Umiddelbart tænker jeg at i ikke må låne særlig meget! Slet ikke hvis i har noget gæld i forvejen! Som udgangspunkt mener jeg at hvis i på grundlag af jeres løn måtte låne ex. 1 mio. kr. og i har gæld for ex. 200.000 kr. til ex. bil, studiegæld, så bliver disse 200.000 kr trukket fra de 1 mio. kr. så i må låne 800.000 kr.
Da vi lånte til vores hus (1,74 mio) havde vi en samlet indtægt på 45.000 kr. før skat og gæld på i alt 230.000 kr. (hhv. lidt billån og resten studiegæld) Det var lige på grænsen at de ville låne os de 1,74 mio, og jeg var faktisk overrasket over hvor "svært" det var at få dem til at slippe pengene. Men iflg. nyboligs beregner http://www.nybolig.dk/maegler/cp018.jsp?pageId=CP018 så måtte vi også kun låne 1.36 mio. Grunden til at vi måtte låne mere var at min kæreste stod over for at få en lønstigning og fordi at jeg læser jura og kan vente en ok løn når jeg er færdig.
Så vidt jeg kan se på nyboligs beregner må i låne 1,08 mio. kr. såfremt i ikke har noget gæld overhovedet
Men det er naturligvis kun et meget "slag på tasken" pris, og i får naturligvis et langt mere nuanceret billede nede i banken!
Anmeld