Update: mors prinsesse kan ikke skide

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. september 2010

Barbamama

åh nej hvor er det bare synd!!!!! Jeg bliver helt ked af at læse dit indlæg!!!! Det er bare så hårdt når så små børn har så ondt og de kan jo slet ikke sige hvad der er galt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Zette skriver:

Hvor meget movicol junior giver du dit barn?

vi giver ham 1 brev moxaoloe om dagen. I samråd med børne amb, da vi ang aff er i kontakt med dem hver uge til 14. dag.

Anmeld

3. september 2010

<3

charlottekri skriver:

ville bare lige komme med et godt råd. vores datter har lidt at hård mave lige siden hun begyndte på skemad (brystbarn) og hun har fået lactulose til den helt store guldmedalje, men det hjalp kun i et par dage af gangen, så det har jo slet ikke hjulpet os herhjemme... vi prøvede også at give hende sveskemos. sp anbefalede en teskefuld på havregrøden, men det battede ingen steder... der skulle faktisk et helt glas til før det hjalp en smule...

men så fandt vi ud af at kiwi kunne sætte seriøst gang i hendes mave. de første par dage giver vi en hel kiwi om dagen og derefter en halv i ca. 14 dage. det plejer at tage det.

Jep kiwi virker næsten med det samme

Anmeld

4. september 2010

smokin

Mor til Frederic skriver:

vi giver ham 1 brev moxaoloe om dagen. I samråd med børne amb, da vi ang aff er i kontakt med dem hver uge til 14. dag.

Okay, vi skal give 1/2 brev movicol om dagen. så det må vi jo prøve

Anmeld

4. september 2010

Zette skriver:

Okay, vi skal give 1/2 brev movicol om dagen. så det må vi jo prøve

er hun blevet 'tømt' ud? altså fået løsnet proppen op...

Anmeld

4. september 2010

smokin

er hun blevet 'tømt' ud? altså fået løsnet proppen op...

Hrmmm jeg er såååå meget i tvivl. Hendes afføring har jo altid været tynd fordi jeg fuldtidsammer, men igår tog jeg så et billede af "floden" da det kom ud, og en fra min familie siger det er meget tyndt?

Men sådan har det jo altid været....

Aner ikke hvordan det skal se ud?

Anmeld

4. september 2010

Zette skriver:

Hrmmm jeg er såååå meget i tvivl. Hendes afføring har jo altid været tynd fordi jeg fuldtidsammer, men igår tog jeg så et billede af "floden" da det kom ud, og en fra min familie siger det er meget tyndt?

Men sådan har det jo altid været....

Aner ikke hvordan det skal se ud?

Nu ved jeg ikke lige når hun 'kun' er amme barn. 

Men her fik vi at vide at det snyder helt vildt. For hos mange er det kun det tynde der løber forbi proppen og derved tror mange forældre at deres barn har tynd mave og fylder dem med bananer og andet. 

Og så stopper det først til. For proppen er der jo stadig og bliver kun større.. 

Derfor det er vigtig at give dobbelt dosis indtil barn er tømt ud og man vitterlig kan se at klumpen kommer med ud i det tynde - og som regl i lidt alla kanin lorte.

Her er det til tider som varm nutella... Men hellere at det kommer let ud end at de skal kæmpe med at få det ud. Det kan give 'traumer' senere hen at de ikke tør at komme af med det store, fordi de er vant til det altid gør ondt og derved holder på det. 

Anmeld

4. september 2010

Mette+Mathias

Malene&Frederikke skriver:

Hmm, giver også min datter på 2 år lactulose (5 ml. om dagen) ..... og hun kommer stadig ikke rigtig af med noget, og det der kommer ud er hårde, små knolde....og det er en kamp for hende! Hun skriger dog ikke, men er ikke i tvivl om det gør ondt på hende.

Skal jeg mon give hende mere lactulose for at få gang i skidtet? eller bruger de andre midler til børn i den alder, hvis det er en reel forstoppelse?

Min søn på 5 har også lidt alvorligt af forstoppelse, og det var aaaaalt for svært for egen læge at regne ud, - så vi endte hos en børnelæge, som fandt ud af det på ½ time!!

Han får nu Movicol Junior (på recept - der er ikke automatisk tilskud, men det kan man søge, det er ret dyrt uden) og det virker!!

I starten fik han 2 breve om dagen og nu - 1 år efter - kan der godt gå 1 uge mellem han får et brev, vi giver kun efter behov,

Movicol junior er ret nyt (movicol er ikke, men junior er), så måske kender din læge det ikke, men det findes!

Tror iøvrigt det smager godt, Mathias får det i juice og beder ofte selv om det.

Skriv hvis du vil vide mere.

Anmeld

5. september 2010

smokin

Nu ved jeg ikke lige når hun 'kun' er amme barn. 

Men her fik vi at vide at det snyder helt vildt. For hos mange er det kun det tynde der løber forbi proppen og derved tror mange forældre at deres barn har tynd mave og fylder dem med bananer og andet. 

Og så stopper det først til. For proppen er der jo stadig og bliver kun større.. 

Derfor det er vigtig at give dobbelt dosis indtil barn er tømt ud og man vitterlig kan se at klumpen kommer med ud i det tynde - og som regl i lidt alla kanin lorte.

Her er det til tider som varm nutella... Men hellere at det kommer let ud end at de skal kæmpe med at få det ud. Det kan give 'traumer' senere hen at de ikke tør at komme af med det store, fordi de er vant til det altid gør ondt og derved holder på det. 

Nu prøver jeg lige at se de næste dage om det stadig lugter helt vildt når hun prutter og hvad der så sker når hun kommer af med det. Jeg giver et kvart brev om morgenen og et kvart brev om aftenen. Og indtil videre er der kun kommet afføring 2 døgn efter... og ikke 1 døgn efter som lægen sagde.
Synes godt nok det er svært at vide om proppen er kommet ud :/ Men der har i hvert fald ikke været nogle kaninlorte...

Anmeld

5. september 2010

Zette skriver:

Nu prøver jeg lige at se de næste dage om det stadig lugter helt vildt når hun prutter og hvad der så sker når hun kommer af med det. Jeg giver et kvart brev om morgenen og et kvart brev om aftenen. Og indtil videre er der kun kommet afføring 2 døgn efter... og ikke 1 døgn efter som lægen sagde.
Synes godt nok det er svært at vide om proppen er kommet ud :/ Men der har i hvert fald ikke været nogle kaninlorte...

har du ikke fået et nr til sygeplejske der har været med til at følge jer?

Vi har 2 sygeplejsker vi kan ringe til. 1 ang hans afføring - som jeg skal ringe til på mandag, for at afl afførings dagbog. Og en anden der er har med astma og allergi.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.