Hva er forskellen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.827 visninger
47 svar
0 synes godt om
25. august 2010

LouiseNielsen

Hejsa Piger

Læste lige i en anden tråd en nævne at man ikke sætter et barn til verden hvor faren ikke ønsker det. For et barn har ret til begge forældre.....

Men hvad så med dem som vælger en doner, fordi de endnu ikke har fundet manden i sit liv, men ønsker sig et barn??? Er de ligeså forfærdelige som os der også ønskede os et barn, men hvor faren ikke havde samme følelse til det????

Bliver faktisk rigtig rigtig ked af at læse sådan en udmeldning, for jeg mener helt sikkert jeg har givet min søn et mindst ligeså godt liv som alle andre har, hvor der er en far! Bare fordi han ikke var ønsket af sin far, skulle jeg så gå gennem en abort, og leve med at have taget en beslutning som jeg i virkeligheden ville fortryde noget så grusomt?

Det her er et meget følsomt emne for mig, for føler mig virkelig trampet på når folk kommer med sådan en kommentar! Jeg har ikke sat Nicklas til verden af egoistiske grunde, men fordi jeg elskede ham fra det sekund det stod med en positiv test. Planlagt eller ej......

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2010

SpunkenJo

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Læste lige i en anden tråd en nævne at man ikke sætter et barn til verden hvor faren ikke ønsker det. For et barn har ret til begge forældre.....

Men hvad så med dem som vælger en doner, fordi de endnu ikke har fundet manden i sit liv, men ønsker sig et barn??? Er de ligeså forfærdelige som os der også ønskede os et barn, men hvor faren ikke havde samme følelse til det????

Bliver faktisk rigtig rigtig ked af at læse sådan en udmeldning, for jeg mener helt sikkert jeg har givet min søn et mindst ligeså godt liv som alle andre har, hvor der er en far! Bare fordi han ikke var ønsket af sin far, skulle jeg så gå gennem en abort, og leve med at have taget en beslutning som jeg i virkeligheden ville fortryde noget så grusomt?

Det her er et meget følsomt emne for mig, for føler mig virkelig trampet på når folk kommer med sådan en kommentar! Jeg har ikke sat Nicklas til verden af egoistiske grunde, men fordi jeg elskede ham fra det sekund det stod med en positiv test. Planlagt eller ej......

Kram

Hej Louise

Det er absolut et følsomt emne, men må et eller andet sted være enig med det citat du har fundet dig. Børn har ret til to forældre.

Det er ikke ensbetydende med, at den enlige far eller mor ikke er gode nok, men fra naturens side er vi indrettet sådan, at der er to forældre..... Og ja, jeg mener man som barn fortjener dem begge to.

Det vigtigste er dog, at børn er elsket blandt de mennesker der er omkring dem. Enlig mor som enlig far, papmødre-fædre, plejeforældre, ja find selv på flere.

Men et eler andet sted, mener jeg nok, at kvinder som vælger insemination på egen hånd (Og nu skal jeg jo passe på....) er egoistiske, idet de "frarøver" børnene deres far. Kvinder der får børn med mænd som fravælger barnet, kan man jo nærmest ikke stille noget op imod.

Det er et emne der ikke kan opnås enighed omkring, men en interessant debat.

Knus Jo

Anmeld

25. august 2010

Sees

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

Kan 100% godt følge dig - Jeg blev også meget ked af, at læse indlægget. Så det ikke som et angreb, eller noget personligt - men jeg er ked af at nogle folk er af den holdning, at man ikke kan give et barn et (Lige så) værdigt liv, når det ikke er begge forældre der deltager ..
Jeg synes absolut jeg har givet min søn et rigtig godt liv - At hans far har valgt at melde fra, kan jeg desværre ikke gøre noget ved, og det kan Emil heller ikke.
Heldigvis har jeg fundet mig en dejlig mand, der er gået ind og taget Emil til sig, som sin egen, så han har fået en far i en anden mand, end den mand der er hans far af  kød og blod - men det kan jo sådanset være ligemeget! Så længe han er elsket, så er alt andet vel ligegyldigt?

Anmeld

25. august 2010

LouiseNielsen

MamaMis. skriver:

Kan 100% godt følge dig - Jeg blev også meget ked af, at læse indlægget. Så det ikke som et angreb, eller noget personligt - men jeg er ked af at nogle folk er af den holdning, at man ikke kan give et barn et (Lige så) værdigt liv, når det ikke er begge forældre der deltager ..
Jeg synes absolut jeg har givet min søn et rigtig godt liv - At hans far har valgt at melde fra, kan jeg desværre ikke gøre noget ved, og det kan Emil heller ikke.
Heldigvis har jeg fundet mig en dejlig mand, der er gået ind og taget Emil til sig, som sin egen, så han har fået en far i en anden mand, end den mand der er hans far af  kød og blod - men det kan jo sådanset være ligemeget! Så længe han er elsket, så er alt andet vel ligegyldigt?

Jeg er jo også gift med den dejligste mand.... Jeg sagde fra starten at jeg ikke kun ønskede mig en mand, men også en far for min søn.... Og kunne en kommende mand ikke gå ind i sådan et forhold, jamen så var det bare ikke manden for mig.....

Nicklas kalder Andreas for far, og er endnu og mange år fremover total uvidende overfor at der findes en "far" derude..... Men der er faderskabs papir, og på den måde kan jeg hjælpe ham bedst mulig hvis han en dag ønsker at opsøge hans biologiske far!

Anmeld

25. august 2010

SpunkenJo

MamaMis. skriver:

Man er jo ikke far bare fordi man er den der biologisk er den anden ahalvdel. En far er jo ham der er der når der skal sættes plaster på såret, ses fodbold, tage i svømmeren og meget meget mere.

Som forældre gør man jo alt det bedste for sine guldklumper, alene eller ej.

At den biologiske far ikke ønsker at være en del af det lille væsens liv, er jo hans tab. Godt han har fået en RIGTIG far

- Uuuh, jeg syns det er svært at diskutere det på skrift. Det kan lyde så hårdt det skrevne ord..... (Vil nødig lyde dømmende eller stødende)

Men syns absolut det er en interessant debat.

Knus Jo

Anmeld

25. august 2010

Sees

LouiseNielsen skriver:

Jeg er jo også gift med den dejligste mand.... Jeg sagde fra starten at jeg ikke kun ønskede mig en mand, men også en far for min søn.... Og kunne en kommende mand ikke gå ind i sådan et forhold, jamen så var det bare ikke manden for mig.....

Nicklas kalder Andreas for far, og er endnu og mange år fremover total uvidende overfor at der findes en "far" derude..... Men der er faderskabs papir, og på den måde kan jeg hjælpe ham bedst mulig hvis han en dag ønsker at opsøge hans biologiske far!

Samme situation her. Emils far forlod mig da jeg var halvvejs i graviditeten, og jeg har ikke hørt fra ham siden.
Jeg har papir fra statsamtet om hvem hans far er, og dem for Emil da, den dag vi har tænkt os at fortælle ham at Lasse ikke er hans rigtige far.
Emil kalder også Lasse for far - Mange folk synes det er underligt for "Tænk nu hvis den rigtige far dukker op" - Jamen så gør han det (Jeg tror simpelthen ikke på at det sker) og så tager vi den derfra. Emil har fået en far, som giver ham MASSER af kærlighed og omsorg - At det ikke er hans rigtige far, er jo lige meget!

Anmeld

25. august 2010

quity

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

Jeg er helt enig med dig, står selv i situationen. Jeg valgte min datter udfra kærlighed til hende. Måske egoistisk, men stadig udfra kærlighed og jeg er 100% sikker på at hun nok skal klare sig her i livet. Ja der vil komme tider hvor hun vil stille spørgsmål og måske ønsker at lede efter sit biologiske ophav, og der vil jeg altid være der for hende.

Det at vælge at få børn er et egoistisk valg, dette uanset om man er alene eller et par. For børnene har ik valgt at blive født.

Anmeld

25. august 2010

Sees

SpunkenJo skriver:

Man er jo ikke far bare fordi man er den der biologisk er den anden ahalvdel. En far er jo ham der er der når der skal sættes plaster på såret, ses fodbold, tage i svømmeren og meget meget mere.

Som forældre gør man jo alt det bedste for sine guldklumper, alene eller ej.

At den biologiske far ikke ønsker at være en del af det lille væsens liv, er jo hans tab. Godt han har fået en RIGTIG far

- Uuuh, jeg syns det er svært at diskutere det på skrift. Det kan lyde så hårdt det skrevne ord..... (Vil nødig lyde dømmende eller stødende)

Men syns absolut det er en interessant debat.

Knus Jo

Det er lige præcis det jeg mener - ordet far er jo bare en titel. Det er jo hvad far gør og viser, der gælder!

Anmeld

25. august 2010

Maise

LouiseNielsen skriver:

Hejsa Piger

Kram

til dig. Bliver helt rørt af dit indlæg.

Anmeld

25. august 2010

SpunkenJo

MamaMis. skriver:

Det er lige præcis det jeg mener - ordet far er jo bare en titel. Det er jo hvad far gør og viser, der gælder!

Ku simpethen bare ikke være mere enig.

FAR er noget man gør sig fortjent til at blive kaldt
- Glæder mig sindsygt meget til den lille herhjemme begynder at kalde "faaar". Det er jo som musik i mine små ører

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.