Eder og forbandelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.171 visninger
43 svar
0 synes godt om
18. august 2010

Dansker i England

Jeg mener ikke dette som et personligt angreb på nogen, så vær sød ikke at tage det personligt, men jeg synes, det er iøjenfaldende og utroligt hvor mange bandeord, folk kan bruge i et indlæg. Sådanne ord eksistrer ikke i mit ordforråd, og jeg undrer mig over, hvorfor det er nødvendigt at få et-to-tre-flere ukvemsord indført i et par sætninger? Personligt synes jeg ikke, det lyder hverken pænt eller flatterende, når folk bruger sådan et sprog.

Igen, ikke et personligt angreb, men bare en undren.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Margorie

Så kan man jo undres lidt over det du har skrevet selv i din status besked ... For det er da også et bandeord i min verden..

Anmeld

18. august 2010

wamse

Jamen sådan er vi så forskellige. Jeg bruger rigtig mange bandeord i mit ordforråd og sådan er jeg bare. Hvorvidt andre ikke synes det er pænt eller ej må være deres sag, men jeg føler ingen trang trang til St irettesætte et voksent menneske for dens sprogbrug.

Anmeld

18. august 2010

Diana...

Ha ha ej undskyld men jeg synes det er et lidt sjovt indlæg. 

Det ligger jeg slet ikke mærke til sådan noget og jeg ved faktisk slet ikke om jeg selv gør det ha ha. Folk kan skrive som de vil det kan ikke genere mig 

Anmeld

18. august 2010

Vidunderligeunger

bandeord fremhæver ligesom ens mening om noget jeg "elsker" at bende, hvis man kan sige det sådan... 

Jeg er fra en meget indre missions troende familie og der må man ikke bande, men efter jeg er blevet ældre har jeg valgt at sige, "sådan er jeg", og hvis Alberte bander når hun lærer at tale, så gør hun det det er jo bare ord  

Anmeld

18. august 2010

B&J

Folk udtrykker sig jo forskelligt... og sådan er det jo jeg tager mig selv i af sige til min mor engang i mellem stop med af bande hihihihi fordi hun gør det meget og jeg gør ikke så meget jo hvis jeg er sur

Anmeld

18. august 2010

Happiness

Tror også de fleste bruger det i det skrevne, for at tydeliggøre meningen med hvad de vil. Det kan være rigtigt svært at skrive følelser ned som de opleves, så tror at bandeordene bliver brugt hertil.

Føler ikke selv at jeg bander meget. Der kan komme et "sgu" eller noget i mit talte sprog. Men ellers bruger jeg det stort set aldrig. Jeg synes heller ikke det lyder pænt når folk lyder som en havnearbejder... Især fordi børnene lærer at forældrene, og de lyder også lige sådan... Og synes bestemt ikke det er sødt når et 2 årige barn bander, eller bruger bandeordene mod andre.

Har boet i England selv, og der hvor jeg boede var det sjællent at man hørte bandeord, og folk blev direkte foraget når nogen bandede.

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

Marge skriver:

Så kan man jo undres lidt over det du har skrevet selv i din status besked ... For det er da også et bandeord i min verden..

Det er ikke et bandeord - det er ikke værre end hvis jeg havde skrevet; mænd er svin.

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

wamse skriver:

Jamen sådan er vi så forskellige. Jeg bruger rigtig mange bandeord i mit ordforråd og sådan er jeg bare. Hvorvidt andre ikke synes det er pænt eller ej må være deres sag, men jeg føler ingen trang trang til St irettesætte et voksent menneske for dens sprogbrug.

Det var såmænd ikke en irettesættelse men bare en undren om, hvorfor folk mener, det er nødvendigt.

Anmeld

18. august 2010

TbCp

Jeg vil give dig lidt ret...

Jeg bander selv alt alt for meget, både i tale og på skrift... jeg forsøger virkelig at tage mig selv i det, for jeg synes heller ikke det lyder pænt og synes heller ikke min datter behøver at lære den slags ord... endnu... det skal tids nok komme.

Ind imellem smutter det når jeg snakker med folk, og herinde også ind imellem

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.