Handicappet/sygt familiemedlem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2010

Becks

Jep!

Min dejlige kusine har Sclerose, hun får hjælp i hverdagen af hjemmeplejen til sengelægning osv. Men klarer ellers sig selv, laver selv mad, handler osv. Hendes mand døde for 6 mdr. siden, efter en knallert ulykke.

Min papmor har fibromyaligi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

LinLin

Min mor fik en blodprop i hjernen for 5½ år siden (44 år gammel!). Hun blev lam i højre side af kroppen, "næsten lam" i venstre side og kunne ikke tale. Hun kunne heller ikke kende os til at starte med (2 dage...) Forfærdeligt!!! Jeg var 20 og min lillebror 14 - han kom i plejefamilie...

I dag bor hun for sig selv, kan gå (med stok udenfor) og kan tale; hun har dog det der hedder "ikke-flydende afasi", hvilket betyder at hun glemmer/ikke kan finde ord. Det er oftest når hun er træt.

Det går ikke længere fremad, men når jeg tænker tilbage på at hun lå helt hjælpeløs på intensiv er hun sgu nået langt! Men det har da været hårdt at rollerne på mange områder lige pludseligt var byttet om!

Min lillebror kom i øvrigt hjem at bo ved hende efter 14 mdr...

Anmeld

19. august 2010

ekzunz

Jeg er fuldtidspapmor til skønne Kim som er infantil autist..

Anmeld

19. august 2010

otlitrom

Min bedstemor døde meget ung af sclerose, og min fætter er multihandicappet og bor på et bosted, med andre der har lignende sygdomme.

Anmeld

19. august 2010

anna-jonas

Vi har oplevet den store sorg, at vores mindste datter, Ida er blevet hjerneskadet efter en vaccine. Hun er netop startet på en specialinstitution, hvor hun får træning i dagtiden. Hun bor hjemme fuld tid.............og det skal hun blive ved med.

Anmeld

19. august 2010

motterhea

Har en handicappet storebror på 27.

Han sad fast under fødslen, så han fik ikke ilt nok, hvilket resulterede i at han blev hjerneskadet..

Han er nu noget speciel, men ellers er han en dejlig (dreng)!

Anmeld

19. august 2010

sarahb

jeg har en moster hvis arm er lam efter en vaccine som spæd...
hun klarer sig super god og kan mere eller mindre alt.

Anmeld

19. august 2010

Angelspot

Jeg er bonusmor til en dejlig pige på knap 5 år med CHARGE syndrom. Heldigvis går det fremad med hende, så det er en dejlig solstråle historie

Har haft enkelte familiemedlemmer med kræft, men ikke i den nærmeste familie. En fætter der er psykisk syg. En morfar med Alzheimer.

Anmeld

19. august 2010

otlitrom

Anna-jonas skriver:

Vi har oplevet den store sorg, at vores mindste datter, Ida er blevet hjerneskadet efter en vaccine. Hun er netop startet på en specialinstitution, hvor hun får træning i dagtiden. Hun bor hjemme fuld tid.............og det skal hun blive ved med.

I er SÅ seje Mette!! Ikke mindst lille Ida!!

Anmeld

19. august 2010

Lone Jakobsen

her er de store drenges farmor og farfar meget syge begge 2. og min mormor har været syg så længe jeg kan huske.

men hvor går grænsen? for min mellemste søn har også været så syg af eksem at det var et handicap for ham. han er nu syg af astma, hvilket bestemt også kan betegnes som et handicap.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.