18 mdr gammel... Folk mener mit barn er gammel til at bruge.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2010

TTM

Altså.... Børn kan i mange år ha' behov for en sut. Og helt ærligt? Hellere en sut end tommelfingeren... Sutten kan nemlig fjernes, det kan fingeren ikke...!! Har set eksempler på mange ørn som for tidligt er skilt fra deres sut, som senere brugte tommelfingeren i erstatning... Selv i min egen familie har vi diskuteret det ofte, da min farmor havde meget skæve tænder da hun ikke kunne smide "fingeren" Selvfølgelig skal børn ikke påduttes en sut, men bare de ikke bruger fingeren i stedet...

En god ide er en bamse/pude/klud/ect. som giver tryghed. Så længe barnet er trygt er det i min verden det aller vigtigste

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2010

h_bernie

Vi bruger kun sutten når vores skal sove. Ellers ser jeg helst ikke han har den i munden. Men er han meget træt eller ked af det får han den. Er svært at sige, hvornår de er klar til at smide den.

Anmeld

7. august 2010

Louise mortil4

Anja skriver:

Uha, det er jo et følsomt emne og det afhænger jo meget af det enkelte barns sutte/tryghedsbehov.

Vi har da vores børn var 10 - 11 mdr taget sutten væk i alle vågne timer. Der er ingen af os, der synes det klær et barn med sut, så vi har været enige om, at sutten kun var til sovetid.

Uanset hvad, så er det JERES beslutning og ingen andres. Tror jeg var blevet noget gal i skralden, hvis nogen havde taget mit barns sut bare sådan uden videre.

den er jeg helt enig i

Anmeld

7. august 2010

Guldet

Jeg synes ikke hun er for gammel til at bruge sut.. min datter er næsten på samme alder og hun bruger altså også sut.. vi prøver på at vende hende lidt af med den i dagtimerne. Men jeg synes stadig hun er en lille pige og den gir tryghed.. min datter er lidt genert når hun møder nye og mange mennesker.. så er sutten go lige at have .. ellers får hun den når hun er ked og skal sove.. ! Men hun går ikke med sut hele tiden. Jeg er ligeglad hvad andre mener, hun er min datter og jeg gør det jeg synes er bedst ..

Anmeld

7. august 2010

N&J

Jeg prøver at holde sutten væk fra Nikita (pånær når hun skal sove og er rigtig ked af det), men hun finder altid en sut et eller andet sted, der ligger skisme sutter alle steder, så jeg snupser den når jeg kan, men det gør min søster også, og det må jeg indrømme at det tager jeg nu ikke så tungt, hun siger det samme som din søster.. men hvis det netop er noget som i har taget stilling til og har en holding til, så kan jeg godt forstå det, min søster og jeg diskutere "skændes" om så mange andre børneopdragelsesting at det med sutten er en lille ting ift., sådan noget som hvornår og hvordan man irrettesætter sit barn er til gengæld varme kartofler for os.. så det med sutten tager jeg mig ikke af..  (skal lige siges at vores børn er meget (med understregning af meget) sammen) :O) 

Anmeld

7. august 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg synes ikke, at hun er for lille til, at bruge sut. Hvis hun pt. har en større suttebehov, så "fred være med det".

Lina er snart 17 mdr. og hun får sin sut når hun er ked eller træt. Så tager hun den selv indimellem og tuller rundt med den. Men det meste af dagen har hun den dog ikke.

Luka er 2 år og 10 mdr. og han får sut når han er ked eller skal sove. Han har været slem til bare, at tage den - men vi er begyndt nu at spørge ham om han skal sove når han tager den og så ligger han den helt af sig selv igen

Anmeld

7. august 2010

Moar'en

Diana... skriver:

Altså jeg mener at de skal stoppe med at bruge sut når de klar til at stoppe. MEN jeg bryder mig så ikke om at børn skal rende rund med sut i munden hele tiden jeg synes sgu ikke det kønt og det ikke godt for deres tænder. Her bruger vi kun sut når man er ked og skal sove men vi tager den ikke fra ham før han er klar. 

Det er os min holdning og sådan vi gør det herhjemme. Men igen så er det jo noget man selv skal bestemme

Anmeld

7. august 2010

Moar'en

MoarHvidovre skriver:

Jeg synes ikke, at hun er for lille til, at bruge sut. Hvis hun pt. har en større suttebehov, så "fred være med det".

Lina er snart 17 mdr. og hun får sin sut når hun er ked eller træt. Så tager hun den selv indimellem og tuller rundt med den. Men det meste af dagen har hun den dog ikke.

Luka er 2 år og 10 mdr. og han får sut når han er ked eller skal sove. Han har været slem til bare, at tage den - men vi er begyndt nu at spørge ham om han skal sove når han tager den og så ligger han den helt af sig selv igen

Hi hi det gør viktor faktisk os det der. Hvis han finder en sut kan han godt finde på at tage den i munden. Så plejer jeg at spørge om han skal have sut nu. For det beste ligger han den så igen, men hvis han beholder den får han lov, da jeg jo så mener han åbentbart har brug for den. Men det er yderst sjældent.

Anmeld

7. august 2010

Thalia

Jeg ville uden at blinke have givet søster besked på at blande sig fuldstændigt udenom, og så ville jeg sansynligvis demonstrativt have stukket sutten tilbage i munden på mit barn. Mage til flabet opførsel skal man lede længe efter.

Børn er forskellige, og der er kæmpe forskel på hvornår de er klar til at undvære sutten. Det er KUN forældrene der kender barnet godt nok til at afgøre hvornår det er rimeligt at det skal stoppe.

Herhjemme bruger Sebastian på 3 år tsadig sut når han skal falde i søvn om natten. Jeg regner med at den skal helt væk henover de kommende måneder, men lige nu er han i gang med indkøring i børnehaven, og eftersom det er en ret stor omvæltning for sdan et lille menneske synes jeg faktisk det er helt rimeligt at han har brug for sutten når han skal finde ro om aftenen.

Anmeld

8. august 2010

2721

Syntes det er helt op til forældrene at bestemme hvornår DERES barn skal stoppe med at bruge sut. Og INGEN kan tillade sige at tage andre børns sut.

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.