Skjuler han noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2010

JustAnotherName

Jeg synes der er noget helt galt i et parforhold hvis man ikke kan få lov at have private samtaler i fred.

Min mand får under ingen omstædigheder lov at læse mine emails, eller mine breve på facebook. Det handler ikke om at jeg skjuler noget, men om at de ting jeg skriver med mine venner om er noget privat mellem mig og dem. Hvis min mand skal høre om det skal jeg nok fortælle ham det, men ikke tale om at han skulle have lov til selv at se efter det.

Og jeg ville aldrig kunne leve i et forhold hvor der var så lidt tillid som det TS beskriver.

Der er jo også forskel på, om man SNAGER i sin partners private sager, fremfor hvis man SPØRGER om man må have lov til at se....!?!

Hvis man har en ubehagelig følelse af usikkerhed, så bliver den jo forstærket, når noget bliver gjort endnu mere "top-secret"-agtig.
Hvor imod at der vel ikke var nogen grund til at nægte sin patner at "få sin usikkerhed gjort til skamme", hvis der vitterligt intet er at skjule !?!

Altså jeg mener det er trist i sig selv, hvis man er så usikker på sig selv og/eller sin partner, at man ikke kan føle sig sikker på hinanden, og har et behov for at tjekke op på hinanden.
Men samtidigt, hvis man vitterligt føler sådan, og erkender det overfor sin partner, så mener jeg da også, at ens partner har del i, at mane usikkerheden til jorden, fremfor at øge den yderligere.

"Den der intet har at skjule, skjuler intet"
Men derfor har man (ALLE) selvfølgelig ret til at have noget som er DERES og som er PERSONLIGT og ikke rager andre. Men HVIS den man elsker har en svær følelse, og den er ubegrundet, så syntes jeg da, at det er idioti, at opretholde den følelse, som i sidste fordærver ens forhold.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2010

Josesmor

Anonym skriver:

Ja nu har jeg altså brug for hjælp..

Jeg er meget jaloux og stoler meget lidt på min kæreste. Eller det er blevet bedre med tiden, men her forleden havde jeg bestilt noget tøj på nettet og brugt hans email. Vi ledte så efter den der bekræftelse som man får og kommer tilfældigt til at se han han har skrevet meget privat med piger på hans facebook. Bliver meget mistænkelig og spørger om jeg må se de beskeder. Men nej det må jeg ikke. Det var privat. Øhm NÅ? Måske er det det, men idet han siger jeg ikke må se dem tror jeg bare endnu mere at han skjuler noget. Blev ret sur og så bagefter at han lavede hans kode om. ?? Øhm kender den ikke engang.. Men nu er han meget påpasselig med at logge af facebook inden han går bare 2 sek fra computeren.

WHAT TO DO ?

Jeg er så ked af det og går og spekulere over HVAD han har skrevet med dem og siden jeg ikke må se det :s

PUHAA sikke noget rod!!

Altså her hos os ved vi begge hvad den andens kode er til FB og andre sider. Hvis han får en besked men lige er igang med noget må jeg gerne læse dem for ham. Hvis han løb til telefonen ville jeg da blive mistroisk.. Vi kan begge bare kigge på FB og i mobilen..., men vi gør det aldrig. Jeg er sammen med den mand jeg har tænkt mig at dele resten af mit liv med.., og jeg deler ALT med ham.. Jeg har ikke noget hemmeligt snak med mine nære veninder som han ikke ved til. Alt jeg siger til ham ved jeg kommer ik videre, og han er den person jeg stoler mest på. Jeg ser det ikke som om der er noget galt i et forhold hvis ikke man kan have noget privatliv for sin partner, fordi bare det man ved man har friheden til at "tjekke" den anden giver da en hvis trykhed. Min kæreste arbejde tit om natten på div. diskoteker hvor det vrimler med smukke tøser men jeg har det ALDRIG dårligt med han tager afsted. Han fortæller sommetider der er nogle piger der gerne vil have ham med videre når de lukker og så griner vi lidt af det over morgenbordet. Fordi det er jo mig han kommer hjem til og det er da et mega kompliment

Hvis du har en dårlig mavefornæmelse med det hele.. SÅ FØLG DEN!!! Den der intet har at skjule..., skjuler intet... Og det tror jeg sku desværre din kæreste gør..

Mange knus herfra

Anmeld

28. august 2010

Thalia

JustAnotherName skriver:

Der er jo også forskel på, om man SNAGER i sin partners private sager, fremfor hvis man SPØRGER om man må have lov til at se....!?!

Hvis man har en ubehagelig følelse af usikkerhed, så bliver den jo forstærket, når noget bliver gjort endnu mere "top-secret"-agtig.
Hvor imod at der vel ikke var nogen grund til at nægte sin patner at "få sin usikkerhed gjort til skamme", hvis der vitterligt intet er at skjule !?!

Altså jeg mener det er trist i sig selv, hvis man er så usikker på sig selv og/eller sin partner, at man ikke kan føle sig sikker på hinanden, og har et behov for at tjekke op på hinanden.
Men samtidigt, hvis man vitterligt føler sådan, og erkender det overfor sin partner, så mener jeg da også, at ens partner har del i, at mane usikkerheden til jorden, fremfor at øge den yderligere.

"Den der intet har at skjule, skjuler intet"
Men derfor har man (ALLE) selvfølgelig ret til at have noget som er DERES og som er PERSONLIGT og ikke rager andre. Men HVIS den man elsker har en svær følelse, og den er ubegrundet, så syntes jeg da, at det er idioti, at opretholde den følelse, som i sidste fordærver ens forhold.

Jamen jeg er som sådan ikke uenig med dig, men hvad nu hvis den mailudveksling indeholder et eller andet der vitterligt er meget privat for den ene af parterne. Kan det virkeligt være rigtigt at når man er i et forhold så har man ret til at kræve at læse hvad som helst, bare fordi man ikke kan beherske sin egen jalousi?

Anmeld

28. august 2010

JustAnotherName

Thalia skriver:

Jamen jeg er som sådan ikke uenig med dig, men hvad nu hvis den mailudveksling indeholder et eller andet der vitterligt er meget privat for den ene af parterne. Kan det virkeligt være rigtigt at når man er i et forhold så har man ret til at kræve at læse hvad som helst, bare fordi man ikke kan beherske sin egen jalousi?

Nej, man har ikke ret til at kræve det.
Men til at blive mødt med forståelse for, at man har en forkert følelse (hvilket jeg tror alle der er usikre i deres forhold, ét eller andet sted skammer sig over .....hvis altså det jo er uberettiget, at de er usikre ........Hér kan man så gå ind i en længere dialog omkring HVORFOR den ene part ikke stoler på den anden. For jeg mener at der er STOR forskel på, om den ene ser "spøgelser" alle vegne og selv planter usikkerheden i deres forhold, eller om deres partner reelt giver dem grund til at være bekymrede)
Hvis ikke man har noget at skjule, og man elsker vedkomne, som har det så hæsligt. Hvorfor så ikke bare få det ud af verden èn gang for alle??!?!!

Men hvis den ene part gang på gang på gang, skal "bevise sin uskyld" så ER det selvfølgelig helt uholdbart.

Anmeld

28. august 2010

Chr-Hei

JEg har selv prøvet præcis det du skriver og føler derfor med dig...

JEg slog det hen og tænkte det nok bare var mig der var for over jaloux og at der sikkert ikk var noget i det..

Men det vidste sig så faktisk han havde gang i en hel del bag min ryg, og ikk kun havde mig..

De kan få en til at tro det er en selv der er noget galt med og man er for hysterisk...

Vil dog give folk ret i at der skal være tillid men man behøver jo ikke være ligefrem naiv.. Og hvis det er gang på gang han vænner den væk og logger af bare fordi man lige skal noget sp tror jeg bestemt der er noget du ikke må se og som han vil få et forklarings problem ud af..

Syntes måske du skal prøve snakke med ham om det. Fortælle ham hvordan du har det med det og få snakket jeres forhold igennem.. Det ødelægger jo ogsp jeres forhold hvis du går og er opmærksom hele tiden (hvilket jeg godt forstår hvis du er) Og man kommer hurtigt til ligge meget i ting som der måske faktisk slet ikke er noget i..

Håber for dig han godt kan se problemet og vil prøve ændre det eller i hvertfald give dig en forklaring.. Også må du til stole på ham hvis der ikke er noget i det... Og hvis ikk han er til snakke med ville jeg ikk kunne leve sammen med sådan en kæreste..

Anmeld

29. august 2010

louise8723

altså jeg vil sige at hvis du har din fornemmelse.. og du sys han reagere på en underlig måde.. så er der sq nok noget i det!

dine instinkter siger dig at du ikke burde stole på ham.. og derfor er du mere opmærksom på ting der ikke passer ind..

Ja du kan sagtens glemme det og lægge det bag dig.. men jeg vil næsten sige at der er 100% sikkerhed for at du oplever flere situationer på samme måde.. - og hver gang du konfrontere ham vil han være kold og afvisende og du vil stå tilbage med en følelse af at det er dig der er forkert på den.

Derimod hvis din kæreste intet havde at skjule ville han nok være på en anden måde.. selvf behøver man ikk at skulle have lov til at snage i hans ting.. for det er privat..

men når han skrev med andre ville han ikk vende sig væk osv.

Men det hele er jo op til dig selv.. men hvis du er mistænktsom nu.. så tror jeg bare ikke det bliver bedre.. og tro mig sådan et forhold blir man skør i hovedet af!! - i know!

Anmeld

29. august 2010

LotteGabriella

Muffi . skriver:

Det fandt jeg mig IKKE i   Svesken på disken ellers måtte han pisse af

PRÆCIS

Anmeld

29. august 2010

Moar2011

selvf skal man have tillid til hinanden, men som mange af jer os skriver, så havde jeg heller ikke fundet mig i det, og det gør meget at det er det modsatte køn, for hvorfor sq han nægte dig at se beskederne, hvis der ikke var noget at skjule, hvorfor skrifte adgangs kode, og hvorfor vende skærmen væk fra dig :s - jeg ville helt bestemt også tro han havde gang i noget, der ikke er helt "lovligt" - og ang det med at det kunne være en overraskelse, plejer man så ikk som regl, gør det med damen's veninde, i dette tilfælde en af dine veninder. ? ..

men det kan godt være det bare er mig der er fra den heh', det i hvertfald bare min meninig

Anmeld

29. august 2010

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Har fået meget at tænke over.

Det er bare noget rigtig godt rod lige nu..

Jeg er meget jaloux anlagt, men viser det sjældent.
Netop fordi jeg er bange for at det er mig den er gal med og jeg ser spøgelser overalt.
Ved hvor irriterende og dræbende det er med en jaloux kæreste der tjekker en i hovede og røv... så derfor holder jeg det for mig selv, medmindre han virkelig giver mig grund til at spørge ind til nogle ting.
Og den måde han har håndteret det på, det syntes jeg ikke er okay. Og det har jeg også forklaret ham..Men om det er sivet ind, ja det aner jeg ikke. Men nu vil jeg prøve at se tiden an.. Andet kan jeg ikke gøre lige pt.

For elsker ham jo stadig. Og han er vel uskyldig til det modsatte er bevist, ikk' ?

Anmeld

29. august 2010

Moar2011

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Har fået meget at tænke over.

Det er bare noget rigtig godt rod lige nu..

Jeg er meget jaloux anlagt, men viser det sjældent.
Netop fordi jeg er bange for at det er mig den er gal med og jeg ser spøgelser overalt.
Ved hvor irriterende og dræbende det er med en jaloux kæreste der tjekker en i hovede og røv... så derfor holder jeg det for mig selv, medmindre han virkelig giver mig grund til at spørge ind til nogle ting.
Og den måde han har håndteret det på, det syntes jeg ikke er okay. Og det har jeg også forklaret ham..Men om det er sivet ind, ja det aner jeg ikke. Men nu vil jeg prøve at se tiden an.. Andet kan jeg ikke gøre lige pt.

For elsker ham jo stadig. Og han er vel uskyldig til det modsatte er bevist, ikk' ?

Jow det er sandt ! - men hvorfor skjule sådan en ting for dig, når han ved at du er meget jaloux anlagt ? - ville det så ikke være bedre for enes par forhold, bare at vise dig de beskeder, hvis der alligevel ikke er noget at skjule fra hans side af ? - du må sandlig ikke tro, at jeg er ude på at få dig til at tro, at han er dig utro, slet slet ikk .. kender bare godt til det med at være jaloux :s og det er ikke en rar følelse ! - man bliver helt skør af det tilsidst :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.