Hejsa Piger
Læste lige i en anden tråd en nævne at man ikke sætter et barn til verden hvor faren ikke ønsker det. For et barn har ret til begge forældre.....
Men hvad så med dem som vælger en doner, fordi de endnu ikke har fundet manden i sit liv, men ønsker sig et barn??? Er de ligeså forfærdelige som os der også ønskede os et barn, men hvor faren ikke havde samme følelse til det????
Bliver faktisk rigtig rigtig ked af at læse sådan en udmeldning, for jeg mener helt sikkert jeg har givet min søn et mindst ligeså godt liv som alle andre har, hvor der er en far! Bare fordi han ikke var ønsket af sin far, skulle jeg så gå gennem en abort, og leve med at have taget en beslutning som jeg i virkeligheden ville fortryde noget så grusomt?
Det her er et meget følsomt emne for mig, for føler mig virkelig trampet på når folk kommer med sådan en kommentar! Jeg har ikke sat Nicklas til verden af egoistiske grunde, men fordi jeg elskede ham fra det sekund det stod med en positiv test. Planlagt eller ej......
Kram
(Jeg har ikke læst andet end trådstarters indlæg og beklager, hvis der er gentagelser fra andre indlæg.)
Hm... Jeg synes faktisk ikke, at "børn har ret til to forældre". Jeg synes, at børn har ret til kærlighed.
Jeg er selv "vokset op" med en far (min mor og far gik fra hinanden, da jeg var 1), der ikke har magtet opgaven - selvom jeg ved, at han elsker mig (på sin egen forkrøblede måde), så tror jeg nok, at han helst havde været foruden at skulle være far, da han fik beskeden. Og det har jeg da ofte kunne mærke. Han har mere været en slags onkel, NÅR han orkede/gad/kunne overskue det/havde lyst/osv. Han har aldrig givet sig selv 100 %, når vi har haft far/datter-tid gennem årene og han har aldrig været særligt interesseret eller nysgerrig ang. mig.
Dette er blot et lille og ikke-fyldestgørende indblik i min far. Jeg har i januar cuttet kontakten til ham efter nogle episoder. I retrospekt så ville jeg nok ønske, at jeg aldrig havde kendt ham - og det er selvfølgelig noget af en udtalelse, for når man ikke kender sin forælder eller dem begge, så lider man af et afsavn.
Men jeg har også lidt af afsavn og en kæmpe sorg over at være blevet vraget af min egen far.
Sikke en smøre... Jeg mener blot, at det ikke skal være for enhver pris, at børn skal have begge forældre i sit liv. Selvfølgelig er det at foretrække, men kun hvis begge er engagerede!
Jeg synes, at det er SÅ stærkt gået af de enlige forældre (både frivilligt og ufrivilligt), der formår at opfostre et barn - det kan ikke være nemt!