er her nogle husejere ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. august 2010

Lady Marion <3

Nina_GH skriver:

Hej og fedt

Jeg er ved at starte eget firma, så jeg har ingen indtægter. Min mand er ingeniør og tjener ca 38.000 kr , så vi har fået lov at låne 2 mil kr kun på mind mands løn..

Håber det hjælper dig.

Whattt ?????

Hva pokker er det for en bank ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Muffi . skriver:

Nej vi fatter heller intet , vil vil dog prøve igen om et år , der er vi sluppet af med afdraget på de 5000 kr pr md så burde det kunne lade sig gøre .

Vi har lige ville forhøje et lån med 300.000 kr i Danske Bank og de sagde - NEJ. De ville ikke låne os en krone. Ikke fordi, at vi ikke havde penge nok til os selv om mdr, men fordi, at vi havde for meget gæld. Vi har på vores hus og bil. Vi var dybt rystede.

Nu går vi til andre banker og ser hvad de kan tilbyde os og så rykker vi alt hvad vi har.

Vi har hørt fra andre, at Danske Bank er MEGET hårde, hm hm hm!

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

MoarHvidovre skriver:

Vi har lige ville forhøje et lån med 300.000 kr i Danske Bank og de sagde - NEJ. De ville ikke låne os en krone. Ikke fordi, at vi ikke havde penge nok til os selv om mdr, men fordi, at vi havde for meget gæld. Vi har på vores hus og bil. Vi var dybt rystede.

Nu går vi til andre banker og ser hvad de kan tilbyde os og så rykker vi alt hvad vi har.

Vi har hørt fra andre, at Danske Bank er MEGET hårde, hm hm hm!

Gulp   I har huslån og bil lån ?

Jamen det lyder da helt åndsvagt , har i ikke friværdi i boligen ? DE behandler jo som om i er insolvente ?

Jeg rykkede fra nordea til Danske bank for nogle år siden da Henrik havde Danske bank og de var meget mere large end nordea ??  Men lad os se , det kan jo være vi må rykke tilbage igen .. 

Anmeld

16. august 2010

Josesmor

Muffi . skriver:

Det er Danske bank   Jeg fatter det heller ikke .. Min ex mand jeg jeg fik lov at købe hus til 1.6 på en meget mindre indtægt  Dejligt i fik jeres drømme hus

Jeg må lige kommentere Vi skiftede faktisk til danske bank efter vores egen ikke ville låne os mere end 700.000kr. I danske har det ikke været noget problem at låne det vi ville.. og vi har en super fin økonomi idag.. Så det er altså ikke alle Danske banker der sidder hårdt på kassen

Anmeld

16. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Muffi . skriver:

Gulp   I har huslån og bil lån ?

Jamen det lyder da helt åndsvagt , har i ikke friværdi i boligen ? DE behandler jo som om i er insolvente ?

Jeg rykkede fra nordea til Danske bank for nogle år siden da Henrik havde Danske bank og de var meget mere large end nordea ??  Men lad os se , det kan jo være vi må rykke tilbage igen .. 

Vi har friværdi og vi ville sætte afdraget op så vi var hurtigere færdig - men nej .... Vi har efterfølgende hørt, at Danske Bank er meget sværere at jonglere med, da de har tabt en del penge på folk der ikke kunne betale tilbage.

Vi prøver, at tage kontakt til nogen forskellige banker og så må vi se hvad de kan tilbyde os

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

MoarHvidovre skriver:

Vi har friværdi og vi ville sætte afdraget op så vi var hurtigere færdig - men nej .... Vi har efterfølgende hørt, at Danske Bank er meget sværere at jonglere med, da de har tabt en del penge på folk der ikke kunne betale tilbage.

Vi prøver, at tage kontakt til nogen forskellige banker og så må vi se hvad de kan tilbyde os

Ja det tror jeg da på de er

Anmeld

16. august 2010

Tiemje

Hejsa.

Vi har netop købt hus med overtagelse den 15. september. Vi er to voksne og to børn på 3 og 5 år, og vi har en samlet indtægt på 64.000 kr. brutto (41.000 kr. udbetalt med børnepenge).

Vores hus kostede 2.6 millioner, og banken (Nykredit) var ikke ovenud begejstrede for at låne os pengene, fordi vi de sidste par år, mens vi har boet i lejebolig, har brugt næsten 25.000 kr. månedligt på mad, tøj, rejser og andre fornøjelser  Banken var derfor nervøse over, at vi efter huskøb nu i stedet skal leve for 18.000 kr. om måneden. Vi kunne selv lægge 80.000 kr., hvilket var en absolut betingelse for at kunne låne pengene. Herudover har jeg studiegæld for 60.000 kr.

Bankerne kigger på, hvad jeres rådighedsbeløb vil være efter et huskøb. Nykredit forlanger eksempelvist et rådighedsbeløb på ca. 13.000 kr. om måneden for to voksne og to børn. Har man tidligere levet for mindre (eller som i vores tilfælde for mere), så spiller det ind på bedømmelsen.

Bankerne ser også på, hvordan du har levet hidtil. Hvis du har gæld, er de interesserede i at vide, hvordan du har fået gælden, og forbrugslån taler i den forbindelse f.eks. imod et huslån. De vil gerne se, at du igennem en periode har levet for det beløb, der vil være til rådighed efter huskøbet, og at man har evnet at opspare det beløb, der overstiger det kommende rådighedsbeløb.

I vores situation har vi på intet tidspunkt været i tvivl om, at vi sagtens kan leve for 18.000 kr. månedligt, selvom vi tidligere har levet for meget mere, og hvis banken havde fastholdt deres nej, så ville vi være gået til en anden bank. Nordea skulle eksempelvis have en lempeligere bedømmelse ved huskøb.

Tina

Anmeld

16. august 2010

Tina2

Muffi . skriver:

Det er Danske bank   Jeg fatter det heller ikke .. Min ex mand jeg jeg fik lov at købe hus til 1.6 på en meget mindre indtægt  Dejligt i fik jeres drømme hus

Ja det var virkelig skønt:-)

Tænkte nok det var Danske..... Hvis jeg var jer ville jeg nu prøve at høre andre banker ad, I har jo en god indkomst, så det burde ikke være noget problem, og man behøver jo ikke købe hus for en mindre formue.....

Luksusfælden skal man nok blive fri for, når bare man tænker sig om..... Og en vigtig ting er at ens rådighedsbeløb er højt nok! :-)

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

Tina2 skriver:

Ja det var virkelig skønt:-)

Tænkte nok det var Danske..... Hvis jeg var jer ville jeg nu prøve at høre andre banker ad, I har jo en god indkomst, så det burde ikke være noget problem, og man behøver jo ikke købe hus for en mindre formue.....

Luksusfælden skal man nok blive fri for, når bare man tænker sig om..... Og en vigtig ting er at ens rådighedsbeløb er højt nok! :-)

Ja rådighedsbeløbet skal nemlig være rigtigt højt , mener det skulle hedde 14000 for os og 3 unger   Nu venter vi det år og hører hvad de siger

Anmeld

16. august 2010

Tina2

Muffi . skriver:

Ja rådighedsbeløbet skal nemlig være rigtigt højt , mener det skulle hedde 14000 for os og 3 unger   Nu venter vi det år og hører hvad de siger

Ja og som jeg skrev har vi 34.000 kr og vores rådighedsbeløb pr måned når alt er betalt er 14.000 kr (+ børnepenge) så burde sagtens ku lade sig gøre :-) Vi er 2 voksne og 2 børn (meget snart 3) :-)))

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.