Update: mors prinsesse kan ikke skide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. september 2010

B&J

ej hvor er jeg godt for du bare er en sej mor og siger nu er det nok o´g stakkels malou håber snart hendes mave går iorden igen og´tror vist du skal skifte SP for det hun siger er bare for dårligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. september 2010

Maise

Zette skriver:

Så endte vi sørme på det dumme hospital igen Malou græd i nat og da hun forsatte i samme stil imorges besluttede jeg at nu skulle hun altså ikke bare være herhjemme for "det går nok over"... Så skråt op med alt hvad andre har sagt om at man ikke kan få forstoppelse når man bliver ammet eller blive syg - vi skulle til lægen!

Hos lægen underholdte hun så meget med skrål at en læge simpelthen stoppede sin konsultation med en anden patient, lossede patienten ud og sagde "I kommer med her"...

Han lyttede på hjerte, lunger og maven - alt lød fint. Ingen feber. Men hun skreg og skreg... så vi blev smidt afsted mod børne afd. i Roskilde.

Malou har i den grad forstoppelse - lille stakkel! Og synes det er så TAMT af en sundhedsplejeske at sige man ikke kan få forstoppelse og IKKE må bruge lactolouse på ammebørn... Jeg har da i hvert fald tænkt mig at gøre som der bliver sagt på sygehuset!

Min stakkels lille prinsesse..... Helt fyldt til randen med lort!

ØV ØV ØV for en dag!

hun har ikke for snæver endetarm?? min venindes mige fik udblokket sin endetarm og 10 dages lort væltede ud. bare lige et tip at en del børn bliver født med dette problem.

held og lykke

Anmeld

5. september 2010

M&F&C

Mette+Mathias skriver:

Min søn på 5 har også lidt alvorligt af forstoppelse, og det var aaaaalt for svært for egen læge at regne ud, - så vi endte hos en børnelæge, som fandt ud af det på ½ time!!

Han får nu Movicol Junior (på recept - der er ikke automatisk tilskud, men det kan man søge, det er ret dyrt uden) og det virker!!

I starten fik han 2 breve om dagen og nu - 1 år efter - kan der godt gå 1 uge mellem han får et brev, vi giver kun efter behov,

Movicol junior er ret nyt (movicol er ikke, men junior er), så måske kender din læge det ikke, men det findes!

Tror iøvrigt det smager godt, Mathias får det i juice og beder ofte selv om det.

Skriv hvis du vil vide mere.

Jaaah, det kan godt tænkes at vores læges kompetencer til at vurdere graden af Frederikkes forstoppelse måske ikke er helt i tiptop-orden. Undrede mig så sent som imorges over manglende afføring...ja undre mig hele tiden! Hun får lactulose morgen + aften (2x5ml) og samtidig med det får hun smurt numsen (selve hullet og lige indenfor) med sådan noget bedøvende creme, da hun har haft en ridse, som jo garanteret af kommet af det enormt hårde afføring (når der endelig kommer noget). På torsdag må jeg ikke længere smøre hende med det der, da hun så har været smurt med det i 2 uger. Og lactulosen giver ikke de store resultater.

Ved du om jeg eventuelt må give hende lidt youghurt eller tykmælk med HUSK på? Hun er 2 år. Tænker, det er et naturmiddel, og det satte i den grad gang i min mave efter fødslen? Så kunne jeg prøve det, inden jeg ringede min læge op igen igen....

Ville virkelig ønske hun snart kunne få "tømt ryggen" godt og grundigt og have en normal afføring...

Super hvis man kan få tilskud til det - hvis det ender med hun skal have det der movicol junior, hvor søger man så tilskuddet? Det creme jeg smøre hende med nu koster 177,- !!!!!!! kr for en lille tube!

I øvrigt, mange tak for svar og råd  

Anmeld

5. september 2010

smokin

Maise skriver:

hun har ikke for snæver endetarm?? min venindes mige fik udblokket sin endetarm og 10 dages lort væltede ud. bare lige et tip at en del børn bliver født med dette problem.

held og lykke

Hrmmm lægen havde fingeren oppe i hendes numse (og jeg havde nær fået hjertestop så ondt som det gjorde på hende) og sagde den var snæver... men der stod ikke noget og pressede... jo en smule og det kom ud da hun trak fingeren ud. Jeg tror det sidder længere oppe i systemet.

Anmeld

5. september 2010

smokin

Mor til Frederic skriver:

har du ikke fået et nr til sygeplejske der har været med til at følge jer?

Vi har 2 sygeplejsker vi kan ringe til. 1 ang hans afføring - som jeg skal ringe til på mandag, for at afl afførings dagbog. Og en anden der er har med astma og allergi.

Nej jeg skal kun ringe hvis hun ikke skider hver dag, men skulle give hende et par dage i opstarten til at få movicol ned og komme ordenlig igang...

Anmeld

5. september 2010

Mette+Mathias

Malene&Frederikke skriver:

Jaaah, det kan godt tænkes at vores læges kompetencer til at vurdere graden af Frederikkes forstoppelse måske ikke er helt i tiptop-orden. Undrede mig så sent som imorges over manglende afføring...ja undre mig hele tiden! Hun får lactulose morgen + aften (2x5ml) og samtidig med det får hun smurt numsen (selve hullet og lige indenfor) med sådan noget bedøvende creme, da hun har haft en ridse, som jo garanteret af kommet af det enormt hårde afføring (når der endelig kommer noget). På torsdag må jeg ikke længere smøre hende med det der, da hun så har været smurt med det i 2 uger. Og lactulosen giver ikke de store resultater.

Ved du om jeg eventuelt må give hende lidt youghurt eller tykmælk med HUSK på? Hun er 2 år. Tænker, det er et naturmiddel, og det satte i den grad gang i min mave efter fødslen? Så kunne jeg prøve det, inden jeg ringede min læge op igen igen....

Ville virkelig ønske hun snart kunne få "tømt ryggen" godt og grundigt og have en normal afføring...

Super hvis man kan få tilskud til det - hvis det ender med hun skal have det der movicol junior, hvor søger man så tilskuddet? Det creme jeg smøre hende med nu koster 177,- !!!!!!! kr for en lille tube!

I øvrigt, mange tak for svar og råd  

Tilskuddet søgte børnelægen for os, tror næsten bare hun vingede et eller andet af. Tilskuddet er ikke indkomstbestemt, da det er dét tilskud som gives til al medicin, bare ikke Movicol Junior endnu. 2 pakker koster over 400 uden tilskud, men kun 132 med tilskud, og der er 30 portioner i en pakke, så det gør en forskel.

Som andre skriver, så findes der også Moxalole (hedder det vist), som du kan købe uden recept. Jeg har valgt ikke at bruge det, da det a) er til voksne = svært at dosere og b) ikke kunne ordentlig vejledning fra egen læge om hvordan det skulle bruges.

Ja, min læge er et fjolse men der er over 700 personer i vores by som ikke har egen læge mere (pension), så hvor kan man lige skifte hen??

Anmeld

5. september 2010

M&F&C

Mette+Mathias skriver:

Tilskuddet søgte børnelægen for os, tror næsten bare hun vingede et eller andet af. Tilskuddet er ikke indkomstbestemt, da det er dét tilskud som gives til al medicin, bare ikke Movicol Junior endnu. 2 pakker koster over 400 uden tilskud, men kun 132 med tilskud, og der er 30 portioner i en pakke, så det gør en forskel.

Som andre skriver, så findes der også Moxalole (hedder det vist), som du kan købe uden recept. Jeg har valgt ikke at bruge det, da det a) er til voksne = svært at dosere og b) ikke kunne ordentlig vejledning fra egen læge om hvordan det skulle bruges.

Ja, min læge er et fjolse men der er over 700 personer i vores by som ikke har egen læge mere (pension), så hvor kan man lige skifte hen??

Ja ved du hvad ..... altså, alt for ungerne .... men det gør altså bestemt intet lige at sparer hvor man kan! Specielt når man som mig er på SU

Tror bestemt jeg lige vil prøve at høre vores læge ad, med det Movicol junior. Og hvis hun ikke vil give det, kan man så bede om at komme til at tale med en børnelæge eller? Tør næsten ikke med det andet der, når du siger det ikke er til at blive vejledt ordentlig og det rent faktisk er et medicin produkt til voksne

Må jeg spørge hvor du bor? For vi står og skal flytte til Aalborg kommune .......

Anmeld

5. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Mette+Mathias skriver:

Vi fik begge med hjem fra børne amb. Både movicol junior og moxalole. 

Så vi kunne finde ud af hvad Frederic kunne lide.

Men 1 brev moxalole svare til 2 movicol junior.

Så da vi skulle ved hver udtømning give 2 moxalole pr dag - skulle vi med movicol give ham 4 breve pr dag...

Anmeld

5. september 2010

Mette+Mathias

Malene&Frederikke skriver:

Ja ved du hvad ..... altså, alt for ungerne .... men det gør altså bestemt intet lige at sparer hvor man kan! Specielt når man som mig er på SU

Tror bestemt jeg lige vil prøve at høre vores læge ad, med det Movicol junior. Og hvis hun ikke vil give det, kan man så bede om at komme til at tale med en børnelæge eller? Tør næsten ikke med det andet der, når du siger det ikke er til at blive vejledt ordentlig og det rent faktisk er et medicin produkt til voksne

Må jeg spørge hvor du bor? For vi står og skal flytte til Aalborg kommune .......

Du kan i hvertfald bede om en henvisning til en børnelæge,men der kan være lang ventetid. Det lykkedes dog mig at få en akut tid (=få dage) ved at ringe, da det var så synd så synd for Mathias som græd voldsomt, når han skulle på toilettet.

Jeg bor i Nørresundby = Aalborg kommune, så du kommer jo nok også til at blive ramt af lægemanglen, der er allerede mange som mangler læge, da der kommer så mange nye studerende på denne tid, og der er ikke åbent for tilgang nogle steder (

Hvis du bor forholdsvis tæt på Aalborg/Nordjylland nu, så bed evt. om at blive henvist til Karen Tilma i Brønderslev, - det er vores børnelæge og hun er en ældre dame, men hun er simpelthen så sød, og hun har virkelig tid til at høre på dig og spørger meget ind til forløbet, - hun har desuden også kortere ventetid end børnelægerne i Aalborg.

Jeg er lidt nysgerrig,- hvor skal du flytte hen i kommunen?

Anmeld

5. september 2010

Mette+Mathias

Mor til Frederic skriver:

Vi fik begge med hjem fra børne amb. Både movicol junior og moxalole. 

Så vi kunne finde ud af hvad Frederic kunne lide.

Men 1 brev moxalole svare til 2 movicol junior.

Så da vi skulle ved hver udtømning give 2 moxalole pr dag - skulle vi med movicol give ham 4 breve pr dag...

Ja, det er jo så meget rart at vide, men når man skal bruge det første gang og får at vide "sådan efter behov" - så er man på herrens mark ( For man ved jo ikke om 1 brev giver barnet diarré eller om der skal 5 breve til før der kommer en reaktion - et minimum af vejledning kunne være ønskeligt, - nu står pakken jo bare i skabet og samler støv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.