Vi har lidt over 60.000 hver måned (oplyst til banken for 2 år siden - nok lidt mere nu). Manden havde lige købt bil da vi mødtes, så han skyldte banken 300.000 og havde en andelsbolig inde i kbh, hvor vi efter at have betalt bilen af havde plus 300.000, dem brugte vi til istandsættelse.
Men vi måtte låne 2,4 mio. (80%) og 250.00 realkredit (20%). Via Nordea, Danske bank fik vi også tilbud igennem, de var bare ikke så fleksible og hurtige nok (vi havde hurtig overdragelse), men der kunne vi låne nogenlunde det samme.
Det er så to år siden, jeg ved ikke, hvor mange udlån de har i dag og om kravene er større end da vi skulle ud og låne... Om de var mere hungrende efter kunder dengang og mindre i dag pga finanskrisen... Men umiddelbart vil jeg ikke tro, at i kan låne så meget igen - det er jo selvfølgelig svært at sige.. Det de krævede da vi skulle låne var at vi havde 12.000 i rådighedsbeløb ellers måtte vi ikke - det hedder hvis 15.000 i dag, såvidt manden ved.
Jeg håber det gav lidt mening ellers spørg.. Jeg håber da at i kan få råd til et hyggeligt hus, nu når familieforøgelsen er nær 
Anmeld