Hvorfor takker man nej til at komme i en mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

Risen

Sara_S skriver:

Nu kommer jeg fra Italien, hvor man slet ikke får sådan et tilbud, så aner jeg slet ikke hvad det indebærer at være med i en mødregruppe...

Vidste ikke en gang at det var gennem SP man kan komme med i en...

Åh okay .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Risen

patella skriver:

Jeg tror Sara gerne vil vide HVORFOR nogle vælger mødregruppe fra...

Personligt valgte jeg det fra fordi jeg har så stort et netværk og behøver ikke nogen tilføjelse til dette. Jeg har på ingen måde brug for eller lyst til flere veninder. Og desuden har jeg så travlt med alt muligt andet, at jeg synes det var spild af tid...

Andre ved jeg vælger det fra, da de føler sig ret malplaceret i en mødregruppe, og føler at man er den eneste med sine problemer, da nogle i gruppen bare får det til at lyde som om de er supermennesker (dette kan man jo selvfølgelig først opdage når man ER startet) og det kan virke nedslående på nogen...

Men jeg syns da bare du skal prøve det af og se om det er noget for dig. Man er til en hver tid velkommen til at stoppe igen. Ingen tvang 

ja det var nok det hun mente

Anmeld

30. august 2010

B&J

Jeg takkede også nej tak da min dreng er der gang i hele tiden og ikke gider side og lege over i et hjørne og jeg kunne jo ikke snakke med når vi sad lang væk fra hinanden.. men gud vi kan da også hygge os uden hihihi

Anmeld

30. august 2010

Daisy

Jeg takkede nej både med min datter og nu med min søn. Jeg har mega svært ved at komme ind på folk, eller rettere at lade folk komme ind på mig. Jeg synes også at det er lidt uoverskueligt med det at man lægger hus til og alt andet. Gider simpelthen ikke at have aftaler, synes der er nok med alle de lægebesøg, forældremøder i skole, børnehave og sfo'er. Har altid en hel masse jeg skal til og vil helst bare nyde min lille dreng i fred og ro hjemme

Jeg har dessuden valgt sundhedsplejerske fra, da jeg ikke føler et behov for at hun kommer.

Anmeld

30. august 2010

baby2010

Jeg er MEGET udadvendt og social - jeg mener aldrig det er for sent at få en ny veninden  Så jeg havde glædet mig helt vildt til at starte i mødregruppe

Men desværre gik den i opløsning kort tid efter den var startet pga. intriger, drama, og generelt dårlig opførsel. Såeh det blev en kort fornøjelse, desværre...

Synes da du skal prøve det af! Man har ikke noget at tabe, du stopper jo bare, hvis du ikke bryder dig om det/dem.

Julie

Anmeld

30. august 2010

Corn

baby2010 skriver:

Jeg er MEGET udadvendt og social - jeg mener aldrig det er for sent at få en ny veninden  Så jeg havde glædet mig helt vildt til at starte i mødregruppe

Men desværre gik den i opløsning kort tid efter den var startet pga. intriger, drama, og generelt dårlig opførsel. Såeh det blev en kort fornøjelse, desværre...

Synes da du skal prøve det af! Man har ikke noget at tabe, du stopper jo bare, hvis du ikke bryder dig om det/dem.

Julie

Nej hvor surt. Sådan en dramatisk mødregruppe havnede min svigerinde også i, hvor der altid blev snakket bag om ryggen på dem der ikke var der...

Jeg har været heldig med mine mødregrupper. Jeg har ikke fået veninder ud af det, men har fået en kontaktflade med forældre på mine børns alder, og det har været meget brugbart når man er tilflytter.

Denne gang er jeg kommet i gruppe med min svigerinde, og det må jeg indrømme er både godt og skidt.. Man skal i hvert fald lige tænke sig godt om, inden man høvler svigermor ned

Kan du ikke komme i en ny gruppe???

Anmeld

30. august 2010

Enayia

Jeg tror det er meget individuelt hvorfor nogle vælger mødre grupper fra.

Personligt har jeg takket nej, da jeg er glad for de mennesker jeg har i mit liv, og har ikke noget behov for at lukke andre ind i mit liv, plus jeg ikke har lyst til at være afhængig af det.

Men for nogle er det da sikkert en udemærket måde at lære andre at kende

Knus Enayia

Anmeld

30. august 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Jeg har en søn på 3 år, hvor jeg dengang startede i en mødregruppe, hvor jeg meget hurtig kunne mærke at jeg bare SLET ikke passede ind. Min søn ser ik hans far og har aldrig gjort det, og det gik de andre piger rigtig meget op i (I negativ forstand) Jeg fik det ene spark efter det andet omkring det. De lavede aftaler bag ryggen på mig hvor deres mænd skulle med osv osv, så der valgte jeg at stoppe.....

Nu med min yngste søn som er 5 mdr lige om lidt, der havde jeg ikke rigtig nogen forventning til en mødregruppe, men takkede alligevel ja fordi jeg tænkte at jeg da i hvert fald ikke kunne blive dårligere modtaget end med den første.

Vi er 5 piger.

2 anden gangs fødense, 1 tredje gange fødende og 2 første gangs fødende.

Første gang vi mødes var vi sammen 6 timer, tiden fløj bare afsted, vi elsker hinandens og vores ungers selvskab.... Vi snakker om alt, lige fra vores nogen gange trælse svigermødre, til sex, mænd, dyr og selvfølgelig vores børn..... Vi ses hver fjortensdag og er sammen fra kl 10.30 og går først tit hver til sit ved 17.00 tiden. Vi skiftes til at ligge hjem til, og laver så lidt lækkert mad til hinanden. Nogen har det bedst med "bare" at stå med boller. Men da jeg selv meget sjælden spiser før til middag laver jeg altid frokost til os. Pastasalat, terte, buttedej med fyld og salat osv osv alt efter hvad jeg kan finde på.....

Jeg er generalt ikke en person som er god til at komme ud blandt andre, jeg føler mig ikke særlig godt tilpas hvis jeg skal være social. Men sammen med de her piger kan jeg være mig selv, og jeg kan klart mærke på mit humør når vi har været sammen, og man lige får luft for nogen af de ting man måske går og tumler med i hovedet til hverdag.....

Go for it, kan jeg kun sige.... Du kan altid stoppe igen hvis ikke det er noget for dig!

Kram

Anmeld

30. august 2010

mullesmith2

Tjuhl skriver:

jeg er en af dem der takker nej til at deltage i en mødregruppe - og det er af den simple grund, at jeg ikke føler noget som helst behov for at være i en. jeg er slet ikke sådan anlagt socialt, at jeg ville synes det var superhyggeligt at mødes med andre UDELUKKENDE fordi vores børn er født samtidig. Jeg har et godt netværk af venner der også har fået børn - både i år og tidligere - og vil langt hellere bruge deres selskab og visdom end nogle fremmedes

men det er jo helt op til den enkelte!

Nøjagtig sådan jeg har det også

Anmeld

30. august 2010

smokin

baby2010 skriver:

Julie

nøøøj det lyder da vanvittigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.