18 mdr gammel... Folk mener mit barn er gammel til at bruge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.355 visninger
42 svar
0 synes godt om
7. august 2010

Mira0911

Sut!?!?! What the F*** er det for noget... ?

Vi var til fødselsdag i sidste weekend... Rigtig hyggeligt... Udover det, nåede vi skam også lige at komme ind af døren, så blev sutten taget fra Julie... For det VAR hun altså for gammel til.... Hmm...

Gad ikke starte med at diskutere med min søster, for det ville blive ved resten af dagen...

Hvornår mener I at barnet er for gammel til sutten?

Jeg er irriteret over den måde hun fik taget den fra hende på, og Julie bestemmer helt selv hvornår hun vil have sutten... Og hun er faktisk rimelig god til selv at ligge den fra sig i flere timer, når hun leger eller leger med os på gulvet....

Min søster var ikke den eneste der synes Julie var for gammel til sutten....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

Anja

Uha, det er jo et følsomt emne og det afhænger jo meget af det enkelte barns sutte/tryghedsbehov.

Vi har da vores børn var 10 - 11 mdr taget sutten væk i alle vågne timer. Der er ingen af os, der synes det klær et barn med sut, så vi har været enige om, at sutten kun var til sovetid.

Uanset hvad, så er det JERES beslutning og ingen andres. Tror jeg var blevet noget gal i skralden, hvis nogen havde taget mit barns sut bare sådan uden videre.

Anmeld

7. august 2010

Diana...

Altså jeg mener at de skal stoppe med at bruge sut når de klar til at stoppe. MEN jeg bryder mig så ikke om at børn skal rende rund med sut i munden hele tiden jeg synes sgu ikke det kønt og det ikke godt for deres tænder. Her bruger vi kun sut når man er ked og skal sove men vi tager den ikke fra ham før han er klar. 

Anmeld

7. august 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min søn får lov at bruge sut lige så længe som han vil og der er ihvertfald ikke ANDRE end os der skal tage den fra ham

Anmeld

7. august 2010

Mira0911

Anja skriver:

Uha, det er jo et følsomt emne og det afhænger jo meget af det enkelte barns sutte/tryghedsbehov.

Vi har da vores børn var 10 - 11 mdr taget sutten væk i alle vågne timer. Der er ingen af os, der synes det klær et barn med sut, så vi har været enige om, at sutten kun var til sovetid.

Uanset hvad, så er det JERES beslutning og ingen andres. Tror jeg var blevet noget gal i skralden, hvis nogen havde taget mit barns sut bare sådan uden videre.

Jeg var også godt gal i skralden... Men gad ikke diskutere videre med hende, da venner og familie næsten lige var på trapperne...

Ja self. er det os der bestemmer...

Julie har et stort suttebehov til tider, og derfor skal hun have lov til at have sutten så meget hun ønsker...

Jeg synes ikke hun er klar til at få taget sutten endnu...

Hun bruger den mest når hun ser tegnefilm, er ked og når hun sover...

Anmeld

7. august 2010

Sissel

Tjaeh, jeg synes altså også at hun er for gammel til den så.. Men jeg ville aldrig tage sutten ud af munden på et barn der ikke var mit.. Jeg synes bare at det er overflødigt med en sut når barnet er så gammelt.. Når jeg ser små børn rende rundt med en sut så tænker jeg at de er for gamle til det.. sorry, men det gør jeg.
Sasha får kun sutten når hun skal sove, og har gjort det siden hun var et halvt år eller sådan noget.. Men jeg ved selvfølgelig ikke om jeg ville have haft det anderledes hvis hun nu bare VILLE have den sut konstant..

Anmeld

7. august 2010

Diana...

Sissel skriver:

Tjaeh, jeg synes altså også at hun er for gammel til den så.. Men jeg ville aldrig tage sutten ud af munden på et barn der ikke var mit.. Jeg synes bare at det er overflødigt med en sut når barnet er så gammelt.. Når jeg ser små børn rende rundt med en sut så tænker jeg at de er for gamle til det.. sorry, men det gør jeg.
Sasha får kun sutten når hun skal sove, og har gjort det siden hun var et halvt år eller sådan noget.. Men jeg ved selvfølgelig ikke om jeg ville have haft det anderledes hvis hun nu bare VILLE have den sut konstant..

Men så bruger hun jo også stadig sut bare kun om natten!

Anmeld

7. august 2010

Tulle28

Personligt synes jeg ikke det klæder børn at rende rundt med sutten i munden og herhjemme får vores datter den kun når hun skal sove, aldrig i de vågne timer. Men jeg kunne da ikke drømme om at hive sutten ud af munden på en andens barn, uanset hvor tætte de så var på mig (som min venindes, der er 2½...)

Knus Tulle

Anmeld

7. august 2010

Mira0911

Som jeg har skrevet tidligere er Julie selv god til at ligge den fra sig og tage den igen når hun har brug for den...

Jeg er nu ret sikker på hun nok skal fortælle på et tidspunkt at hun gerne vil af med den...

Forhåbentligt inden hun starter i børnehave...

Anmeld

7. august 2010

ekzunz

Jeg synes ikke hun er for gammel til at bruge sut - heller ikke i dagtimerne. Hvis hun har behov for det, så skal hun da ha' den.

Og under alle omstændigheder er det jeres beslutning - aldrig andres.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.