Hvordan bærer I Jer ad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. august 2010

JulieE

AnneBJ skriver:

Ja, til dem med kvalme og/eller opkastning: hvordan holder I Jer kørende i en normal hverdag?? Jeg har ferie, og har derfor al den tid i verden jeg har brug for, til at ligge i min seng. Det benytter jeg mig så rigeligt af, og er verdens kedeligste sommerferiekammerat for min kæreste.

Normalt synes jeg ikke jeg er hverken pivet, sart eller noget, men jeg er simpelthen så ynkelig. Også psykisk, har jeg vildt svært ved at tackle at jeg ingenting kan, før omkring kl. 13-15 stykker om eftermiddagen hvor jeg typisk står op... Jeg snakkede med lægen i sidste uge, som gav mig akupunktur fredag, og jeg har så en aftale igen på fredag. Selvfølgelig kan jeg ikke forvente at det er bedre før jeg har fået alle 3 behandlinger, men det hele er bare så svært lige nu.

vi rejser til Bulgarien på lørdag, har glædet mig siden februar, men som med så meget andet kan jeg slet ikke overskue det. Har normalt pakket kuffert og lign. en uge før afrejse, denne gang har jeg ikke engang åbnet kufferten, printet billetten eller gjort noget som helst klar.

Tanken om at få flere børn - engang i fremtiden - er meget fjern for mig lige pt. for jeg er ikke sikker på jeg magter at have det så skidt igen, og så endda med en storebror/storesøster at tage mig af også. Min kæreste er en fantastisk hjælp, sørger for at jeg får noget mad, opmuntrer, støtter, nusser osv., men jeg ved han også er ved at være lidt frustreret over det!

Jeg synes jeg har prøvet alt - kiks inden jeg står ud af sengen, masser af væske, sveskejuice så jeg ikke har forstoppelse, sunlolly (de var gode for 1 uge siden, nu kan jeg slet ikke klare dem). jeg har endnu nødder og mandler til gode, for jeg føler skralden sætter sig i halsen på mig

Åh altså! Undskyld det blev langt, var bare lige nødt til at ynke lidt!!!

Anne, 7+0

Uha... Saltlakrids var vidundermidlet for mig  I mine to graviditeter har jeg haft monster kvalme og kastede op på alle tider af dagen de første 4mdr. 

det eneste der fik mig gennem busturen gennem Århus (var på skole i Århus i begge graviditeter) var Läkarol salmiak.

Jeg blve også rådet til at prøve ingefær karameller fra en kineser købmand, men det virkede ikke for mig

Håber du finder noget der virker og god ferie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. august 2010

AnneBJ

JulieE skriver:

Uha... Saltlakrids var vidundermidlet for mig  I mine to graviditeter har jeg haft monster kvalme og kastede op på alle tider af dagen de første 4mdr. 

det eneste der fik mig gennem busturen gennem Århus (var på skole i Århus i begge graviditeter) var Läkarol salmiak.

Jeg blve også rådet til at prøve ingefær karameller fra en kineser købmand, men det virkede ikke for mig

Håber du finder noget der virker og god ferie!

Det må også prøves - elsker lakrids...

Anmeld

4. august 2010

Maria-s

AnneBJ skriver:

Jo det vil jeg også heppe på!! Få mit vedkommende er nedtællingen til uge 12 pt på 35 dage....

jeg er 9+5 i dag så jeg synes også der er meeeeget lang tid til uge 12.... men: 1 dag af gangen!.... Lige pludselig er dagen der hvor vi vågner op og kvalmen er på retur

Jeg er sikker på det!!!!!

Anmeld

4. august 2010

Mka

AnneBJ skriver:

7+0 i dag.. testede positiv 3+4 og har haft kvalme lige siden... Kan af og til blive bekymret for om der er to... Testede jo ret tidligt, og synes altså jeg er stoor...

smil så må du til en trykheds scanning For at se om der er to Det er også tidligt. Testede også tidligt positiv, men blev ikke syg før jeg var omkring 6-7 uger henne. Og er 12+5 i dag, og føler bare jeg bliver dårligere og dårligere, min søde mor lovede ellers det skulle stoppe i denne uge hihi

Anmeld

4. august 2010

AnneBJ

Mka skriver:

smil så må du til en trykheds scanning For at se om der er to Det er også tidligt. Testede også tidligt positiv, men blev ikke syg før jeg var omkring 6-7 uger henne. Og er 12+5 i dag, og føler bare jeg bliver dårligere og dårligere, min søde mor lovede ellers det skulle stoppe i denne uge hihi

Min læge sagde også bare til mig, at det oftest stopper omkring uge 12... Men gav dog alligevel grønt lys for akupunktur..

Jeg er fristet til en tryghedsscanning, men har alligevel ikke overgivet mig - måske fordi trygheden kun er her og nu, altså et øjebliksbilledet. Måske har den det ikke godt til nf, og så var det lidt falsk tryghed synes jeg...

Anmeld

4. august 2010

Mka

Maria-s skriver:

Det samme her. Stakkels mand!... Lige pludselig er der næsten total blokeret for det "varme vand"!...

PIGER; Skal vi ikke blive enige om at jo det kan godt være vi er ynkelige lige nu, men jeg er sikker på (!! ) at det vender for os alle senest uge 12!! (men selvfølgelig gerne før!!) - Hånd på det!! DET SKAL DET SGU!!

SMIL jo  lad os blive enig om det, men så skal mit stoppe nu er 12+5 i dag.

Anmeld

4. august 2010

Kløver

AnneBJ skriver:

Sådan en kæreste er jeg også blevet!!

I starten var sunlollys vidundermidlet, og han skulle næmest tigge og be for at tage en... Så kunne jeg ikke så godt have dem længere, og sagde "bare spis løs, så vi får dem brugt" - nu skal han helst holde sig fra dem, for lugten af dem kan jeg ikke rigtig tåle...

Damn altså, stakkels mænd!

haha ja det sgu frygteligt, sådan havde jeg det i starten med chicken wings, nu kan jeg slet ikke klare lugten og er ved at kaste op bare jeg ser posen i fryseren

men der er mange lugte der er slemme for tiden, specielt kaffe, og lugten af vores shampoo, skal godt nok tage mig grundigt sammen, hvis manden har været i bad, eller jeg selv er i bad, puuuha

Anmeld

4. august 2010

Mka

AnneBJ skriver:

Min læge sagde også bare til mig, at det oftest stopper omkring uge 12... Men gav dog alligevel grønt lys for akupunktur..

Jeg er fristet til en tryghedsscanning, men har alligevel ikke overgivet mig - måske fordi trygheden kun er her og nu, altså et øjebliksbilledet. Måske har den det ikke godt til nf, og så var det lidt falsk tryghed synes jeg...

Ja det har du helt ret i( kan ske noget dagen efter), altså om der er en ellers to er vel lige dejligt bare de er sunde og raske.

Anmeld

4. august 2010

AnneBJ

Maja84 skriver:

haha ja det sgu frygteligt, sådan havde jeg det i starten med chicken wings, nu kan jeg slet ikke klare lugten og er ved at kaste op bare jeg ser posen i fryseren

men der er mange lugte der er slemme for tiden, specielt kaffe, og lugten af vores shampoo, skal godt nok tage mig grundigt sammen, hvis manden har været i bad, eller jeg selv er i bad, puuuha

Alt vender sig i mig, hvis jeg åbner køleskab, opvasker og skraldespand. Ost, varm mad i stort set alle afskygninger og sunlollys kan jeg ikke så godt klare lugten af..

Anmeld

4. august 2010

AnneBJ

Mka skriver:

Ja det har du helt ret i( kan ske noget dagen efter), altså om der er en ellers to er vel lige dejligt bare de er sunde og raske.

Præcis. Vi foretrækker en af gangen og da vi talte om det tidligere i dag sagde min kæreste: "men så kan man vel bare vælge den der ser ud til at have det bedst og fjerne den anden!?"

jeg stjernede fuldstændig ud, gik helt amok og var dybt forarget. Så slet ikke smilet og glimtet i hans øjne... Altså, tykke dumme gravide kvinder - ro på!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.