Jehova

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juli 2010

Tropez

Æblekage skriver:

Jeg er godt og grundig træt af jehova, synes de har utrolig svært ved at acceptere at man ikke ønsker dem og ikke har interesse for deres religion. de har været her og banke på og idag, kommer de og smide deres "brev" i vores postkasse (de samme mennesker).

hvordan kan man få dem til at holde sig LANGT væk ?

Irriterende at folk ikke forstår når man siger "nej tak / ingen interesse "

Je ghar en veninde hvis søster overjer at blive jehovas vidner, men hvis hun gør det må hun ikke længere have samkvem med sin egen mor da hun tror på det åndelige og spirituelle evt hænge en drømmefanger op uden på den dør, det kan være det hjælper, men hvertifald det med at tro på spøgelser og ånder og håndlæsning og sådan er at være i direkte kontakt med satan selv, og den er de bestemt ikke med på, min farfar gjorde også en gang det at han åbnede døren iført kun et håndklæde og bød dem derefter indenfor, hvilket resulterede i at de nærmest løb skrigende bort og de kom ikke hos min farfar og farmor mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2010

heaven

her får de IKKE et ben til jorden overhovedet - jeg er ganske enkelt uhøflig.

Jeg åbner døren, og inden de overhovedet får åbnet munden, siger jeg skarpt og bestemt: Jeg er ikke interesseret  og så lukker jeg døren lige i smasken på dem igen, uden at kigge på dem eller noget.

De kommer her stadig, dog sjældenere og sjældenere og jeg har aldrig fundet et "vagttårnet" i postkassen. Tror godt de ved at de skal de ikke.....!!!

Jannie

Anmeld

17. juli 2010

K&S

Æblekage skriver:

Jeg er godt og grundig træt af jehova, synes de har utrolig svært ved at acceptere at man ikke ønsker dem og ikke har interesse for deres religion. de har været her og banke på og idag, kommer de og smide deres "brev" i vores postkasse (de samme mennesker).

hvordan kan man få dem til at holde sig LANGT væk ?

Irriterende at folk ikke forstår når man siger "nej tak / ingen interesse "

Hejsa

Jeg fik taget imod deres blad "Vagttårnet", den første gang de ringede på her, efter vi var flyttet ind (for snart 5 år siden)...!

Da jeg havde lukket døren og Søren så, at jeg havde taget imod bladet, hev han det ud af hånden på mig, styrtede ud og åbnede døren, spurtede efter dem ned af trappen og sagde "værs´go - min kone fik desværre taget imod jeres blad, men vi er altså ikke interesseret...! Og I behøver ikke komme igen og prøve"...!

Siden den dag har vi set dem komme igen med hver deres meget slidte skindtaske over skulderen (måske en fordom, men de har sgu alle sammen en) - men de har ikke ringet på hos igen...!

Måske vi bare har været heldige...!

Anmeld

17. juli 2010

tobogsylsmor27

mig besøg de ikke for jeg har jagt dem bort med at jeg var i ført et håndklæde og med en øl i hånd så har ikke set dem siden  

ellers snakke jeg om jeg tror på vi ned stamme fra aberne

Anmeld

17. juli 2010

Tina2

Vi har haft dem rendende her 1-2 gange om året, og jeg gider det simpelthen heller ikke......

Har sagt at det ingen interesse har og de mente så jeg kunne få deres blad- jeg sagde jeg IKKE ville ha' deres blad, når jeg synes deres holdninger var syge........!

Sidst var det en ældre dame som var her og min mand lukkede op.... Det første hun sagde var sgu "Hvem er verdens hersker"???

"Det er jeg"! sagde min mand og så blev hun helt paf og Thomas fik sagt meget bestemt at vi ikke gad deres rend her, og de godt kunne slette vores adresse på deres runde.....

Har ikke set dem siden.......

Ellers bare sig du er homoseksuel- min bedste ven er bøsse, og han siger det med det samme, og så er de skredet igen, ha ha

Anmeld

17. juli 2010

Enayia

Her i byen kommer Jehovas ofte når man har mistet, barn især, eller i det hele taget hvis rygter flyder ud om nogle der er i sorg.

Netop for mennesker i sorg er lettere til at overtale til at blive medlem af deres tro.

Kan også godt gøre mig rigtig gal. men der er nogle ting der evt kan holde dem fra døren hvis de bliver for pågående.

Hvis du er blod donor, kan du have sådan et kistermærke på døren.

Eller som en bekendt gjorde, åbnede op i bar røv og ingenting haha!

Har intet imod folk har en tro, men det er forkert at forsøge at konvortere andre mennesker. Især nogle er deres måder er grænseoverskridende og direkte frækt.

Anmeld

17. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Æblekage skriver:

hvor får jeg fat i sådan et ?

Øh - BLIV BLODDONOR????

Anmeld

17. juli 2010

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Sjovt nok de kom konstant og hele tiden hvor vi boede før.. men har ALDRIG haft besøg af dem siden vi flyttede op i vores nuværende lejlighed (go've' hvad de forhendværende lejere har gjort) men nyder stilheden for det Jahova halløj det er ikke lige mig..... de er ikke til at slippe af med.... Fy for Pyffer jeg ikke gider at læse VAGTTÅRNET det er da en stor hovedepine..

Anmeld

17. juli 2010

klmf

Har ikke som sådan noget imod Jehovas Vidner, folk må tro på, hvad de vil, men det der forbandede missioneren er bare for meget. Især når de dyrker rov på folk i sorg. Nogle af vores bekendte mistede et barn ved fødslen og de kom rendende hele tiden efter begravelsen. Dukkede endda op på 1årsdagen for puttens død - dét er direkte usmageligt.

Vi har engang truet med at pudse vores hund på dem, hvis de kom igen. Vi havde prøvet på flere forskellige høflige måder at sige vi ikke var interesseret - så en dag sagde jeg til dem, at hunden ikke kunne lide JV, så de skulle ikke komme igen. Den fattede de heldigvis.

Inden vi købte hus, boede vi ved siden af et ægtepar, der var JV. De er simpelthen de sødeste og rareste mennesker. De skal ikke missionere i deres eget område vistnok, det er nok en mulighed de har for at bevare gode naboskaber.

Anmeld

17. juli 2010

MetteMTH

camsko88 skriver:

hehe du skal bare sætte et af de der bloddoner klistermærker på din dør det virker

Med hensyn til de der ¨giv blod¨ mærker er de altså også ligeglade med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.