jeg HADER lægevagten!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2010

<3

Min søn havde også lav kropstemperatur da han var de der par måneder. Det er ikke usædvanligt at de små har lidt lav temperatur men hvis du føler dig utryg med det så SKAL du/dit barn tilses af en læge.

De fleste gange jeg har ringet til vagtlægen (har en dreng der konsekvent får symptomer fredag eftermiddag ) har der ikke været noget problem men et tilfælde var der og der sagde vlægen at han ikke mente at min søn skulle tilses og der svarede jeg at det ville jeg have. Det viste sig at min søn havde en mild lungebetændelse. Så det er det du gør. DU ved bedst mht. dit barn og derfor bestemmer DU om dit barn skal tilses.

Håber du har fået svar på hvad det er og at du har fundet ro.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2010

<3

Tante Lilla :) skriver:

Jo kolik plejer at forsvinde omkring de 3 mdr.

Jeg vil som de andre siger, også ringe igen, især pga den lave kropstemp.

Kan han spise uden det kommer op igen?

I hvert fald rigtig god bedring med det bette pus.

Nej man siger at kolik først kan konstateres fra 2-3mdr indtil da er det almindelig spædbarnsgråd også selvom det er stigende. Få pjecen "Hvorfor græder barnet?" hos din egen sp. Den er skrevet af en sundhedsplejeske og en børnepsykolog og der står ALT om gråd og hvad den betyder (hvis man kan sige noget om det )

Anmeld

23. august 2010

Klumpe-dumpe

Kirle skriver:

Nej man siger at kolik først kan konstateres fra 2-3mdr indtil da er det almindelig spædbarnsgråd også selvom det er stigende. Få pjecen "Hvorfor græder barnet?" hos din egen sp. Den er skrevet af en sundhedsplejeske og en børnepsykolog og der står ALT om gråd og hvad den betyder (hvis man kan sige noget om det )

Ih tak skal du ha´...

Men nu er min datter 1½ år og jeg håber da godt nok ikke, jeg får behov for en "kolik/gråd - bog" nu

Anmeld

23. august 2010

<3

Tante Lilla :) skriver:

Ih tak skal du ha´...

Men nu er min datter 1½ år og jeg håber da godt nok ikke, jeg får behov for en "kolik/gråd - bog" nu

LOL nej det var til ts

Anmeld

23. august 2010

ann-kristina

Hej

Nu har jeg siddet og taget tilløb til dette indlæg lidt tid. Var lidt i tvivl om jeg skulle skrive det.

Jeg har læst hele tråden igennem og føler mig noget stødt på mit fags vegne. Jeg er læge og har også en del lægevagter. Vagtlæger er ikke en særlig race der ikke gider kigge på børn eller undersøge/behandle patienterne ordentligt. Langt de fleste af os prøver faktisk at gøre et grundigt stykke arbejde selvom vi er under et tidsmæssigt pres. Hvis man er utryg ved ikke at få set på sit barn, så siger man det og så er jeg sikker på at langt de fleste vagtlæger finder en tid. Hvis vagtlægen vurderer at der ikke skal ses på barnet skal man IKKE ringe direkte til børneafdelingen og man skal heller ikke møde op i skadestuen. Det er IKKE skadestue arbejde. Hvis man skal på sygehuset skal man igennem vagtlæge. Børneafdelingen må ikke tage imod patienter der ikke er visiterede.

Jeg er glad for at høre at din søn har det bedre. Men en anden gang kan du og I andre altså trygt ringe/ til vagtlægen. Vi gør faktisk hvad vi kan.

Anmeld

23. august 2010

Mor til Frederic og Freya

ann-kristina skriver:

Hej

Nu har jeg siddet og taget tilløb til dette indlæg lidt tid. Var lidt i tvivl om jeg skulle skrive det.

Jeg har læst hele tråden igennem og føler mig noget stødt på mit fags vegne. Jeg er læge og har også en del lægevagter. Vagtlæger er ikke en særlig race der ikke gider kigge på børn eller undersøge/behandle patienterne ordentligt. Langt de fleste af os prøver faktisk at gøre et grundigt stykke arbejde selvom vi er under et tidsmæssigt pres. Hvis man er utryg ved ikke at få set på sit barn, så siger man det og så er jeg sikker på at langt de fleste vagtlæger finder en tid. Hvis vagtlægen vurderer at der ikke skal ses på barnet skal man IKKE ringe direkte til børneafdelingen og man skal heller ikke møde op i skadestuen. Det er IKKE skadestue arbejde. Hvis man skal på sygehuset skal man igennem vagtlæge. Børneafdelingen må ikke tage imod patienter der ikke er visiterede.

Jeg er glad for at høre at din søn har det bedre. Men en anden gang kan du og I andre altså trygt ringe/ til vagtlægen. Vi gør faktisk hvad vi kan.

Siger heller ikke at ALLE lægevagter er uden for norm, blot at der sider brodne kar rundt omkring i landet.

Sådan er det jo næsten overalt i dagens dk. Man hører ikke om alle de positive oplevelser ved lægevagt - men mest om de dårlige.

Har selv haft en blandet oplevelse med lægevagt..

Vi har haft tlf kontakt med en, da frederic var 5 uger gammel og han sendte os direkte til børne afd en søndag aften/nat. 2 timer efter ank lagde vi ham selv på operations bord og så ham 5½ time senere.

Vores eneste fysiske kontakt med vagtlæge, var helt klart en fejl vudering fra hans side. 6 min efter vi var ank sad vi atter ude i bil, med de ord at det er helt normalt at børn på 1 år ikke spiser i flere dage - derved han var askegrå - som en klud mm. Han rørte ham ikke. Tog til egen læge dagen efter (han havde tabt sig over 1 kg på en mdr) og vi har siden været tilknyttet børne amb. til udredning - tests - prøver - vægt kontrol mm. Han bliver 2 år her først i sep.

Anmeld

23. august 2010

Smølf

ann-kristina skriver:

Hej

Jeg har siddet og pønset på at skrive samme indlæg hele dagen! Nu har jeg selv stået i skadestue det seneste år og jeg bliver drøn irriteret over den holdning, at folk tror at man altid bare kan gå i skadestuen. Det er bl.a. det der gør at vi indimellem har alt for lange ventetider i skadestuen.

Jeg ville egentlig bare sige at jeg er helt enig med dig. Synes også at vagtlægerne gør et godt stykke arbejde.

KH Neta -også læge

Anmeld

23. august 2010

M.O.A.R.

Netapige skriver:

Jeg har siddet og pønset på at skrive samme indlæg hele dagen! Nu har jeg selv stået i skadestue det seneste år og jeg bliver drøn irriteret over den holdning, at folk tror at man altid bare kan gå i skadestuen. Det er bl.a. det der gør at vi indimellem har alt for lange ventetider i skadestuen.

Jeg ville egentlig bare sige at jeg er helt enig med dig. Synes også at vagtlægerne gør et godt stykke arbejde.

KH Neta -også læge

Kunne aldrig drømme om bare at troppe op på skadestuen hvis det da ikke var akut-skade tilfælde.

Indlæget var ikke ondt ment, vil jeg lige skynde mig at sige, jeg er bare ret irriteret over at få at vide at jeg bare skal tage en panodil/give en panodil hvis der er noget galt.

Den ene gang jeg snakkede med lægevagten fortalte jeg, at jeg havde sindssyg ondt i halsen, hostede meget, havde hostet slim op og havde lidt vejrtrækningsproblemer pga slim,  lægevagten spurgte om jeg havde fået fjernet mandler, jeg svarede ja, der fik jeg også at vide at jeg skulle  en panodil, eller slimopløsende drikke noget the, og så ville det nok være ovre igen efter et par dage, for når jeg havde fået fjernet mandler var det i hvert fald ikke halsbetændelse. Det viste sig så jeg var smittet med halsbetændelse fra min daværende kæreste.

Har bare haft en del dårlige oplevelser med lægevagten og man mister noget tiltro til dem, selvom jeg da er ganske sikker på at de gør hvad de kan, virker det nogle gange lidt som om man forstyrrer dem midt i kaffen (tlf-vagten)

Anmeld

23. august 2010

kres87

Efter jeg havde en dårlig oplevelse med lægevagten, gav min svigermor mig et lille fif, om at bede om lægens navn når man ringer, så bliver de til at tale med i telefonen.

Anmeld

24. august 2010

Pixi

Jeg er selv uddannet og ansat inde for sundhedssektoren.

Og har selv som ansat, til kontakt til lægevagten haft visse prøvelser. Men som der er skrevet af de 2 andre læger, så gør de det bedste de kan. Og det er simpelthen SÅ stresset en imellem inde for denne branche, at der kan være ting som måske bliver sagt forkert, eller opfattet forkert.

Som privatperson, har jeg også haft nogle grimme oplevelser, som jeg i situationen var rigtig vred over, men ved nærmere eftertanke, måske godt kunne finde en grund til at de skete.

Fejl sker, ligeså vel som du i kontorbranchen glemmer et vigtigt dokument, bliver vred over en kunde i telefonen, i lager branchen, fejl leverer en palle osv osv osv, fejl skal helst ikke ske når det er på sygehuset, men det er menneskelige fejl, og fejl sker ikke med vilje.

Én ting vil jeg sige... Vi fraråder gang på gang forældre at give panodil.. Panodil sænker en for høj temperatur - Og en forhøjet temperatur er tegn på noget andet er galt. Feber giver ofte et fingerpeg om at der er noget der er galt, da feber i sig selv ikke er en sygdom.. Derfor forstår jeg ikke der bliver rådet til dette så ofte som i beskriver (tidligere indlæg), har selv ingen børn, men har i tidens løb mødt mange forældre, og patienter, som tror man skal give panodil, så snart man har feber, hvilket ikke er helt korrekt, og er ganske trist så mange tror dette.

Man kan se feber lidt som man ser på hoste...Hoste er ofte tegn på så mange andre ting, akkurat som feber er.
 (Skal altså lige læses som en slags metafor)

Og det med at bede om lægens navn.. har endnu ikke prøvet lægen ikke siger: lægevagten, du taler med læge XXXX XXXXX   I mit arbejde, har jeg altid noteret hvilken læge jeg har haft kontakt med, til en patient, og de skal også præsentere sig ved navn... 

Nå men, bare et lille input fra mig - Og er også glad for din dreng har det godt igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.