jeg HADER lægevagten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2010

M.O.A.R.

Har lige været til lægevagten med ham. Hver gang han har været vågen idag, har han skreget så man skulle tro han blev tævet, og han har været meget sløv og sovet meget. Samt han har hostet en del. dog ingen feber.
Han er bare overhovedet ikke sig selv, vi kan heller ikke ligge ham uden han skriger, han skal bare hænge hele tiden (og det falder han ikke engang til ro af hver gang) og sikke jeg har tudet med ham idag

Han lyttede på ham, kiggede i øre og øjne (IKKE I MUNDEN) og mente ikke der var noget galt med ham, han var nok ved at få eller udvikle noget forkølelse eller virus.

IGEN fik jeg at vide jeg skulle give ham panodil!! Og så skulle jeg ringe igen hvis det blev værre.. (Selvom jeg synes det er slemt nok i forvejen)

Hvad er det for noget altså!? at give en 3 mdr. gammel dreng panodil (stikpiller), det er jeg altså ikke særlig tryg ved

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2010

ann-kristina

Hej

Det er rigtigt at man ikke bare skal give børn panodil fordi de har feber. Men hvis de har ondt er det altså udemærket at give. Det virker da som om din lille dreng har ondt/er utilpas. Han kan jo ikke fortælle hvad der er galt. Nu er han blevet undersøgt (mere eller mindre grundigt) og det er ihvertfald blevet udelukket at der er noget alvorligt galt. Hvis jeg var dig ville jeg give ham panodil, for at han kan få lidt ro. Så vil han formentlig også spise bedre. Det er ikke farligt at give panodil, heller ikke til så små børn. På børneafdelingen giver vi det også til de helt nyfødte som kan have ondt efter en hård fødsel. Du behøver jo ikke at give det som stikpille. Køb noget panodil mixtur. Så giver du 50 mg/kg/døgn fordelt på 3-4 doser. Hvis det ikke har nogen effekt, så lad være at give mere. Hjælper det, så har du gjort det lidt lettere for din søn. Held og lykke med det, og god bedring med ham.

MVH Ann-Kristina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.