Eder og forbandelser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

Dansker i England

MaybeMe skriver:

Tror også de fleste bruger det i det skrevne, for at tydeliggøre meningen med hvad de vil. Det kan være rigtigt svært at skrive følelser ned som de opleves, så tror at bandeordene bliver brugt hertil.

Føler ikke selv at jeg bander meget. Der kan komme et "sgu" eller noget i mit talte sprog. Men ellers bruger jeg det stort set aldrig. Jeg synes heller ikke det lyder pænt når folk lyder som en havnearbejder... Især fordi børnene lærer at forældrene, og de lyder også lige sådan... Og synes bestemt ikke det er sødt når et 2 årige barn bander, eller bruger bandeordene mod andre.

Har boet i England selv, og der hvor jeg boede var det sjællent at man hørte bandeord, og folk blev direkte foraget når nogen bandede.

Jeg kan nu også blive forarget hvis folk bander, mens de taler til mig - kommer an på hvem og hvor meget.

Jeg undrede mig lige så meget over, at man skriver det. Men måske som en anden skrev, så er det måske lettere for nogle at udtrykke sine følelser ved hjælp af sådanne ord.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Lady Marion <3

Årh jeg bander alt for meget , både i tale og skrift   Ind i mellem tager jeg mig selv i at lyde som Conni fra havnen

Tak for reminderen

Anmeld

18. august 2010

saxa

Jeg får også ofte at vide jeg lyder som en havnearbejder Er begyndt at tage mig selv i det - ikke mindst for datterens skyld, hun skal nok lære det alligevel, men helst uden min hjælp... Ja det lyder da ikke pænt, men ligger nu ikke mærke til det i indlæg.. Det er op til folk selv, og kan da også selv finde på at bande på skrift.. Ups.. Men det er både i forhold til positive og negative svar...

Anmeld

18. august 2010

Mumto3

Jeg bruger selv bandeord, så ingen pudset glorie her!

MEN jeg synes da det er trist og tegn på et fattigt ordforråd at man er nød til at bande for at kunne udtrykke sig.

Anmeld

18. august 2010

Laulund87

Er det herinde du mener folk bander?

Anmeld

18. august 2010

N&J

Jeg syntes det med bandeord er lidt morsom, jeg bruger det dog mest når jeg på skrift skal udtrykke noget godt, for der mangler lige det entuiasme som jeg jo ikke kan udtrykke med stemmen, og ellers når jeg slår mig, men det går meget op og ned for mig.. grunden til jeg syntes det er lidt morsom, er det faktum at jeg har arbejdet på plejehjem i mange år, og der er jo mange ord, som vi bruger i dag uden at tillægge det en bandeordsbetydning, hvor de jo bestemt mener at sådan siger man ikke.. vi havde så både dem der bandede som havnearbejdere og dem der var mere proper i talen.. 

Jeg prøver at lade være med at bande så meget, men ville aldrig tænke over det hvis andre bandede.. 

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

Laulund87 skriver:

Er det herinde du mener folk bander?

Ja, det er det.

Anmeld

18. august 2010

Dansker i England

Mumto3 skriver:

Jeg bruger selv bandeord, så ingen pudset glorie her!

MEN jeg synes da det er trist og tegn på et fattigt ordforråd at man er nød til at bande for at kunne udtrykke sig.

Hvad jeg egentligt også gerne ville have sagt, men "turde" ikke, da jeg ikke ville ramme folk med mit indlæg.

Anmeld

18. august 2010

Laulund87

Dansker i England skriver:

Ja, det er det.

Okay. Jeg er blevet bedt om at holde kæft herinde og det chokerer mig faktisk

Jeg sagde bare min mening og den er alle selvfølgelig ikke enige i, men man kan bare godt snakke/skrive ordentligt! Og være enige om at være uenige

Anmeld

18. august 2010

FrkT

Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke kan hidse mig op over hvorvidt folk bander eller ej. Jeg gør det selv, svinger nok hvor meget, da det ikke er noget jeg tænker over. Jeg tænker ikke på det som bandeord, de er bare en naturlig del af mit ordforråd. Og så kan man jo igen diskutere hvad der er bandeord og hvad der ikke er, fx er det for mig mindst ligeså slemt og ligeså meget et bandeord at sige "svin", som du selv brugte som at sige "fandme" eller "sgu". Jeg vil faktisk sige jeg synes det er værre.... hvem generer det at man siger sgu? Altså hvem sårer man? INGEN! Til gengæld sårer/generer man da nogen ved at kalde dem et svin?!

Så egentlig synes jeg nok bare det er et mærkeligt indlæg... men hver sin mening

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.