18 mdr gammel... Folk mener mit barn er gammel til at bruge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

SpunkenJo

- skriver:

Syntes hun er for gammel til at rende med den i munden hele tiden..

Vi har gjort det at vi tog sutterne når de vågnede fra 1 års alderen og lige før de blev 2 (begge 2) røg sutten helt. 

En ting er behov, giv en bamse for trygheden.

Enig.

Børn over 1 år(børn der kan gå) skal efter min mening bare ikke drible rundt med en sut i munden. Det ser forkert ud. Deres sprog er svært at forstå og deres tænder kan risikere at gro skævt (suttemund)

Har man slået sig, ska sove (evt. Også Mens man løber rundt i nattøjet) ska man da ha lov at ha sin sut, men ellers kan bamser o.l. Være ligeså gode.

Jeg ku ikke finde på at tage sutten ud af munden på andres børn, men stikket af og til hånden hen foran deres mund og spørger "må jeg få sutten?" nogen gange får man den og andre gange ikke.
- nogen gange handler det bare om man glemmer de har den. Opdagede selv for et par måneder siden at drengens billeder på pc'en indeholdt 85 % fotos MED SUT i munden!!!! Noooo tænkte jeg, og fra da af (14 mdr) har han ikke haft sutten ide vågne timer. Afleverer selv sutten nu når han står op.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Svei

MoarJ skriver:

Sut!?!?! What the F*** er det for noget... ?

Vi var til fødselsdag i sidste weekend... Rigtig hyggeligt... Udover det, nåede vi skam også lige at komme ind af døren, så blev sutten taget fra Julie... For det VAR hun altså for gammel til.... Hmm...

Gad ikke starte med at diskutere med min søster, for det ville blive ved resten af dagen...

Hvornår mener I at barnet er for gammel til sutten?

Jeg er irriteret over den måde hun fik taget den fra hende på, og Julie bestemmer helt selv hvornår hun vil have sutten... Og hun er faktisk rimelig god til selv at ligge den fra sig i flere timer, når hun leger eller leger med os på gulvet....

Min søster var ikke den eneste der synes Julie var for gammel til sutten....

Jeg mener helt ærligt ikke det handler om hvor gamle børn er til noget, men om hvornår mennesker er dumme nok til at blande sig i hvad andre gør og der handler det givetvis ikke om alder...

Apropos sut, så bruger min søn på 4 år sut, og jeg er ret ligeglad med hvad andre mener, det vedkommer ikke dem.

Anmeld

7. august 2010

klmf

For det første synes jeg ikke hun er for gammel til at bruge sut, specielt når hun selv er god til at ligge den, når hun er optaget af at lege.

For det andet er det godt nok pisse ubehøvlet af din søster og jeg tror nok jeg ville have taget den uanset om så hele familien så på, det skal kun da bare ikke gøre på den måde. Det er helt i orden at spørge ind til det, ofte tror jeg folk gør meget af vane uden måske at tænke over det. Jeg har i hvert fald mange gode og tankevækkende diskussioner med venner og familie og nogle gange ændrer jeg synspunkt, andre gange gør jeg ikke. Men det er dig, der bestemmer og du skal da ikke spekulere på, hvad andre synes. Det er dit barn og du ved om hun har behov for sutten.

Anmeld

7. august 2010

JustAnotherName

Min ældste datter på knap 3 år, bruger stadig sut om natten
+ i sjældne situationer om dagen (ved sygdom eller ekstrem træthed)

Begge mine børn, bruger kun (og har altid kun brugt - undtagen mens de var helt spæde) deres sut i forbindelse med at skulle puttes og sove.
De bruger den ikke bare sådan "til husbehov" om dagen.... Kun, som sagt, hvis der lige er noget særligt der udløser et behov for det. Ellers er det kun til middags-lurerne og til natten, som udgangspunkt.

Jeg ved ikke helt, hvornår jeg tager den fra dem.
Det er jo ikke et problem som sådan, når ikke den bliver brugt så meget.
Men hvis den store ikke selv gør tegn til at ville af med den i løbet af sit 3-årige liv, så må vi jo guide hende lidt i den retning.
Hun er i øvrigt (mindst) ligeså knyttet til sin nusseklud, som til sin sut!!

Og INGEN ANDRE END OS (os = forældrene) skal beslutte noget som helst omkring, hvornår, hvad skal ske, med VORES BØRN !!!!

Anmeld

7. august 2010

wamse

Jeg ville aldrig blande mig i om andres børn render rundt med en sut, det må være op til forældrerne og deres holdning til brug af sutten

Mine har dog ikke brugt sut ret meget og har slet ikke rendt rundt med den om dagen. De har brugt den ved putning, og som trøst nogengange.

Anmeld

7. august 2010

Margorie

Vores datter på 2 år og 4 mdr er ikke klar til at smide sutten endnu. Dog har hun den kun når hun sover. Men der er dælme ingen der skal komme og 'tvinge' hende til at slippe den?!

Anmeld

7. august 2010

FruEllingsen

jeg synes kun at det er jer som forældre der skal afgøre hvornår hun er for gammel til sutten

Anmeld

7. august 2010

Mira0911

Vi synes jo selv at Julie ikke er klar til at få den taget fra sig...

Der går lidt tid endnu... :)

Jeg takker for alle svar der er kommet...

Anmeld

7. august 2010

4xGreve

MoarJ skriver:

Sut!?!?! What the F*** er det for noget... ?

Vi var til fødselsdag i sidste weekend... Rigtig hyggeligt... Udover det, nåede vi skam også lige at komme ind af døren, så blev sutten taget fra Julie... For det VAR hun altså for gammel til.... Hmm...

Gad ikke starte med at diskutere med min søster, for det ville blive ved resten af dagen...

Hvornår mener I at barnet er for gammel til sutten?

Jeg er irriteret over den måde hun fik taget den fra hende på, og Julie bestemmer helt selv hvornår hun vil have sutten... Og hun er faktisk rimelig god til selv at ligge den fra sig i flere timer, når hun leger eller leger med os på gulvet....

Min søster var ikke den eneste der synes Julie var for gammel til sutten....

Hvornår et barn er for gammel til at bruge sur kommer jo helt an på barnet men jeg vil sige at min pige er over 2 år og hun får stadig sin sut som hun lyster men jeg vil nok mene at når hun når 3 års alderen vil jeg begynde at begrænse sut om dagen til det aller højst nødvendige, men at tag sut fra et barn når det er ude ved andre og i større forsamling vil jeg mene er dybt forkert for det er netop der sutten kan være til god gavn for det kan give barnet en tryghed det måske vil have svære ved at føle i forsamlinger osv netop pga. der er mange mennesker og dte kan virke overvældene på et barn også selvom det er mennsker barnet er tryg ved...

Men Jeg regner med at når Daniella runder de 3 (self. alt efter om hun er klar til det) så vil vi begynde at smide sutten om dagen med forbehold også holde den til om natten og en dag når hun bliver stor nok smidder vi sutten helt og tager ud og giver julemanden den også må hun få et eller andet hun brænden ønsker sig...

Anmeld

7. august 2010

tinasmor

Mit svar er: Jeg synes det er for gamle når de er omkring 3 et halvt år. Vores har sut i halvanden time om aftenen når hun falder ned inden hun skal sove og så når hun sover. Hun får ikke lov til at gå rundt med det om dagen. det er pga det er dårligt for tænderne og for deres sprog.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.