18 mdr gammel... Folk mener mit barn er gammel til at bruge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2010

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes ikke, at hun er for lille til, at bruge sut. Hvis hun pt. har en større suttebehov, så "fred være med det".

Lina er snart 17 mdr. og hun får sin sut når hun er ked eller træt. Så tager hun den selv indimellem og tuller rundt med den. Men det meste af dagen har hun den dog ikke.

Luka er 2 år og 10 mdr. og han får sut når han er ked eller skal sove. Han har været slem til bare, at tage den - men vi er begyndt nu at spørge ham om han skal sove når han tager den og så ligger han den helt af sig selv igen

Ha ha det gør Lucas også han gemmer også sine sutter fra os og når vi så tager den finder han bare en af hans gemme sutter. 

Men problemet er bare hvis det står til ham har han sut hele tiden og det gider jeg bare ikke glo på, han er en HELT anden dreng når han ikke har sut han leger mere han snakker MEGET mere og han smiler meget mere når han har sut er det sidder og hænge hele tiden og nusser hele tiden og det skal der også være plads til men ikke en hel dag der skal også leges og han skal jo også lære og snakke helt og det gør han ikke med sut i munden. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2010

millesofie

MoarJ skriver:

Sut!?!?! What the F*** er det for noget... ?

Vi var til fødselsdag i sidste weekend... Rigtig hyggeligt... Udover det, nåede vi skam også lige at komme ind af døren, så blev sutten taget fra Julie... For det VAR hun altså for gammel til.... Hmm...

Gad ikke starte med at diskutere med min søster, for det ville blive ved resten af dagen...

Hvornår mener I at barnet er for gammel til sutten?

Jeg er irriteret over den måde hun fik taget den fra hende på, og Julie bestemmer helt selv hvornår hun vil have sutten... Og hun er faktisk rimelig god til selv at ligge den fra sig i flere timer, når hun leger eller leger med os på gulvet....

Min søster var ikke den eneste der synes Julie var for gammel til sutten....

den er hård

jeg er af den opfatelse at når man når over de 12 mån skal sutten kun til når man er træt, ked, utryg osv og minimeres så meget som muligt i dagtimerne og når barnet når 24 mån skulle det gerne være på vej væk fra at bruge sut i det hele taget

men jeg kunne aldrig i mit liv finde på at tage sutten fra et andet barn, det er ikke min opgave og jeg synes også at det er i orden at folk har en anden mening om sutten end jeg har

Anmeld

8. august 2010

TbCp

Vi har... eller har haft... en suttoman herhjemme
Liva ELSKER sin sut.... MEN nu fylder hun snart 3 år og har den kun når hun skal sove eller hvis hun bliver ked af det. Ellers beder vi hende om at ligge den i sutteskuffen.

Hvis hun fik lov kunne hun godt rende med den hele dagen, men vi synes hun er for stor nu.

Jeg synes overhovedet ikke andre mennesker skal blande sig i den slags. Det er så forskelligt hvordan børn har det med deres sutter.
Vi kunne mærke at det var OS der måtte gå ind og hjælpe hende til ikke at have sutten hele tiden... både pga. tænderne men også fordi jeg tror det gjorde noget godt for hendes sprog.

Jeg har en gang oplevet en person der tog sutten ud af munden på Liva, vi var lige ankommet til en fødselsdag og Liva havde sovet hele turen, så hun var lige vågnet... og hun blev SÅ gal da hun fik hevet sutten ud af munden... det frydede mig faktisk lidt at hun selv kunne skælde ud over det

Anmeld

8. august 2010

smokin

- skriver:

Syntes hun er for gammel til at rende med den i munden hele tiden..

Vi har gjort det at vi tog sutterne når de vågnede fra 1 års alderen og lige før de blev 2 (begge 2) røg sutten helt. 

En ting er behov, giv en bamse for trygheden.

Anmeld

8. august 2010

LotteGabriella

Daniella har altid kun haft sin sut, når hun sover og når hun er ked af det. Hun er lige fyldt 2 år

Vi har været enige fra starten af, at sutten ellers er et 'no go'

Anmeld

8. august 2010

NinaNymannMadsen

Min nevø bruger sut i stor stil og han er 2 år.så hun er ikk for lille til sut. Det bestemmer i selv vil jeg mene. Personligt ville jeg vænde hende af med sutten inden hun skal i børnehave. Men nogen børn føler sig tryg ved sutten og søger den tit hvis de er i en fremmed situation. Hvis Julie ikk er klar til at snude sutten helt så skal folk ikk blande sig i om hun bruger den eller ej.

Anmeld

10. august 2010

Mira0911

Vi har de sidste dage sat meget og snakket om det med, at andre tager sutten ud af munden på ens barn, fordi de mener at ens barn er gammel til det...

Vi er blevet så enige om at, det er OS der bestemmer hvornår sutten skal væk.. Vi har begge sagt, sutten skal hun være vendt af med inden hun starter i børnehave..

Ja, tog diskussion med min søster om det med sutten.. Spurgte hende hvad hun selv vil sige til at jeg tog sutten ud af munden på hendes barn...

Hendes svar: Hmm... Jaaeh... Jeg vil brokke mig...

Hun synes det er helt i orden at tage sutten ud af munden på andre børn... Hmm...  Men ikke på hendes egen...

Anmeld

10. august 2010

maj2011

vil da også sige at det er JERES og kun JERES beslutning der tæller, ingen andre skal da fortælle jer hvornår jeres datter skal gå med sut og hvornår hun ikke skal.

vores søn gav den til julemanden da han var lidt over 3 år, og han brugte den kun om natten og når han havde brug for ro, fra han var ca 2 år. men hvis jeg havde ment han havde haft brug for den til han var 4 så var det da min afgørelse, og ikke andres...

hader simpelthen når andre blander sig i min søns børneopdragelse, med mindre at det er hjemme hos dem der skal bestemmes noget....

her er det mig og min kæreste der er forældrene og ikke min søster eller andre !!!

klem majbrit

Anmeld

10. august 2010

Ni-ko-li-ne

Nikoline er 19 mdr og har den kun når hun er meget træt og skal sove... eller hvis hun slår sig meget hårdt... (ikke at det sker ofte, men det er de eneste situationer hvor jeg kan huske at hun får sutten)...

Anmeld

10. august 2010

Mira0911

Ni-ko-li-ne skriver:

Nikoline er 19 mdr og har den kun når hun er meget træt og skal sove... eller hvis hun slår sig meget hårdt... (ikke at det sker ofte, men det er de eneste situationer hvor jeg kan huske at hun får sutten)...

Julie er 18 mdr og bruger sutten når hun er rigtig træt, rigtig ked af det, eller vi kommer til forsamlinger hvor der er mange mennesker og når hun skal sove... Hun smider sutten i løbet natten...

Så vil da sige hun er rimelig god til at ligge den selv, når hun leger og når vi leger med hende... :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.