Handicappet/sygt familiemedlem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.726 visninger
42 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. august 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Er bare nysgerrig på, hvor mange vi er herinde, som har et medlem af nærmeste familie, som enten er handicappet eller sygt?

Ikke fordi vi skal dvæle i det, kunne bare være rart at vide, om andre står i samme situation som mig.

Der er mulighed for at svare anonymt, hvis man er bange for at få sin identitet afsløret i den sammenhæng.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2010

Findusinde

Hej...

Jeg har en søster der er meget syg af sclerose..Hun har været syg i 11 år, og er desværre sengeliggende og har været det længe pga tryksår der ikke rigtig vil hele.. Men hun har desværre hellere ikke kræfterne mere, til at komme op igen... hun er 35, ingen mand eller børn. Blot sin familie, og sine personlige hjælpere som hun har 14 timer i døgnet.

Knus

Anmeld

19. august 2010

TbCp

Jeg har haft....

min lillesøster var syg i 10 år inden hun gik bort i 2006

Anmeld

19. august 2010

Camilla_a

Min far er meget syg af sclerose og kan ikke noget selv.... Han sidder i kørestol og hjemmeplejen kommer og giver mad og bader ham. Han har også en sonde da det ikke er altid han kan spise. Han er 49 og haft det siden han 24, men det begyndte at gå rigtig skidt for 15 år siden...

Anmeld

19. august 2010

stumpen-89

Hej..

Jeg har en storebror, som er hjerneskabet af meningitis. han var 10 mdr da han fik det.. Han bor stadig hjemme hos mine forældre. Han har næsten ikke noget sprog, ja han er som et 3-årige barn

Anmeld

19. august 2010

MetteT

Jeg har en lillebror på 21 der er mongol.. Jordens dejligste dreng simpelthen!!

Knus Mette

Anmeld

19. august 2010

Bare mig..

min mors moster har også scelrose (staves) og hun er, lige som den første skriver, også enormt syg. Ingen mand, børn men kun os familie.. Hun bor på et plejehjem, fordi hun ikke har nogen kræfter til at bo selv mere.. - Ellere rettere er så syg, at hun faktisk er en form for hjerneskadet..

Hun har så oveni en anden sygdom også, som jeg ikke husker navnet på, men det er en virus der sætter sig på hjernen og som netop gør hende mere eller mindre hjerneskadet.. + hun har liggesår i ryggen... Hun er efterhånden meget meget syg... Og vi har en svag formodning om, at hendes liv ikke vare så lang tid endnu

Hun er kun 47 år..

Anmeld

19. august 2010

Bare mig..

~~M.Nielsen~~ skriver:

min mors moster har også scelrose (staves) og hun er, lige som den første skriver, også enormt syg. Ingen mand, børn men kun os familie.. Hun bor på et plejehjem, fordi hun ikke har nogen kræfter til at bo selv mere.. - Ellere rettere er så syg, at hun faktisk er en form for hjerneskadet..

Hun har så oveni en anden sygdom også, som jeg ikke husker navnet på, men det er en virus der sætter sig på hjernen og som netop gør hende mere eller mindre hjerneskadet.. + hun har liggesår i ryggen... Hun er efterhånden meget meget syg... Og vi har en svag formodning om, at hendes liv ikke vare så lang tid endnu

Hun er kun 47 år..

Kan lige tilfæje, at hun indtil for 7 år siden ca, kunnet ALT selv, bo selv og klare det hele.. (bortset fra bad) Hun har været syg hele hendes liv, men det er først her for 7 år siden, at det er gået totalt ned af bakke for hende... Det er gået SÅ hurtigt! Og hun er bestemt ikke til at kende mere.. 

Anmeld

19. august 2010

Momster89

Min kæreste er syg er sclerose, men heldigvis har han ikke haft et attack i 2 år, så nu håber vi bare der ikke kommer et her til efteråret

Anmeld

19. august 2010

4xGreve

Alexis skriver:

Er bare nysgerrig på, hvor mange vi er herinde, som har et medlem af nærmeste familie, som enten er handicappet eller sygt?

Ikke fordi vi skal dvæle i det, kunne bare være rart at vide, om andre står i samme situation som mig.

Der er mulighed for at svare anonymt, hvis man er bange for at få sin identitet afsløret i den sammenhæng.

Daniella er det man vil sige et barn med et psykisk handicap, mine forældre er begge syge, min far med hjerte og hjerne og min mor med ryf og det gør hende ret handicappet da der er nogen ting hun ikke kan som f.eks kan hun ikke støvsuge, putte lagn på sengen osv., min moster har kræft, min mormor fik sidste år (kan ikke huske om det var en hjerneblødning eller en blodprop) i hjernen og hun er multi handicappet den dag idag, hun kn hverken snakke eller gøre noget selv, min farmor er også enormt syg med hjerte og lunger også har hun haft bryst-kræft i begge bryster. min farfar døde forrige år af kræft i lungerne, og ja for at være ærlig kan jeg forsætte men så tror jeg desværre jeg får skrive krampe hehe...

så melder mig desværre lige ind i denne klub

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.