michella80 skriver:
min datter har døjet med rød numse i et stykke tid nu og så i dag er det ligesom om at hendes hud er flækket.
Hun græder ikke når jeg tørrer hende men jeg har simpelthen så ondt af hende. Og så kom jeg i tanke om et eller andet med kogte klude... Men jeg kan ikke huske hvad det er jeg skal.... Kan I hjælpe mig????
Riv et par rene stofbleer i stykker. Læg den i en skål, og hæld kogende vand på dem. Når de er kølede af til 37 grader læggerdu dem på numsen når den er vasket ren. Nogen lader dem blive i bleen og andre tager den af efter noget tid. Du kan også lægge et par kammille-teposer med i vandet.
Her har vi netop kæmpet med måsen, men det der med de kogte klude syns jeg selv er møgbesværligt. Her bruger jeg ren aloe vera og eight hour cream. Han får et ordebtlig lag på hver aften inden sengetid, og om dagen bare babyolie og måske også aloe vera og wight hour'en.
Olien giver rumpetten sådan en "teflon overflade" som min veninde kalder det. Det gør det meget nemmere at vaske nummeren uden at slide på den røde numse.
Måske du kan bruge tippet.
Anmeld