Hvorfor takker man nej til at komme i en mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2010

L.J.L

Jeg sagde nej til mødregruppe fordi jeg ikke følte det var mig at sidde med 5 andre kvinder og deres børn og snakke om bleer og gylp. Men jeg må nok indrømme at jeg har fortrudt det en del, for nu savner jeg alligevel at mødes med andre kvinder som har børn på min søns alder. Derfor har jeg allerede besluttet at ved den næste så skal jeg i mødregruppe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2010

Ann.

Jeg vil gerne i mødregruppe - men ikke igennem SP. Jeg har det ikke godt med bare at blive "proppet" i en gruppe med mennesker jeg ikke kender.

Jeg har en gruppe veninder vi er 6 piger, vi mødes ind imellem og laver nogle sjove ting sammen, både med og uden børn

Anmeld

30. august 2010

Margorie

Jeg takkede nej fordi den eneste mødregruppe der var her hvor jeg bor- var den for udsatte mødre, altså folk med stofmisbrug, psykiske problemer og vold i familien.. Ikke lige mine favorit typer at have omkring mit barn

Anmeld

30. august 2010

Muffinmus

hmm, jamen tit er de hyggelige, men meget tit svinger man bare SLET ikke med dem man kommer i gruppe med.ådan var min første gruppi byen, var en af de yngste mødre(var 26) og de var såååååååååååååååååååååååååååååååååååååå kedelige. Snakede kun børnehaver, møder og strik og skole og andre dødsyge emner. Manglede lidt spas og hygge i stedet for.

Så har haft langt mere glæde af de gruper jeg selv har mødt fra netgrupperne end mine lokale grupper:-)

Anmeld

30. august 2010

Fyn

Åh ja - mødregrupper det kan være et lotteri!

Jeg sagde ja tak da min SP spurgte om jeg ville med i en. Vi er 5 kvinder og alle er forskellige, men det er også det der sætter kulør på det hele. Så får man vendt det hele - bare på en anderledes måde.

Vi mødes og snakker om vores børn. Det er det der fylder - og så alt det andet. Det er hyggeligt. Vi ses en gang hver 14. dag og her næste gang skal vi på cafe!

Hvis jeg var dig, ville jeg klart takke JA til invitationen. Hvis du så ikke svinger med dem efter I har mødtes nogle gange, så meld dig ud. Det er nemmere - for man kan ikke komme med i den når den først er etableret!

Held og lykke med det hele! Og mød mødregruppen med et åbent hjerte og sind.

Mange hilsner C.

Anmeld

30. august 2010

mariamiss6

Sara_S skriver:

Nu kommer jeg fra Italien, hvor man slet ikke får sådan et tilbud, så aner jeg slet ikke hvad det indebærer at være med i en mødregruppe...

Vidste ikke en gang at det var gennem SP man kan komme med i en...

I en mødregruppe hyggespiser man, og drikker kaffe/the/whatever imens man snakker om sine børn, mænd og hvad ellers der lige rører sig....

Det er faktisk bare et socialt netværk, mens man er på barsel, hvor alle har mindst 1 ting til fælles - nemlig at de har fået et barn

Jeg sagde selv at jeg ikke ville, til at starte med, fordi jeg netop ikke synes jeg havde brug for flere mennesker i min omgangskreds (læs: svært ved at overskue flere mennesker)
MEN jeg tog alligevel imod tilbudet, og jeg var rigtig glad for det...

Min bedste veninde i dag, er en jeg mødte i mødregruppen. Og jeg vil virkelig ikke undvære hende for noget i verden... Jeg elsker hende og hendes familie, på lige fod med min rigtige familie.... Så der kom da helt klart noget godt ud af det

2. gang var jeg knapt så heldig, men fik alligevel et par hyggelige bekendtskaber

Det er meget rart, synes jeg, at man VED man kan se frem til noget socialt 1 dag hver uge.... Det gør ligesom at man ikke bliver helt skør i bolden af at gå hjemme, hvis man nu ikke liiiiige har en masse andre at besøge, eller få besøg af, mens manden arbejder

Jeg synes ikke du skal være nervøs.... Selvfølgelig kan du være uheldig at komme i en gruppe, hvor du bare ikke føler du passer ind, men så kan du altid stoppe helt, eller prøve at komme med i en anden gruppe

Anmeld

30. august 2010

baby2010

Macaab skriver:

Nej hvor surt. Sådan en dramatisk mødregruppe havnede min svigerinde også i, hvor der altid blev snakket bag om ryggen på dem der ikke var der...

Jeg har været heldig med mine mødregrupper. Jeg har ikke fået veninder ud af det, men har fået en kontaktflade med forældre på mine børns alder, og det har været meget brugbart når man er tilflytter.

Denne gang er jeg kommet i gruppe med min svigerinde, og det må jeg indrømme er både godt og skidt.. Man skal i hvert fald lige tænke sig godt om, inden man høvler svigermor ned

Kan du ikke komme i en ny gruppe???

Jo det har jeg også tænkt lidt på... Går og kigger længselsfuldt efter andre kvinder med barnevogne nede i byen... Tror jeg vil prøve at tale med min SP om det

Anmeld

30. august 2010

XXSS

Det er et super tilbud, hvis man kan overskue det.. især som tilflytter..

Og kemien er der måske ikke lige altid med alle, men det må man jo tage som det kommer  Jeg har lige været i min 2. gangs mødregruppe i dag for første gang - og det er jo altid spændende, hvordan det går fremadrettet, og mest af alt om man svinger sammen, så nu ser vi

Anmeld

30. august 2010

Lise

Ved godt at det ikke var det spørgsmålet gik ud på, men jeg synes mødregrupper er GULD værd!!! Jeg har måske bare været heldig med begge mine, men den første, hvor vores børn er 3 år nu, der ses vi stadig fire af os, ud af seks. Og vores børn leger rigtig godt sammen - så når børnene bliver ældre end bare at være babyer, så er det også genialt til play-dates  Den anden, hvor børnene er fem mdr, er rigtig hyggelig. HVor vidt vi bliver ved at ses, ved jeg ikke... men jeg glæder mig altid til at se dem, på trods af at vi ses tre-fire timer hver-hveranden uge. Jeg har egentlig også en masse jeg gerne vil nå hele tiden, og synes slet ikke jeg har tid nok, men jeg vil altid gerne i mødregruppe. Nu er jeg også vældig socialt anlagt, så kunne aldrig drømme om at sige at jeg ikke havde brug for flere mennesker i mit liv - jeg har rigeligt med veninder, men der er vel altid plads til flere...  

Anmeld

30. august 2010

lisbethita

Sara_S skriver:

Jeg har læst at der er nogle af jer, der slet ikke glæder sig til at komme med i en mødregruppe og andre, der slet ikke vil...

Er der så noget jeg ikke kender til ang. mødregrupper?

Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er dansker og aner slet ikke noget om hvordan alt det mødregruppe-halløj virker... men har altid syntes at det lyder så hyggeligt...

Nogle der kan komme men en forklaring på det hele?

Hejsa :-) 

Ciao italiana ;-) 

Det er jo lidt en individuel sag og der kan være mange forskellige årsager til, at folk ikke har lyst. Men JEG synes det er HELT fantastisk at være kommet i en mødregruppe. Nu er jeg også nytilflytter, men det er så dejligt at møde andre, der er i samme situation som en selv. Jeg har også masser af venner, der lige har født, men jeg synes bare, at dem jeg har mødt i mødregruppen kan man få lov til KUN at tale børn om uden at have dårlig samvittighed over det. Og man har jo brug for at høre om andres erfaringer og selv fortælle sine egne. Mine andre venner, som også har født taler jeg da også lidt om børn med, men dem taler jeg om alle mulige andre ting med. Så...for mig er det helt vildt fedt med mødregruppen. Vores børn er 5 mrd. gamle nu og vi mødes stadigt HVER uge, fordi vi ikke kan undvære hinanden. Det siger noget om, at vi har det helt fantastisk sammen alle 5. 

Held og lykke med din mødregruppe 

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.