Wow

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg kan godt huske hvordan det er med det lortespil, havde selv en kæreste der spillede rigtig meget og klart prioriterede det højere end vores forhold. Han var i sådan et "guild" (en slags klan eller gruppe derinde) som SKULLE mødes 3 gange om ugen og spille i 3-4 timer - som regel blev det 5-6 timer. Hvis man ikke troppede op blev de andre sure på en. Der var bl.a. en fyr der blev far og som var med igen dagen efter Derudover spillede folk også hver for sig for at forbedre deres figurer, så det ble mange timer på en uge...

Hvis din kæreste spiller på et så "ambitiøst" plan, så tror jeg det bliver MEGET svært at hive ham ud af det. Altså i princippet kunne man sammenligne det med en der dyrkede en sport på højt niveau og derfor skulle træne hver dag. Problemet er bare at det efter min mening bare ikke er sundt at sidde foran en skærm og drømme sig ind i en anden verden så mange timer hver uge... Min erfaring med folk der har spillet meget CS, WOW m.m. er at de får vendt på døgnrytmen, spiser usundt, dyrker alt for lidt motion og generelt bliver sløvere og mere ligeglade med verden udenfor spillet...

Jeg droppede min kæreste og det var SÅ fedt at finde en der aldrig kunne drømme om at vælge et computerspil fremfor mig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

camsko88

årh får mere og mere ondt i maven er idag 12+0 og burde være en glædelig dag, men i stedet vokser spørgsmålet i mit hovede: skal jeg vre enlig mor?

Anmeld

16. august 2010

Bare mig..

Årh jeg kender det godt..

Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år og han har egentlig altid spillet, bare ikke nær så meget som nu.. Og nu bliver det værre og værre. Han laver meget herhjemme, men det er kun for at han ikke skal hører på mig, at jeg siger han skal lave noget.. Men han tager ikke vores datter mere end højst nødvendigt og sagde den anden dag at han hellere vil spille end være sammen med os.. Så idag, TROR jeg, beder jeg ham vælge!

Anmeld

16. august 2010

camsko88

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år og han har egentlig altid spillet, bare ikke nær så meget som nu.. Og nu bliver det værre og værre. Han laver meget herhjemme, men det er kun for at han ikke skal hører på mig, at jeg siger han skal lave noget.. Men han tager ikke vores datter mere end højst nødvendigt og sagde den anden dag at han hellere vil spille end være sammen med os.. Så idag, TROR jeg, beder jeg ham vælge!

wow har min kæreste aldrig sagt ( har to bonuspiger og venter vores første sammen) kan godt forstå dig, tror os lige jeg skal ha en sak med min kæreste i aften

Anmeld

16. august 2010

Bare mig..

camsko88 skriver:

wow har min kæreste aldrig sagt ( har to bonuspiger og venter vores første sammen) kan godt forstå dig, tror os lige jeg skal ha en sak med min kæreste i aften

Ja, jeg var også helt paf da han sagde det... Men det er jo netop fordi de lever sig så meget ind i det der, at de slet ikke kan slippe det igen...

Anmeld

16. august 2010

Mor-til-asta-09

~~M.Nielsen~~ skriver:

Jeg havde bestemt også bedt ham om at vælge.. Jeg havde ikke fundet mig i at få smidt den i hovedet...

Anmeld

16. august 2010

camsko88

~~M.Nielsen~~ skriver:

Ja, jeg var også helt paf da han sagde det... Men det er jo netop fordi de lever sig så meget ind i det der, at de slet ikke kan slippe det igen...

ja de lever sig virkelig ind i det. igår aftes spurgte jeg om han ville med i seng og han svarede: arh klokken er da ikk ret mange. så kiggede han på uret og så ud af vinduet og sprang op. han troede klokken var 21 (den var 00.30)

Anmeld

16. august 2010

Bare mig..

forældre-til-Asta skriver:

Jeg havde bestemt også bedt ham om at vælge.. Jeg havde ikke fundet mig i at få smidt den i hovedet...

Nej vel... Jeg har også været helt nede lige siden!! Jeg har det virkelig ikke godt med det... For jeg elsker ham jo, og ved han elsker mig, men han mener ikke selv han har problemer med det spillen der

Anmeld

16. august 2010

Maria-s

~~M.Nielsen~~ skriver:

Nej vel... Jeg har også været helt nede lige siden!! Jeg har det virkelig ikke godt med det... For jeg elsker ham jo, og ved han elsker mig, men han mener ikke selv han har problemer med det spillen der

Nej og det er lige præcis DET der er så dræbende... De kan ikke selv se at det er et problem..... Jeg håber jeres kærester vågner op når eller hvis i får mod til at stille dem ultimatummet. Men når de er så langt ude så er det jo desværre en afhængighed og det kan være rigtig svært at takle. Har I overvejet at tage en snak med fx et center for ludomani? Jeg ved godt der ikke er peneg indvolveret som ved Poker etc. men det er stadig en spille afhængighed der "dræber".....

En stor krammer herfra for en der selv har været der hvor i står nu mere eller mindre (dog uden børn indvolveret!)

Anmeld

16. august 2010

Bare mig..

Maria-s skriver:

Nej og det er lige præcis DET der er så dræbende... De kan ikke selv se at det er et problem..... Jeg håber jeres kærester vågner op når eller hvis i får mod til at stille dem ultimatummet. Men når de er så langt ude så er det jo desværre en afhængighed og det kan være rigtig svært at takle. Har I overvejet at tage en snak med fx et center for ludomani? Jeg ved godt der ikke er peneg indvolveret som ved Poker etc. men det er stadig en spille afhængighed der "dræber".....

En stor krammer herfra for en der selv har været der hvor i står nu mere eller mindre (dog uden børn indvolveret!)

Nej de har jeg faktisk ikke tænkt på, men han mener bestemt heller ikke selv, at han har et problem.. :/ Men det HAR han! Når jeg siger, at det altså er et problem for mig, bliver han edikesur.. Men det er jo lige netop det, der er tegn på, at der altså ER et problem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.