hjææælp til RØD numse!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. august 2010

Klumpe-dumpe

michella80 skriver:

det er sgu ikke til at blive klog på. Nogle sværger til zinksalve. Hvad med det der panthenol-creme. Er det bedre så?

I det daglige bruger jeg det.... Gjorde de også på neo. Så ja jeg synes det er en rigtig god creme. (også til andre ting, end numsen)

Men ja der er mange meninger om div. cremer, men jeg ville aldrig bruge tjærecremen, da det er meget hårdt mod (barne)hud.

Men håber I finder det, der kan hjælpe Carla-fisens lille popo.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2010

Tullebobs

Anna-jonas skriver:

Michella......................du skal bruge inotyol-salve fra apoteket. Det svier lidt ved påføring, men det er en mirakel kur.

Ang. kogt vandsklude. Så tager du et gammelt lagen eller lign. river det itu, så det får passende str. Du koger vand, hælder over kludene, vrider dem grundigt, og lægger dem på det ramte område, når de er kølnet lidt. Sådan har man behandlet røde numser etc. i århundrede.

Go' bedring med Carla-fisens nummer.

Knus Mette

Jeps! Inotyol er mirakelsalven! Ingen af mine børn har haft rigtig rød numse, fordi den salve altid har kunnet tage det i opløbet

Anmeld

22. august 2010

Barbamama

Hurra for kogtvandsklude!!!! Uha det virker og hurtigt!!!! Jeg købte noget inotyol salve i går og har givet hende det på til morges så nu må vi se om det hjælper. Tak for jere hjælp allesammen!

Anmeld

22. august 2010

millesofie

michella80 skriver:

min datter har døjet med rød numse i et stykke tid nu og så i dag er det ligesom om at hendes hud er flækket.  Hun græder ikke når jeg tørrer hende men jeg har simpelthen så ondt af hende. Og så kom jeg i tanke om et eller andet med kogte klude... Men jeg kan ikke huske hvad det er jeg skal.... Kan I hjælpe mig????

tjæresalve!!!

senere kogte klude og måske 8 hour creme

Anmeld

22. august 2010

TbCp

Netapige skriver:

Da vores søn var lille fik han ind imellem også rød numse. Jeg prøvede Inotyol salve, zink salve osv. Min erfaring er at det der hjalp allerbedst var Brentan Salve fra apoteket.

Det virker mod svampeinficerede udslæt. Selvom det ikke var hver gang Sebastian havde svampeinfektion i sin røde numse, var det altså det der virkede allerbedst!

Så det er mit råd herfra.

KH Neta

Brentan! Det har vi også brugt og det eneste som var virkelig effektivt!

Det kunne nærmest være væk allerede ved næste bleskift

Anmeld

22. august 2010

mariamiss6

michella80 skriver:

min datter har døjet med rød numse i et stykke tid nu og så i dag er det ligesom om at hendes hud er flækket.  Hun græder ikke når jeg tørrer hende men jeg har simpelthen så ondt af hende. Og så kom jeg i tanke om et eller andet med kogte klude... Men jeg kan ikke huske hvad det er jeg skal.... Kan I hjælpe mig????

Lav kamillethe. Og put klude (evt. gagebind klippet i passende stykker) i theen, mens den stadig er kogende (altså kludene skal enten være sterile, eller lige kogte) og når kludene er kolde nok, så putter du dem på numsen, og giver en ble uden på.... Så er det lynhurtigt væk igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.