Hvorfor takker man nej til at komme i en mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

Silvermist

Jeg meldte mig ud af begge mine mødregrupper. Begge gange pga. af manglende kemi, lyst og behov. Og netop disse 3 ting spiller jo en yderst vigtig rolle i en velfungerende mødregruppe.

Trods mit manglende behov og lyst til at være en del af en mødregruppe er jeg dog en meget social person. Jeg har et godt netværk af familie og venner, både med børn og uden. Desuden havde jeg en rigtig dejlig online-mødregruppe i et andet forum, som jeg nød at deltage i - når jeg havde tid og lyst. Det er det positive ved en online-mødregruppe, man føler sig ikke forpligtet på nogen som helst måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Mira0911

Sara_S skriver:

Jeg har læst at der er nogle af jer, der slet ikke glæder sig til at komme med i en mødregruppe og andre, der slet ikke vil...

Er der så noget jeg ikke kender til ang. mødregrupper?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er dansker og aner slet ikke noget om hvordan alt det mødregruppe-halløj virker... men har altid syntes at det lyder så hyggeligt...

Nogle der kan komme men en forklaring på det hele?

Jeg prøvede 2 forskellige mødregrupper....

Den 1. første var kun 2. gangs fødende der var i gruppen.. Jeg var 1. gangsfødende.. Synes ikke jeg klingede ind der... :(

Så prøvede jeg en anden gruppe hvor vi kun var 1. gangsfødende... Det synes jeg heller ikke jeg klingede ind der... Der gik desværre konkurrence i, hvad ens barn kunne osv i den dur.. Det gad jeg heller ikke se eller høre på...

Håber jeg kommer i en mødregruppe, hvor det går langt bedre end de 2 første... :O)

Anmeld

30. august 2010

Vingummien

Jeg takkede nej fordi jeg ikke er så socialt anlagt, og er der mange grunde til. Og det var jo helt fint.

Men nogle er glade for det og andre ik, sådan er man jo forskellige.

Ved du ikke hvad du skal så kan du sige ja og springe fra

Anmeld

30. august 2010

Ox.

Jeg takkede nej da det slet ikke var tiltalende for mig, jeg kendte mange i forvejen der havde små børn på Lilje's alder, så det var ganske fint for mig at være sammen med dem når man havde lyst i stedet for at blive sat sammen med nogle andre jeg ikke vidste hvem var

Anmeld

30. august 2010

Shibby

Det handler om kemi..

Syntes ikk man skal sige nej før man har set hvad det er man siger nej til!

i 2003 blev jeg tilknyttet en helt fantasisk gruppe med kanon sammenhold. Der var en rigtig god kemi. Jeg elskede den hygge og det sammenhold vi havde!

i 2006 kom jeg i ennu en gruppe og fuck noget røv. Der var ikk skyggen af kemi og alt var konkurrensepræget og bitchfights. Hvis vi får en baby mere så vil jeg helt klart i en mødregruppe-bare for at se omd er er kemi så jeg ved hvad jeg siger nej til

Anmeld

30. august 2010

Silvermist

Det handler om kemi..

Syntes ikk man skal sige nej før man har set hvad det er man siger nej til!

i 2003 blev jeg tilknyttet en helt fantasisk gruppe med kanon sammenhold. Der var en rigtig god kemi. Jeg elskede den hygge og det sammenhold vi havde!

i 2006 kom jeg i ennu en gruppe og fuck noget røv. Der var ikk skyggen af kemi og alt var konkurrensepræget og bitchfights. Hvis vi får en baby mere så vil jeg helt klart i en mødregruppe-bare for at se omd er er kemi så jeg ved hvad jeg siger nej til

Meget enig, både med at give mødregruppen en chance, men også at en velfungerende mødregruppe handler om kemi. Er der ingen kemi, så forsvinder lysten og behovet jo af sig selv.

Anmeld

30. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg ser stadigvæk min mødregruppe jeg kom i med Luka for snart 3 år siden. Vi ses 3 gange om året med vores unger og vi hygger os så meget.

Jeg kom også i en super mødregruppe med Lina, hvor vi alle var fleregangsfødende og jævnaldrene. Da vi alle startede på arbejde i foreåret ændret vi vores hygge fra hver 10 dag til ca. 1 gang om måneden. Vi skiftevis mødes med børn og uden børn. Vi er 6 meget forskellige piger, men vi har det så hyggeligt sammen og har alle kemi sammen.

Men det handler i bund og grund om kemi. Jeg har været super glad for mine to og ville helt sikkert vælge en igen, hvis det blev aktuelt

Anmeld

31. august 2010

Corn

baby2010 skriver:

Jo det har jeg også tænkt lidt på... Går og kigger længselsfuldt efter andre kvinder med barnevogne nede i byen... Tror jeg vil prøve at tale med min SP om det

Ja tag da fat i sp... Hvis man nyder at komme lidt ud eller at have gæster, så er det jo super.

Anmeld

31. august 2010

densorteenke

Jeg var i mødregruppe med mine 2 første.. Denne her gang magter jeg det simpelthen ikke...

men nu har jeg også en på 4år , 15mdr og en på 10 uger.. Så ved simpelthen ikke hvornår jeg skulle have tid

Anmeld

31. august 2010

sweetypie

Dengang jeg fik min søn var jeg den eneste i min omgangskreds der har fået barn, og mine veninder forstod naturligvis ikke min begejstring på samme måde som andre nybagte mødre gør, eller gad at lytte til problemer med amning, bleer, og hans udvikling dag til dag! Hehe, klart! Så jeg var lykkelig for min mødregruppe - hvor vi alle var i samme båd. Det er nu 10 år siden og jeg har stadig kontakt med 2 ud af 4, så det er super!

Nu her da jeg fik min datter - for snart 1 år siden, der savnede jeg netværk, fordi vi er tilflyttere til Jylland. Og det er bare gået så fint og vi er blevet rigtig tætte med hinanden i mødregruppen og mødes på alle mulige andre tidspunkter også, og mændene mødes også og vi spiser sammen osv. Super hyggeligt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.