@$½€¤%&%!!! jeg er sur!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juli 2010

Halbschön

Line&Liam skriver:

Nu har jeg læst hele tråden mange gange søde! Og jeg har simpelthen ikke kunne finde noget at sige, jeg er dybt rystet over hans opførsel...

Den var bestemt ikke gået herhjemme (nu er jeg jo så også så "heldig" eller hvad man siger, at Mortens gamle kammerater bor i sønderjylland)...

Jeg synes virkelig han fortjener at glide hen af asfalten på røven, og sørg endelig for døren rammer ham på vej ud

INGEN fortjener sådan en behandling!
Og tænk sig i har sådan en skøn søn sammen, han åbenbart ikke har interesse i at se??

Jamen jeg aner ikke hvad jeg skal sige... KOMPLET mundlam!

Men et KÆMPE skal du have!!!

Tak søde!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juli 2010

Halbschön

MamaMis. skriver:

Hej Renée.

Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen, men har ikke rigtig ville skrive noget, da jeg ikke har været 100% sikker på hvad min holdning til dette var - Og når min holdning var fortvivlende, så ville jeg selvfølgelig heller ikke sætte en masse tanker igang hos dig.

For det første vil jeg give dig et STORT kram, og sige at jeg beundre dig for at kæmpe den kamp med din kæreste - Det lyder til at du tager det rigtig flot!

Sådan som jeg læser det, lyder han meget "ligeglad" med hvordan tingene hænger sammen for JER, men ser mere på hvordan tingene hænger sammen for HAM! - I min verden kan dette ikke fungere, når man er en familie/i forhold, og man har valgt at få et barn sammen.
Jeg er af den holdning, at man skal have lov til at have sin 'frihed', og dække sine behov for at være sig selv,  selv om man er i forhold - Men det der kommer i første række, er hvordan forholdet fungere.
Herhjemme har vi haft mange af disse diskussioner, omkring frihed, og dække sine egne behov, og vi har det sådan set stadig, til tider.
Ikke hermed sagt at man ALTID skal droppe sine egne behov, for at dække parterens, for så kan man hurtigt komme ind i en ond cirkel - Men man bliver også nød til at gå på kompromi (staves?)

Sådan som jeg læser det, finder du dig i mange ting, fra hans side - Ting, som jeg ikke synes du burde finde dig i.
Jeg ved det er skide svært, når man jo elsker personen, og man er måske lidt bange for at træde ved siden af, og være urimelig.
Og når der så også er et barn indblandet, kan det hele let være meget mere uoverskueligt.

Du skriver han har et stort 'behov' for at være sammen med (især) veninden og kammeraterne - Og det skal der da også være plads til. Men hvorfor kan de ikke være sammen, mens DU er til stede?

Det lyder lidt som om han et liv sammen med dig, og så har han et liv for sig selv. - Hvilket der OGSÅ skal være plads til, til en hvis grænse.
F.eks. siger det ikke mig en skid, hvis min kæreste tager til skydning eller laver biler med kammeraterne. Men jeg vil hellere end gerne være med, når de ellers skal ses - I byen, til en middag osv. - Og det fungere også fint, så lærer vi jo alle sammen hinanden at kende på kryds og tværs.
Så på den måde har min kæreste sit eget liv, ved siden af vores - Men jeg får også lov til at være en del af det, jeg har lyst til at være en del af.

Jeg forstår så udemærket godt dine frustationer, og at det, som  nu, er så hårdt at få snakket med ham om det, fordi han føler sig angrebet, og begynder at kaste med hårde bemærkninger og beskyldninger - Og man føler sig somregel kun angrebet, når man har en form for skyldfølelse.

Lige en sidste ting jeg bed mærke i, var at du skrev at han havde "anklaget" dig for at du tog hans søn fra ham - Men vælger han ikke også selv at blive væk, f.eks. nu hvor I sidder i Odense, og han har en mulighed for at komme her i weekenden?

Jeg ved mit indlæg blev ret rodet, men jeg har så mange ting jeg gerne vil sige, men det er svært at sætte tingene sammen - Jeg kan nikke genkendende til meget af det, fra især et af mine tidligere forhold.

Jeg håber inderligt at I finder ud af det - HUSK på dine egne værdier - Du skal leve med dig selv resten af livet!

Jeg sender dig MANGE TUSINDE ønsker og tanker!

Mette.

Hej Mette, tusind tak for dit fine indlæg!!

Ja, du har ret, jeg finder mig nok i alt alt for meget! Og det er nok fordi, som du siger, at jeg er bange for at træde ham over tæerne..

Jeg synes jo helt klart at der skal være plads til at man kan have et liv hver for sig - men i den grad også sammen... Han brokker sig altid over at vi bare er hjemme i weekenderne... Og at han keder sig. Jeg kommer med forskellige forslag, men aldrig er nogle gode nok til ham.. - Og han kommer aldrig selv med forslag! Det eneste han vil er at være sammen med hans venner og veninde i weekenden - det også okay, men vi kan vel lave noget sammen med dem??? Godt nok kan jeg ikke fordrage veninden, men det er okay med mig at hun kommer på besøg..

Han har en kammerat som jeg er begyndt at snakke lidt med - og på den måde får jeg dem til at ses noget mere(=mindre tid til veninden), samt at han tit kommer op og spiser med osv.. Jeg vil jo gerne lære hans venner at kende, for jeg er flyttet væk fra mine egne, for at bo sammen med ham..

Da jeg hørte igår, at han skulle have besøg.. Så skrev jeg til ham, at det også var tilladt at invitere når jeg var hjemme... Jeg føler jo næsten at han er flov over mig! Great! Så kan jeg gå hjemme og hygge mig som mor!

Men ja, vores hverdag er tilrettelagt udfra hvad han skal.. Han f¨r et problem når jeg er færdiguddannet lige om lidt og skal til at have nattevagter osv..

Anmeld

16. juli 2010

Louise mortil4

Renée88 skriver:

Hej Louise,

tak for dit indlæg!

Ja, det er virkelig svært, når det er en man elsker.. Og inderst inde vil jeg jo også gerne at det skal være os to, resten af livet.. Vi har jo vores dejlige Nicolai! Og hvor svært kan det for f***** da lige være at fortælle om hvor man er og hvad man laver??!

ja det er virkelig svært når det er en man elsker. Kender det desværre alt for godt selv. Vi var fra hinanden en tid men blev enige om at vi ville hianden alligevel, vi ville i hvertfald gøre et forsøg på at klare skærene sammen. Nu er vi startet i parterapi og det går fremad, stille og roligt men fremad. Det er en mulighed for jer også men i skal begge ville det og det virker det altså ikke som om din kæreste vil må jeg desværre sige.

og beskylde dig ofr at tage hans søn fra ham sys jeg bestemt ikke han kan tillade sig at sige, han viser på ingen måde interasse for dig og jeres søn selv. Vennerne/veninden er virgigere for ham, det viser han med alt tydelighed hvis ikke han kommer i weekenden. Jeres søn og dig vil sansynligvis også altid komme i 2 række efter vennerne hvis ikke der sker en virkelig stor forandring med ham, og sådan brgte det da ikke være i et par forhold.

Han virker ikke til at være bange for at miste dig og en hverdag sammen med dig og jeres søn.

Du skriver i at andet indlæg at det bliver svært for ham når du er færdig uddannet og skal ha nattevagter. Men med den opførsel og umoden hed han viser dig, vil du så ha det godt med at overlade jeres søn til ham alene mens du er på job?? Jeg sys i hvertfald han skal ha lov til at prøve det af inden så du kan se hvordan han klarer det. Han viser jo i ander sammenhæng at man ikke kan stole på ham og din søn er det dyrebareste du har.

Anmeld

16. juli 2010

Sees

Renée88 skriver:

Hej Mette, tusind tak for dit fine indlæg!!

Ja, du har ret, jeg finder mig nok i alt alt for meget! Og det er nok fordi, som du siger, at jeg er bange for at træde ham over tæerne..

Jeg synes jo helt klart at der skal være plads til at man kan have et liv hver for sig - men i den grad også sammen... Han brokker sig altid over at vi bare er hjemme i weekenderne... Og at han keder sig. Jeg kommer med forskellige forslag, men aldrig er nogle gode nok til ham.. - Og han kommer aldrig selv med forslag! Det eneste han vil er at være sammen med hans venner og veninde i weekenden - det også okay, men vi kan vel lave noget sammen med dem??? Godt nok kan jeg ikke fordrage veninden, men det er okay med mig at hun kommer på besøg..

Han har en kammerat som jeg er begyndt at snakke lidt med - og på den måde får jeg dem til at ses noget mere(=mindre tid til veninden), samt at han tit kommer op og spiser med osv.. Jeg vil jo gerne lære hans venner at kende, for jeg er flyttet væk fra mine egne, for at bo sammen med ham..

Da jeg hørte igår, at han skulle have besøg.. Så skrev jeg til ham, at det også var tilladt at invitere når jeg var hjemme... Jeg føler jo næsten at han er flov over mig! Great! Så kan jeg gå hjemme og hygge mig som mor!

Men ja, vores hverdag er tilrettelagt udfra hvad han skal.. Han f¨r et problem når jeg er færdiguddannet lige om lidt og skal til at have nattevagter osv..

Hvis ingen af dine forslag er gode nok til ham, så må han jo selv komme med nogle - På den måde får han jo af og til også lov til at gøre hvad han vil, bare SAMMEN med jer.

Jeg kan så sagtens nikke genkendende til den med at det altså også er tilladt at invitere gæster, når man selv er hjemme.
Jeg prøvede noget lignede for et par uger siden, med min kæreste. Vi har ikke været sammen så længe, og derfor har jeg ikke mødt så meget af hans familie. Vi ser min familie langt mere end vi ser hans.
Nå, situationen er at jeg er på camping med en veninde og vores drenge, i et par dage, og en af dagene sidder jeg så om aftenen og skriver med min kæreste. Jeg spørg hvad han skal have aftenen at gå med, og han skriver at han er på vej ud og besøge sin mor. Der blev jeg sgu også lidt sådan "Det er altså også tilladt at besøge hende, når JEG er hjemme".
Jeg har så senere fundet ud af at han har haft et problem med at "vise sin mor frem" hvis man kan sige det sådan, da hun er ved at uddanne sig psykolog, og meget hurtigt læser og prøver at køre tearpi på folk - Hvilket skrammer nogle væk jo.
Det ændrede jo bare ikke min følelse af, at det var fordi han ikke ville "vise mig frem" - Forstår du?

Nå, tilbage til dig - Efter min mening kan han altså ikke bare køre det liv han gør nu, og så regne med at du da sidder derhjemme på din søde popo (staves?) og venter på at han er færdig med at lege 'smart i en fart' - Har du prøvet selv en dag, bare at smutte (til en veninde eller ligende) mens han er væk, og når han så stiller sig uforstående overfor det, fordi du jo ikke er hjemme når han kommer hjem, så kan du jo så fortælle ham, at han selv har lagt reglerne!
Og en anden dag måske komme hjem og sige "Hør skattemus, jeg skal over til XXX idag, så du tager lidt bettemanden, ikk?"
Det må jo kun være ret og rimeligt, i mit hoved! - Det er jo det han forventer af dig!

Anmeld

16. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

søde søde, Renée!

Nu har jeg læst hele tråden (har ikke set den før nu) og jeg er, ligesom alle andre, DYBT chokeret over den opførsel du må finde dig i! Det er bare overhovedet ikke i orden...

Det er så umådeligt svært at sige fra overfor en person man elsker så højt; tør man risikere at de så siger "så kan det være ligemeget" og så står man der alene og har mistet noget dyrebart? Det er svært, for bør man i virkeligheden risikere at det dyrebare man mister er sin værdighed og selvstændighed? En kvindes værdighed ER noget at det dyrebareste hun har, og noget af det skøbeligste! Den kan knækkes og smadres så let som ingenting, og det er desværre det han er i færd med! Han får på en eller anden vanvittig måde twisted alle ord, følelser og tanker og gør DIG til skurken!? Du er IKKE den jaloux kæreste... Jeg synes faktisk ikke du virker den mindste smle jaloux, men blot rimelig - give some, take some, right!?

Jeg har selv været i et forhold som det du er i nu. Heldigvis uden barn, for det gjorde det lettere at det "kun" var mig selv det gik ud over! Jeg levede med det i 2 år, og til sidst gik det op for mig hvor usundt det var! Jeg blev fysisk syg af at være i det forhold, og at sige fra og komme ud af det er det bedste jeg nogensinde har gjort!

Jeg håber inderligt at du et sted dybt indeni kan finde urkvinden frem og få sagt fra én gang for alle! Det er HAM der er galt på den, ikke dig!!!!!!!!!!!!!!!!! Husk det, først og fremmest... Dernæst, mærk efter! Er det dét værd? Elsker du ham nok til at leve sådan? For jeg tror ikke han ændrer sig Måske i en periode, men det ligger prentet så dybt i ham, at han ikke kan fravige dén personlighed ret længe ad gangen! Og sidst men ikke mindst: hvad fortjener DIN søn? Glem alt om dårlig samvittighed overfor Jimmi "jeg ser aldrig min søn, etc etc" - det har han SELV valgt!

Du er skide hamrende stærk! Det ved jeg fra andre situationer! Nu er det på tide at du tænker på DIG

Og så får du lige verdens største krammer og en milliard "you can do it" klap på skuldrene!!!

Anmeld

16. juli 2010

MarieMor

Caroline86 skriver:

søde søde, Renée!

Nu har jeg læst hele tråden (har ikke set den før nu) og jeg er, ligesom alle andre, DYBT chokeret over den opførsel du må finde dig i! Det er bare overhovedet ikke i orden...

Det er så umådeligt svært at sige fra overfor en person man elsker så højt; tør man risikere at de så siger "så kan det være ligemeget" og så står man der alene og har mistet noget dyrebart? Det er svært, for bør man i virkeligheden risikere at det dyrebare man mister er sin værdighed og selvstændighed? En kvindes værdighed ER noget at det dyrebareste hun har, og noget af det skøbeligste! Den kan knækkes og smadres så let som ingenting, og det er desværre det han er i færd med! Han får på en eller anden vanvittig måde twisted alle ord, følelser og tanker og gør DIG til skurken!? Du er IKKE den jaloux kæreste... Jeg synes faktisk ikke du virker den mindste smle jaloux, men blot rimelig - give some, take some, right!?

Jeg har selv været i et forhold som det du er i nu. Heldigvis uden barn, for det gjorde det lettere at det "kun" var mig selv det gik ud over! Jeg levede med det i 2 år, og til sidst gik det op for mig hvor usundt det var! Jeg blev fysisk syg af at være i det forhold, og at sige fra og komme ud af det er det bedste jeg nogensinde har gjort!

Jeg håber inderligt at du et sted dybt indeni kan finde urkvinden frem og få sagt fra én gang for alle! Det er HAM der er galt på den, ikke dig!!!!!!!!!!!!!!!!! Husk det, først og fremmest... Dernæst, mærk efter! Er det dét værd? Elsker du ham nok til at leve sådan? For jeg tror ikke han ændrer sig Måske i en periode, men det ligger prentet så dybt i ham, at han ikke kan fravige dén personlighed ret længe ad gangen! Og sidst men ikke mindst: hvad fortjener DIN søn? Glem alt om dårlig samvittighed overfor Jimmi "jeg ser aldrig min søn, etc etc" - det har han SELV valgt!

Du er skide hamrende stærk! Det ved jeg fra andre situationer! Nu er det på tide at du tænker på DIG

Og så får du lige verdens største krammer og en milliard "you can do it" klap på skuldrene!!!

super godt sagt !!! 

Anmeld

16. juli 2010

Halbschön

JEG FØLER MIG SÅ MEGET TIL GRIN LIGE NU!!!!!!!!

Imorges da jeg endnu ikke vidste at han havde festet, så skrev jeg jo til hans arbejdsmobil, som jeg forventede at høre fra idag..

Nu her for en time siden får jeg så en besked fra arbejdstlf:

Hej, Jimmi har ferie denne uge. Han kan træffes i næste uge igen.

WHAAAAAAAAAAAT???!?!?!?!!? Han har altså løjet over for mig omkring at han skulle på arbejde idag.. Og det samme overfor hans mor!!!

Anmeld

16. juli 2010

Sees

Imorges da jeg endnu ikke vidste at han havde festet, så skrev jeg jo til hans arbejdsmobil, som jeg forventede at høre fra idag..

WHAAAAAAAAAAAT???!?!?!?!!? Han har altså løjet over for mig omkring at han skulle på arbejde idag.. Og det samme overfor hans mor!!!

Undskyld mig - Jeg har prøvet at holde en god tone, men nu må jeg lige skælde ud!!!!!

HVA' FANDEN BILDER HAN SIG IND??? AT LYVE OVERFOR DIG, HANS KÆRESTE - HANS SØNS MOR????!

Så var der jo en logisk forklaring på at han ikke havde nogen telefon, og at den skulle være på arbejdet, var??
Renée tænk lige på dig selv, og din søn nu. Bliver du ved med at tilgive ham, bliver han ved at rende om hjørner med dig - Som skrevet tidligere - Hans tanke er jo "Hun er der jo altid!"
Men det skal være slut nu - Du er SÅ MEGET bedre værd!!!

Anmeld

16. juli 2010

karina1980

Caroline86 skriver:

søde søde, Renée!

godt skrevet har også læst med, men har ikke kunne finde den rigtige måde at skrive det på

Anmeld

16. juli 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator
Renée88 skriver:

du er nødt til at gøre noget....

Det er bare så usselt! Jeg hader folk der lyver...

Hold nu kæft hvor er han bare skide tarvelig

stort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.