Bruger du cykelhjelm ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2010

XXSS

quity skriver:

Jeg har sat kryds i andet, for ejer pt ikke en cykel, desværre. Der var andre der havde mere brug for den end jeg. . Men eller bruger jeg cykelhjelm. Forlanger også at min søn skal bruge cykelhjelm. I hans børnehave er det forbudt at bruge cykelhjelm,så der forlanger jeg at han ik må cykel.

Forbudt? hvorfor det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2010

quity

Tanja78 skriver:

Forbudt? hvorfor det??

Fordi de mener børnene kan klatre i træer med dem på. Tja, det kan de da, men de kan også vælte og smadre hoved. Og jeg har den holdning at børnene lærer meget hurtigtatcykelhjelmen skal af når de er færdig med at cykle. Men kan ik komme nogen steder med det. Lederen står fast ved beslutningen.

Anmeld

3. august 2010

XXSS

quity skriver:

Fordi de mener børnene kan klatre i træer med dem på. Tja, det kan de da, men de kan også vælte og smadre hoved. Og jeg har den holdning at børnene lærer meget hurtigtatcykelhjelmen skal af når de er færdig med at cykle. Men kan ik komme nogen steder med det. Lederen står fast ved beslutningen.

hmm. Det lyder da ikke særlig professionelt! - altså her tager vores 18 mdr gamle datter da også selv cykelhjelmen af når hun er færdig med at cykle.. Sikke en gang ævl.

Anmeld

3. august 2010

dorthemus

Tanja78 skriver:

hmm. Det lyder da ikke særlig professionelt! - altså her tager vores 18 mdr gamle datter da også selv cykelhjelmen af når hun er færdig med at cykle.. Sikke en gang ævl.

Hvem tror du der står med ansvaret hvis der sker noget??

hilsen en pædagog

Anmeld

3. august 2010

XXSS

dorthemus skriver:

Hvem tror du der står med ansvaret hvis der sker noget??

hilsen en pædagog

hehe  jeg gik hellere ikke ud fra at de skulle rende rundt med cykelhjelmene i vuggestuen/børnehaven. Altså når jeg er cyklet med min datter til vuggestuen må hendes cykelhjelm altså gerne ligge i garderoben og det kan jeg da ikke se er noget problem, idet den ligger øverst i en kasse på hendes hylde.

Anmeld

3. august 2010

dorthemus

Tanja78 skriver:

hehe  jeg gik hellere ikke ud fra at de skulle rende rundt med cykelhjelmene i vuggestuen/børnehaven. Altså når jeg er cyklet med min datter til vuggestuen må hendes cykelhjelm altså gerne ligge i garderoben og det kan jeg da ikke se er noget problem, idet den ligger øverst i en kasse på hendes hylde.

Det kan godt synes lidt mærkeligt/åndssvagt at børn skal køre med cykelhjelm i trafikken men tage den af når de cykler i børnehaven, men der har været nogle grimme ulykker og sågar en hængning i et klatretræ fordi et barn havde hjelm på og hang fast...og uanset hvor godt opsyn der er sker ulykker desværre

Anmeld

3. august 2010

XXSS

dorthemus skriver:

Det kan godt synes lidt mærkeligt/åndssvagt at børn skal køre med cykelhjelm i trafikken men tage den af når de cykler i børnehaven, men der har været nogle grimme ulykker og sågar en hængning i et klatretræ fordi et barn havde hjelm på og hang fast...og uanset hvor godt opsyn der er sker ulykker desværre

Ja der sker mange forfærdelige ting og det er selvfølgelig forståeligt at de vil være ekstra opmærksomme mhs til det..

Anmeld

3. august 2010

LotteN

Jeg cykler med cykelhjelm, men er først startet med det efter jeg fik Lærke..

Jeg har det sådan at jeg kan ikke kræve mit barn cykler med cykelhjelm, hvis jeg ikke selv gør det!

Anmeld

3. august 2010

quity

Tanja78 skriver:

Helt enig.

Anmeld

3. august 2010

quity

dorthemus skriver:

Helt enig, det er forfærdelig med sådan en ulykke. Men for mig er det mindst lige så forfærdelig hvis min søn vælter og smadre hovedet og kommer til at ligge som en grøntsag resten af sit liv, for der er mange ting(cykler, træer, stakit, asfalt osv) som de kan ramme med hovedet.

Men hva pokker, jeg må jo kæmpe videre for min holdning til brug af cykelhjelm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.