er her nogle husejere ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2010

Pige2009

Nathasja1 skriver:

Kæresten og jeg skal i banken onsdag og snakke om hvor meget vi kan få lov at låne så vi kan få os et lille hyggeligt hus nu vi skla forøge familien om en måned tid...

og vi er super spændt på hvad de siger, og så ville jeg lige hører om der er nogle her som har lånt til hus, og hvis ja, hvor meget i så fik lov at låne med hvor stor indtægt.

lige for tiden har vi tilsammen 30.000 kr før skat.. det er 21600, sådan ca, efter skat, og vi har ingen ide om hvor meget vi må låne..

håber der er nogel der vil fortælle lidt

En tommelfingerregel siger, at man kan låne 4 gange ens husstandsindkomst Men det svinger jo lidt fra bank til bank.

Men hvad sagde de så i jeres bank?

K.h. Linda

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2010

Lady Marion <3

Kirle skriver:

Ja det har vi altså også (dengang jeg var studerende) og vi har fået lov til at låne lidt mere. Vi har lån og spar.

Når ok ,, vil da overveje at skifte hvis vi får afslag igen

Anmeld

18. august 2010

<3

Muffi . skriver:

Når ok ,, vil da overveje at skifte hvis vi får afslag igen

Ja synes som privatperson er lån og spar, forstæderne og Amagerbanken (i hvertfald da vi undersøgte for 3år siden) de bedste banker så det synes jeg da

Anmeld

18. august 2010

Lady Marion <3

Kirle skriver:

Ja synes som privatperson er lån og spar, forstæderne og Amagerbanken (i hvertfald da vi undersøgte for 3år siden) de bedste banker så det synes jeg da

Super   Tak for råd

Anmeld

18. august 2010

Muffinmus

vi tjener ca samlet 26-29.000 EFTER skat.....

Det kan variere en smule fra måned til mdr pga mine nattevagter og tillæg.

Og vi har købt hus til lige omkring en millioen. Vi er glaqde for vi ikke har sat os hårdere da vi ellers ikke ville have råd til 2 biler og og en enkelt rejse hvert år.

Havde vi købt til bare 1,3, skulle vi sige farvel til de ting og det vil vi ikke.

Kender desværre flere der har fået ja til lån de ALDRIG skulle have haft og dermed ikke har råd til deres bolig nu de har børn. Så en skidt ide og de banker skulle have haft smæk.

Eksempel er vores ene vennepar der købte hus til 2,8 mio, og det gik ok det første stykke tid, men nu hvor alt stiger, benzin er rocker dyrt og de gerne vil have barn er de nødt til at sælge..og det er skisme ikke nemt at sælge så dyrt et hus.

Med den intægt i har ville jeg ikke stile mere end til mellem 850.00 og 1,2 mio.

Alt afhænger også af hvad i skal have af transport udgifter, hvor mange år lånet skal køre over, renter osv.

Anmeld

18. august 2010

klmf

Vi fik at vide at man kan regne med 3 gange ens årsindtægt brutto, sådan cirka og alt afhængig af hvor luksus man vil leve i hverdagen selcfølgelig. Men det er en meget god målestok....

Anmeld

19. august 2010

<3

Muffi . skriver:

Super   Tak for råd

Helt i orden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.