Eder og forbandelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

mariamiss6

FrkT skriver:

Selvfølgelig er der forskel. Men jeg synes nu stadig det er meget grimmere at sige sådan, uanset om det er på den ene eller den anden måde, end det er at sige "Jeg er fandme træt af det regner sådan" fx....

Okay okay, vi er uenige om sprogbruget ud i eder og forbandelser.... Kan vi blive enige om det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Dansker i England

FrkT skriver:

Så det tror jeg jo så ikke... for trådstarter skriver blandt andet som eksempel at hun sagtens kan sige skældsord som "svin" til folk, og det er jo derfor ikke sådanne ting hun mener.

Og så synes jeg faktisk det er meget værre at gøre det hun selv gør, end at bruge bandeord i sit sprog på den måde du siger

Vil lige sige, at jeg ikke siger svin til nogen - men har skrevet noget i min statusbesked som kunne oversættes til mænd er svin/idioter/andet i denne dur.

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

mariamiss6 skriver:

jeg tror at trådstarter mener når bandeord indgår i en besked rettet direkte mod 1 person

Jeg er enig i, at når man brokker sig over sin gamle møgspand af en bil, eller når en idiot stjæler ens spritnye vinduesviskere når det øser ned.... så må man gerne bande...

Men bandeord, som skal til for at nedgøre en eller flere bestemte (og oftest navngivne) brugere, synes jeg også er virkelig latterligt...

Bandeord er gode at have når man IKKE retter dem mod 1 person.

Faktisk mente jeg generel brug af bandeord - ikke rettet mod nogen personer men undrede mig over behovet af dem. Og ja, kald mig dobbeltmoralsk pga min statusbesked - som jeg i øvrigt ikke mener er at bande men derimod er et ukvemsord.

Anmeld

18. august 2010

wamse

Dansker i England skriver:

Faktisk mente jeg generel brug af bandeord - ikke rettet mod nogen personer men undrede mig over behovet af dem. Og ja, kald mig dobbeltmoralsk pga min statusbesked - som jeg i øvrigt ikke mener er at bande men derimod er et ukvemsord.

Det vil sige at du synes det er ok at bruge ukvemsord men ikke eder?

Anmeld

18. august 2010

mariamiss6

Så må jeg indrømme at du tabte mig lidt der

Bandeord generelt har jeg et temmeligt stort forbrug af

Især når det ikke er rettet mod en bestemt, men mere på NOGET

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

wamse skriver:

Det vil sige at du synes det er ok at bruge ukvemsord men ikke eder?

Nej, det synes jeg ikke, men det er dog ikke ord, jeg bruger hele tiden, og aldrig når jeg taler/skriver med folk. (Jeg var meget såret/vred, da jeg skrev min statusbesked, og den har fået lov til at blive stående). Eller jo, når jeg taler om min soon-to-be ex kan jeg godt finde på at kalde ham det. Men i mine øjne slet ikke det samme som at bruge ordet f*** eller lignende ord i halvdelen af sine sætninger, og jeg undrede mig over, hvorfor folk finder det nødvendigt.  Det er ikke for at blande mig i, hvordan andre skriver/taler, da vi alle kan få lov til at gøre, som vi lyster, men blot at jeg har lagt mærke til, hvor meget det forekommer.

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

mariamiss6 skriver:

Så må jeg indrømme at du tabte mig lidt der

Bandeord generelt har jeg et temmeligt stort forbrug af

Især når det ikke er rettet mod en bestemt, men mere på NOGET

Kan du så svare mig på (og læs nu ikke dette i en dømmende/moralsk/andet  tone, for det er absolut ikke ment sådan ) hvorfor det for dig er nødvendigt at bande?

Anmeld

18. august 2010

wamse

Nej, det synes jeg ikke, men det er dog ikke ord, jeg bruger hele tiden, og aldrig når jeg taler/skriver med folk. (Jeg var meget såret/vred, da jeg skrev min statusbesked, og den har fået lov til at blive stående). Eller jo, når jeg taler om min soon-to-be ex kan jeg godt finde på at kalde ham det. Men i mine øjne slet ikke det samme som at bruge ordet f*** eller lignende ord i halvdelen af sine sætninger, og jeg undrede mig over, hvorfor folk finder det nødvendigt.  Det er ikke for at blande mig i, hvordan andre skriver/taler, da vi alle kan få lov til at gøre, som vi lyster, men blot at jeg har lagt mærke til, hvor meget det forekommer.

Ok, altså jeg kan så også blive pænt træt af at læse f****** i hvert andet ord, men jeg bruger som sagt masser af bandeord i mit daglige sprog. Jeg bruger den dog ikke til personer.

Anmeld

18. august 2010

Shibby

mænd er nogle skumsække! Det lyder ikk grimt. Bare underligt

Omformuler: Mænd er nogle svin......... Men man er vel dyreven! hahahaha

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

Shibby skriver:

mænd er nogle skumsække! Det lyder ikk grimt. Bare underligt

Omformuler: Mænd er nogle svin......... Men man er vel dyreven! hahahaha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.