Pyyyha.. det lyder fuldstændig som hjemme hos os. Vi har jo 3 børn og godt nok følger han den lille i børnehave om morgenen, de 2 store klarer sig selv. Men han er sjældent med til noget om aftnen. Der er det mig der står med det og hvis jeg beder om hjælp er han altid lige midt i et raid. Faktisk har det også betydet at vores sexliv er på vågeblus, fordi når jeg er klar til at gå i seng kan jeg se på hans skærm at han er midt i noget og så mister jeg al lyst. Og han kan ikke forstå det. Han synes jo ikke han sidder mere ved computeren end mig... Bortset fra at når jeg går i seng går der som regel 2-3 timer inden han kommer. Vi går ALDRIG i seng samtidig mere...
Jeg har sagt til ham at spillet styrer hans liv. Og nu siger jeg det hver gang det går mig på. På et tidspunkt regner jeg med det siver ind. Og det er rigtigt. Det er en afhængighed på linie med ludomani. Det har jeg også prøvet at sige til ham og får svaret at det passer jo ikke. Han kan sagtens stoppe. Men så går der ca 2 timer, så sidder han der igen... Skal jo baaare liiige....
Han er også gået i stå med alt andet. Før i tiden løb han en del og har næsten lige købt en motorcykel som han gerne vil køre på. Og hver gang han beklager sig over at han har dårlig samvittighed over at han ikke får gjort de to ting, så kan jeg jo kun sige at han styrer jo selv sin tid og han har valgt det der er vigtigst.
Snak med ham, jo hurtigere jo bedre. Og forklar ham at han må vise at han vil dig mere end spillet...
Held og lykke.
Knus Irene
Anmeld