er her nogle husejere ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.595 visninger
46 svar
0 synes godt om
16. august 2010

''

Kæresten og jeg skal i banken onsdag og snakke om hvor meget vi kan få lov at låne så vi kan få os et lille hyggeligt hus nu vi skla forøge familien om en måned tid...

og vi er super spændt på hvad de siger, og så ville jeg lige hører om der er nogle her som har lånt til hus, og hvis ja, hvor meget i så fik lov at låne med hvor stor indtægt.

lige for tiden har vi tilsammen 30.000 kr før skat.. det er 21600, sådan ca, efter skat, og vi har ingen ide om hvor meget vi må låne..

håber der er nogel der vil fortælle lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2010

pussepige

Det kommer an på så meget.. I skal have et budget hvor de regner ud hvor stor rådighedsbeløb i har til jer selv om måneden.. Hver bank har forskellige takster for hvor meget man skal have pr barn og pr voksen om måneden.

Da vi ville købe hus havde vi 30000 kr udbetalt hver månede og banken sagde nej til at låne os penge til et hus.. Vi kontaktede så Brf kredit og de sagde så ja vi søgte om at måtte låne til et hus der kostede 725000 kr Vi lånte alt igennem dem ved brf bank og brf kredit..

Husk i budgettet skal der være regnet ud til bil hvis i har det.. Både rep. og brændstof.

Anmeld

16. august 2010

Rikke, Liam & Linus

Prøv at kigge på denne side:

http://www.jyskebank.dk/privat/privatkunde/bolig/atkobebolig/6587.asp

Der kan du komme det lidt nærmere. Men i sidste ende er det jo banken der bestemmer, de tager mange ting i betragtning, så det er svært at sige præcis hvor meget man kan låne.

Min kæreste og jeg bor i et lille hus på landet, det er kun ham der står som ejer, da han købte det før vi mødte hinanden. Han har en fast løn på 21000 om mdr.

Anmeld

16. august 2010

Maalene

Nathasja1 skriver:

Kæresten og jeg skal i banken onsdag og snakke om hvor meget vi kan få lov at låne så vi kan få os et lille hyggeligt hus nu vi skla forøge familien om en måned tid...

og vi er super spændt på hvad de siger, og så ville jeg lige hører om der er nogle her som har lånt til hus, og hvis ja, hvor meget i så fik lov at låne med hvor stor indtægt.

lige for tiden har vi tilsammen 30.000 kr før skat.. det er 21600, sådan ca, efter skat, og vi har ingen ide om hvor meget vi må låne..

håber der er nogel der vil fortælle lidt

Hejsa

Vi købte hus 1. marts, og jeg er revisorelev (bliver udlært i denne måned) og min kæreste er håndværker - vi får ca. 40.000 om måneden (22.000 efter skat) og vi kunne låne 1.100.000 til hus og 300.000 til renovering..

Held og lykke

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

Hjælp der er sgi da godt nok forskel   Vi prøvede for 2 år siden at høre hva vi kunne låne .. Vi har tilsammen 65000 kr pr md før skat også kommer børnecheck hver 3 md oveni dvs hver md hvis man dividere børnecheck ud så har vi 44000 .. udbetalt ..  Vi har lidt gæld som vi betaler af med 5000 pr md og vi fik klart afslag til at låne noget som helst til hus

Anmeld

16. august 2010

3xM

Muffi . skriver:

Hjælp der er sgi da godt nok forskel   Vi prøvede for 2 år siden at høre hva vi kunne låne .. Vi har tilsammen 65000 kr pr md før skat også kommer børnecheck hver 3 md oveni dvs hver md hvis man dividere børnecheck ud så har vi 44000 .. udbetalt ..  Vi har lidt gæld som vi betaler af med 5000 pr md og vi fik klart afslag til at låne noget som helst til hus

århh det var da vildt, det er jo ikke en lav indkomst i sidder med...

Anmeld

16. august 2010

DK

Umiddelbart tænker jeg at i ikke må låne særlig meget! Slet ikke hvis i har noget gæld i forvejen! Som udgangspunkt mener jeg at hvis i på grundlag af jeres løn måtte låne ex. 1 mio. kr. og i har gæld for ex. 200.000 kr. til ex. bil, studiegæld, så bliver disse 200.000 kr trukket fra de 1 mio. kr. så i må låne 800.000 kr. 

Da vi lånte til vores hus (1,74 mio) havde vi en samlet indtægt på  45.000 kr. før skat og gæld på i alt 230.000 kr. (hhv. lidt billån og resten studiegæld) Det var lige på grænsen at de ville låne os de 1,74 mio, og jeg var faktisk overrasket over hvor "svært" det var at få dem til at slippe pengene. Men iflg. nyboligs beregner http://www.nybolig.dk/maegler/cp018.jsp?pageId=CP018 så måtte vi også kun låne 1.36 mio. Grunden til at vi måtte låne mere var at min kæreste stod over for at få en lønstigning og fordi at jeg læser jura og kan vente en ok løn når jeg er færdig.

Så vidt jeg kan se på nyboligs beregner må i låne 1,08 mio. kr. såfremt i ikke har noget gæld overhovedet Men det er naturligvis kun et meget "slag på tasken" pris, og i får naturligvis et langt mere nuanceret billede nede i banken!

Anmeld

16. august 2010

Tina2

Muffi . skriver:

Det lyder da fuldstændig vanvittigt!!! Hvilken bank har I? Danske?  Den skiftede vi nemlig fra.....

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

Tina2 skriver:

Det lyder da fuldstændig vanvittigt!!! Hvilken bank har I? Danske?  Den skiftede vi nemlig fra.....

Præcis , Danske bank , vi ville låne 1.2 til en villa lejlighed

Anmeld

16. august 2010

Lady Marion <3

mariaogmarcus skriver:

århh det var da vildt, det er jo ikke en lav indkomst i sidder med...

Nej vi fatter heller intet , vil vil dog prøve igen om et år , der er vi sluppet af med afdraget på de 5000 kr pr md så burde det kunne lade sig gøre .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.