føler at man er den eneste med sine problemer, da nogle i gruppen bare får det til at lyde som om de er supermennesker (dette kan man jo selvfølgelig først opdage når man ER startet) og det kan virke nedslående på nogen...

Men jeg syns da bare du skal prøve det af og se om det er noget for dig. Man er til en hver tid velkommen til at stoppe igen. Ingen tvang 

Anmeld

30. august 2010

Sara_S

Risen skriver:

Nu kommer jeg fra Italien, hvor man slet ikke får sådan et tilbud, så aner jeg slet ikke hvad det indebærer at være med i en mødregruppe...

Vidste ikke en gang at det var gennem SP man kan komme med i en...

Anmeld

30. august 2010

oo

jeg er en af dem der takker nej til at deltage i en mødregruppe - og det er af den simple grund, at jeg ikke føler noget som helst behov for at være i en. jeg er slet ikke sådan anlagt socialt, at jeg ville synes det var superhyggeligt at mødes med andre UDELUKKENDE fordi vores børn er født samtidig. Jeg har et godt netværk af venner der også har fået børn - både i år og tidligere - og vil langt hellere bruge deres selskab og visdom end nogle fremmedes

men det er jo helt op til den enkelte!

Anmeld

30. august 2010

Sara_S

patella skriver:

ntPlaceHolder1_TextEditorQuote_ucExtendedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" name="ctl00_ContentPlaceHolder1_TextEditorQuote_ucExtendedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" style="height:310px;width:100%;">

Jeg tror Sara gerne vil vide HVORFOR nogle vælger mødregruppe fra...

Personligt valgte jeg det fra fordi jeg har så stort et netværk og behøver ikke nogen tilføjelse til dette. Jeg har på ingen måde brug for eller lyst til flere veninder. Og desuden har jeg så travlt med alt muligt andet, at jeg synes det var spild af tid...

Andre ved jeg vælger det fra, da de føler sig ret malplaceret i en mødregruppe, og føler at man er den eneste med sine problemer, da nogle i gruppen bare får det til at lyde som om de er supermennesker (dette kan man jo selvfølgelig først opdage når man ER startet) og det kan virke nedslående på nogen...

Men jeg syns da bare du skal prøve det af og se om det er noget for dig. Man er til en hver tid velkommen til at stoppe igen. Ingen tvang 

Tak  

Anmeld

30. august 2010

Malonde1985

Jeg startede i en mødregruppe dengang jeg lige havde født min datter, men jeg syntes bare ikke kemien var der med nogle af dem. Jeg var på det tidspunkt 21 år, og de andre var langt oppe i 30´erne.. Syntes lidt der var for lang spredning dengang, så jeg stoppede i gruppen og fandt en legestue i stedet.

Ku rigtig godt tænke mig denne gang at finde en mødregruppe, som var nogen lunde jævnaldrende, eller lidt ældre og som alle er 2. gangs fødende. Kan godt blive ensomt bare at gå hjemme med den lille alene, hvis man ikke kender nogen som også har små børn..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.