hjææælp til RØD numse!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.816 visninger
45 svar
0 synes godt om
20. august 2010

Barbamama

min datter har døjet med rød numse i et stykke tid nu og så i dag er det ligesom om at hendes hud er flækket.  Hun græder ikke når jeg tørrer hende men jeg har simpelthen så ondt af hende. Og så kom jeg i tanke om et eller andet med kogte klude... Men jeg kan ikke huske hvad det er jeg skal.... Kan I hjælpe mig????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2010

frk Jensen

michella80 skriver:

min datter har døjet med rød numse i et stykke tid nu og så i dag er det ligesom om at hendes hud er flækket.  Hun græder ikke når jeg tørrer hende men jeg har simpelthen så ondt af hende. Og så kom jeg i tanke om et eller andet med kogte klude... Men jeg kan ikke huske hvad det er jeg skal.... Kan I hjælpe mig????

Tjære salve er bare rigtig godt.. Kan fåes på apoteket.

Anmeld

20. august 2010

Barbamama

Anyone skriver:

Tjære salve er bare rigtig godt.. Kan fåes på apoteket.

okay....det har jeg aldrig hørt om. men tak

Anmeld

20. august 2010

Diana...

sink salve fra apoteket det råd fik vi da Lucas prøvet nogen bleer han ikke kunne tåle = MEGET RØD NUMSE og tissemand  Vi smurte og smurte og smurte og intet hjalp til vi prøvet det og vi smurte en ordentligt lag på og dagen efter var det halveret. 

Anmeld

20. august 2010

frk Jensen

michella80 skriver:

okay....det har jeg aldrig hørt om. men tak

Det var så lidt

Anmeld

20. august 2010

Dansker I Holland

Jeg har brugt Zink salve til min datters røde mås dengang Det hjalp i hvert fald på hende Og vaseline

Anmeld

20. august 2010

Barbamama

jeg bruger zinksalve men det virker ikke..... hun har altid brugt libero uden problemer så.....

Anmeld

20. august 2010

SpunkenJo

michella80 skriver:

Riv et par rene stofbleer i stykker. Læg den i en skål, og hæld kogende vand på dem. Når de er kølede af til 37 grader læggerdu dem på numsen når den er vasket ren. Nogen lader dem blive i bleen og andre tager den af efter noget tid. Du kan også lægge et par kammille-teposer med i vandet.

Her har vi netop kæmpet med måsen, men det der med de kogte klude syns jeg selv er møgbesværligt. Her bruger jeg ren aloe vera og eight hour cream. Han får et ordebtlig lag på hver aften inden sengetid, og om dagen bare babyolie og måske også aloe vera og wight hour'en.

Olien giver rumpetten sådan en "teflon overflade" som min veninde kalder det. Det gør det meget nemmere at vaske nummeren uden at slide på den røde numse.

Måske du kan bruge tippet.

Anmeld

20. august 2010

Barbamama

SpunkenJo skriver:

Riv et par rene stofbleer i stykker. Læg den i en skål, og hæld kogende vand på dem. Når de er kølede af til 37 grader læggerdu dem på numsen når den er vasket ren. Nogen lader dem blive i bleen og andre tager den af efter noget tid. Du kan også lægge et par kammille-teposer med i vandet.

Her har vi netop kæmpet med måsen, men det der med de kogte klude syns jeg selv er møgbesværligt. Her bruger jeg ren aloe vera og eight hour cream. Han får et ordebtlig lag på hver aften inden sengetid, og om dagen bare babyolie og måske også aloe vera og wight hour'en.

Olien giver rumpetten sådan en "teflon overflade" som min veninde kalder det. Det gør det meget nemmere at vaske nummeren uden at slide på den røde numse.

Måske du kan bruge tippet.

smart med olien.... Jamen jeg må kaste mig ud i projektet! Tusind tak!!! Jeg prøver lige det med de der kogte klude. Jeg kan huske jeg har hørt det nogle gange men jeg kunne selvfølgelig ikke lige huske hvordan det skulle gøres. He he... Jeg havde faktisk selv overvejet 8hour cream men der er en milliard parabener i. Hi hi... Det går kun ud over mig selv  Tak for hjælpen

Anmeld

20. august 2010

anna-jonas

Michella......................du skal bruge inotyol-salve fra apoteket. Det svier lidt ved påføring, men det er en mirakel kur.

Ang. kogt vandsklude. Så tager du et gammelt lagen eller lign. river det itu, så det får passende str. Du koger vand, hælder over kludene, vrider dem grundigt, og lægger dem på det ramte område, når de er kølnet lidt. Sådan har man behandlet røde numser etc. i århundrede.

Go' bedring med Carla-fisens nummer.

Knus Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.