Anonym skriver:
Hej Piger
Håber i kan hjælpe mig
Har været sammen med min kæreste i 5 år nu. Han har tit haft problemer med at give besked, hvis han ikke kommer hjem eller kommer senere hjem. Har sagt til ham mange gange at jeg vil have besked hvis han kommer senere hjem eller ikke kommer hjem. Man bliver jo automatisk bekymret når han ikke kommer hjem til den tid han har sagt. Og det er ikke bare 10 minutter men oftest 1 - 3 timer.
Problemet er nu at igår tog han ud at drikke med nogle kammerater og han er ikke kommet hjem endnu..vågnede kl 7 imorges og der var han jo selvfølgelig ikke kommet hjem. først kl halv to i eftermiddag skrev han, at de var gået igang med at drikke igen...Kunne da have været rart at have fået besked, for han må da gerne, men vil altså meget gerne have besked og dette har vi aftalt mange gange at han skal, men hver gang "glemmer" han det ifølge ham selv.
synes bare det er så frustrende at det åbenbart er så svært at give besked og på en eller anden måde synes jeg det er lidt respektløs, da vi jo har aftalt det.
Kram
Du er på ingen måde hysterisk! Hvem har dog bildt dig det ind, søde??
Du er helt normal og forlanger INTET, som ingen andre ville forlange af deres partner. Kan han ikke forstå det, så egner han sig altså ikke til et forhold. Uden at kende hans alder, så vil jeg påstå, at så er han ikke klar til at være i et.
At være i et forhold betyder, at man har forpligtiget sig til at være to (efter min mening) og derfor også må respektere, at man ikke bare kan agere, som hvis man var alene! Selvfølgelig skal de have lov til at gå i byen med gutterne, men du skal da ikke gå rundt ikke og vide, hvornår han kommer hjem igen? Hvor har han sovet?? Og hvornår kommer han egentligt hjem? Det kan måske godt lyde som om, at jeg er meget kontrollerende. Det er jeg ikke. Men jeg ved, hvornår min kæreste skal i byen, om han sover hjemme eller ej. Men selvfølgelig ved jeg ikke præcist om natten han kommer hjem....
Min pointe er, at jeg må desværre give Kitty ret i, at han ikke respekterer dig, hvis han bare lever sit liv, som var han alene!! Og så er det min holdning, at du er bedre tjent end det. Jeg plejer at sige, at man ALDRIG må betragte sin partner som en selvfølge. Man skal behandle dem med respekt og ikke tro, at de "bare" altid er der...uanset hvordan de end téer sig... Du skal følge dit hjerte og dit instinkt, men jeg var nok skredet fra ham, hvis det dér skete igen! Totalt mangel på respekt!!
Pas rigtigt meget på dig selv - og husk, at du har fortjent det bedste - OG KUN DET BEDSTE :-)