Eder og forbandelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

Kamelia

Dansker i England skriver:

Det er ikke et bandeord - det er ikke værre end hvis jeg havde skrevet; mænd er svin.

Hmmm og så er vi så forskellige, for i min verden er det at kalde andre for svin utrolig nedladende og meget grimt.

At man bruger bandeord som udtryk for sindsstemning eller bare udbrud er ikke nær så slemt for mig som at bruge nedladende ord om andre. Dér bliver jeg stødt og vred!!

Kamelia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

FrkT

Kamelia skriver:

Hmmm og så er vi så forskellige, for i min verden er det at kalde andre for svin utrolig nedladende og meget grimt.

At man bruger bandeord som udtryk for sindsstemning eller bare udbrud er ikke nær så slemt for mig som at bruge nedladende ord om andre. Dér bliver jeg stødt og vred!!

Kamelia

Præcis! Sådan har jeg det nemlig også.... det er MEGET værre! Så jeg synes også at det er at være firedobbeltmoralsk () alt have sådan en mening om at folk bander, når man selv kan bruge sådanne skældsord.

Og jeg vil lige pointere at jeg også selv kan bruge skældsord om andre ind imellem, men der skal virkelig meget til, og vedkommende skal have behandlet mig meget dårligt før det sker. Hvorimod bandeord er en del af hverdagen og ikke noget der gør nogen ondt

Anmeld

18. august 2010

Hvem?

Jeg bander som en fuld sømand i et stormvejr, ikke noget jeg selv lægger mærke til, og det genere mig heller ikke at andre gør det, tror faktisk ikke jeg gør det på skrift, med mindre jeg er meget rasende

At folk gør det - er mig fuldstændig ligemeget - så fik vi jo bare sat den sætning på plads :O)

Anmeld

18. august 2010

mariamiss6

wamse skriver:

Jamen sådan er vi så forskellige. Jeg bruger rigtig mange bandeord i mit ordforråd og sådan er jeg bare. Hvorvidt andre ikke synes det er pænt eller ej må være deres sag, men jeg føler ingen trang trang til St irettesætte et voksent menneske for dens sprogbrug.

jeg tror at trådstarter mener når bandeord indgår i en besked rettet direkte mod 1 person

Jeg er enig i, at når man brokker sig over sin gamle møgspand af en bil, eller når en idiot stjæler ens spritnye vinduesviskere når det øser ned.... så må man gerne bande...

Men bandeord, som skal til for at nedgøre en eller flere bestemte (og oftest navngivne) brugere, synes jeg også er virkelig latterligt...

Bandeord er gode at have når man IKKE retter dem mod 1 person.

Anmeld

18. august 2010

Laulund87

mariamiss6 skriver:

jeg tror at trådstarter mener når bandeord indgår i en besked rettet direkte mod 1 person

Jeg er enig i, at når man brokker sig over sin gamle møgspand af en bil, eller når en idiot stjæler ens spritnye vinduesviskere når det øser ned.... så må man gerne bande...

Men bandeord, som skal til for at nedgøre en eller flere bestemte (og oftest navngivne) brugere, synes jeg også er virkelig latterligt...

Det var også sådan jeg forstod det

Anmeld

18. august 2010

wamse

mariamiss6 skriver:

Nåååh ok Jeg troede bare sådan generelt bruegn af eder. Hvis jeg bruger eder overfor et andet menneske, så skal det godt nok være fordi denne person har opført sig meget meget forlert overfor mig, ellers gør jeg det ikke. Men der er intet der beskriver smerten ved at støde en fod som en god gang eder

Anmeld

18. august 2010

FrkT

mariamiss6 skriver:

Så det tror jeg jo så ikke... for trådstarter skriver blandt andet som eksempel at hun sagtens kan sige skældsord som "svin" til folk, og det er jo derfor ikke sådanne ting hun mener.

Og så synes jeg faktisk det er meget værre at gøre det hun selv gør, end at bruge bandeord i sit sprog på den måde du siger

Anmeld

18. august 2010

Enayia

mariamiss6 skriver:

Godt formuleret

Anmeld

18. august 2010

mariamiss6

FrkT skriver:

Så det tror jeg jo så ikke... for trådstarter skriver blandt andet som eksempel at hun sagtens kan sige skældsord som "svin" til folk, og det er jo derfor ikke sådanne ting hun mener.

Og så synes jeg faktisk det er meget værre at gøre det hun selv gør, end at bruge bandeord i sit sprog på den måde du siger

Aaaaarh der godt nok forskel på at sige "mænd er svin" og så "DU er et svin" den første er jeg helt okay med, den sidste kommer i hvert fald helt bestemt an på hvilken situation man er i (altså om det skal forestille humor, som til en grænse er okay - eller om det er ondskabsfuld snak, som er et klart NO-GO...)

Anmeld

18. august 2010

FrkT

mariamiss6 skriver:

Aaaaarh der godt nok forskel på at sige "mænd er svin" og så "DU er et svin" den første er jeg helt okay med, den sidste kommer i hvert fald helt bestemt an på hvilken situation man er i (altså om det skal forestille humor, som til en grænse er okay - eller om det er ondskabsfuld snak, som er et klart NO-GO...)

Selvfølgelig er der forskel. Men jeg synes nu stadig det er meget grimmere at sige sådan, uanset om det er på den ene eller den anden måde, end det er at sige "Jeg er fandme træt af det regner sådan" fx....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.