Min personlighed frastøder folk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Syntes dete r super flot at du både tænker og handler sådan jeg sender dig lige en kæmpe med på vejen...

Altså hvis jeg f.eks spøger mine forældre synesd e også at jeg gør et helt utroligt stykke arbejde med vores barn, og inde på sygehuset siger de at jeg er en af de bedste møder de nogen siden har set men de siger også at jeg er for god og at jeg glemmer mig selv til fordel for manden og barnet...

Ang. veninder - så nej jeg hverken arbejder eller har mulighed for at benytte mig af et trænings center selvom det er en af mine store drømme at komme dertil, men på nuværende tidspunkt er ingen af delene mulige og når jeg endelig kommer igang igen skal jeg igang med en uddannelse - lige pt. er jeg på kontanthjælp og i noget aktivering og det er et sted hvor jeg nok ikke vil vælge mine venner af flere grunde.

Jeg er glad for du syntes jeg virker ganske normal men er nok begyndt at få en form for angst ved at omgåes folk for ønsker jo på ingen måde at de skal tænke eller føle at de skal flygte fra mig og alverdens andre mindre positive ting, men spurgte manden igår og ham følte sig frastødt af min personlighed mm. og der sagde han godt nok nej, så spurgte jeg ham og han nogen siden blev flov over mig f.eks når jeg snakkede meget eller sagde nogen mindre heldige ting, og der sagde han nej, men ved bare ikke om jeg skal tro på ham, for følte ikke rigtigt hans nej, virkede som om han bare sagde det fordi han havde travlt med at komme i seng...

ved ikke sådan hvad jeg skal give dig af råd andet end at du virkelig skal mærke efter dybt inde i dig selv og ikke bekymre dig for meget om hvad andre mener og tænker om dig ( i hver fald ikke af de negative ting ) man kan selvfølgelig godt tage det til sig, men bare lade være med at tænke for meget over det. hvis folk ikke kan tage dig som den du er eller lide dig, så er det bare ikke de mennesker du skal omgås med.

der er sikker mange mennesker der ikke kan lide mig og synes jeg er for rapkæftet, men dem beskæftiger jeg mig bare ik med. de veninder jeg har, de synes jeg er en rigtig dejlig person og kan lide mig for den jeg er. det er altid mig de f.eks kommer til hvis du har noget som er gået i stykker og som skal byttet indenfor garantien, fordi jeg bliver ved indtil jeg får en ny varer. så de ting som nogle ser som negative kan andre bruge til posetive, hvis du forstår mig.

en anden ting, det er rigtig vigtigt at have nogle ting for sig selv også selvom man har kæreste/mand. det er vigtig at have sine egne interesser, selvom man måske helst ville være hjemme hos sin partner. så når du får muligheden, så synes jeg da helt klart du skal tage i træningscenter og hvad man nu kan. er sikker på du nok skal møde nogen der synes du er enormt godt menneske. du lyder i hver fald ikke som om du er en genert person, så det er jo bare at starte med at small talke med nogen, så finder man hurtig ud af om man har en kemi.

selvom man er i aktivering af kommunen, kan der jo godt være nogle søde "normale" mennersker der som dig.  det behøver jo ikke at være mindre inteligente mennesker bare fordi det er aktivering og herinde på baby.dk kan man også møde mange. der er tit nogle piger som laver indlæg med de søger veninder, måske du også kunne det

knus

p.s hvis jeg ikke svarer hurtig nu, er det altså bare fordi at hjemme hos mig selv har jeg ikke nogen computer, bare så du ikke tror jeg ikke gider skrive til dig mere. og du må altså også godt skrive til mig privat. jeg bor i horsens, ved ikke hvor du bor i landet??? men jeg synes du virker som en person som jeg godt kunne klinge sammen med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

N&J

Vil bare lige tilføje til alle de mange gode råd, at en af de vigtigste ting jeg har lært (er selv sådan en type, som du beskriver) at lade folk starte med at fortælle hvordan det går med dem, og så fortælle om mig bagefter, men nøglen ved den måde: "er at lytte", og det øver man sig så i.. for det kan godt være svært i starten når man rigtig gerne også vil af med noget der er vigtig med en, og hvis nogen spørger først til hvordan det går, så gør jeg det kort, spørger til dem og så når de er færdige - helt færdige, fortæller jeg om mig..

Jeg er blevet langt bedre til det end for få år siden, men når du skriver det med traumer og at du har behov for at komme af med tanker omkring det, så tror jeg du skal prøve at vende den lidt om, jeg startede i mange år med at fortælle dårlige oplevelser som jeg havde haft, om mennesker jeg havde mistet fx., fordi det var så stor en del af den jeg var, men jeg gjorde mig selv til offer, og fik derfor et stort behov for at fortælle om det, så det var ude af verdenen og ikke skulle gøres til en "big deal", men det betød jo også at jeg konstant lagde vilkårerne for samtalen og folks opfattelse, istedet for at lade dem lære mig at kende, mens jeg lærte dem at kende.. og det tror jeg ikke er så sundt, så hvis man lærer eksempelvis "aktiv lytning" eller bare principperne bag, så kommer man langt og det er selvfølgelig noget der skal arbejdes med, men det lød også som om du var indstillet på dette.. 

Anmeld

24. juni 2010

DK

Jeg har ikke læst alle svar, men jeg tænker i alt fald ikke at du er psykisk syg! Men nok nærmere at du har en lav social intelligens. Det betyder at du har svært ved at læse andre og svært ved at afkode hvad der kræves af dig i den sociale situation du står i. Dette kan heldigvis trænes! Det er som med alt andet, at man bliver bedre når man øver sig!

Du kan jo prøve at læse lidt om social intelligens på nettet!

Hvis man har en lav social intelligens kommer man let til at sige "det forkerte" og andre folk kan have svært ved at forstå hvor man kommer fra, og man kan blive opfattet som "umulig at tale med" og "ubehagelig" fordi man tolker en situation forkert. Man fx. skælder ud istedet for at trøste, eller siger sin mening istedet for at give en skulder at græde ud ved! Man kan have svært ved at forstå ironi, og kommer måske med ret upassende sjove kommentarer når andre er alvorlige i en måske trist situation. Eller at du måske, som en anden skriver, buser ud med meget personlig (læs ALT for personlig) information, uden at kende dem du taler med! Det gør folk ubehagelige til mode, og at de måske trækker sig!

Rigtig god fornøjelse med at få opøvet gode sociale evner! Det er et plus for alle der har dem, og det kan læres!

Knus Ditte

Anmeld

24. juni 2010

Josesmor

Anonym skriver:

Kan se mig selv i mange af de ting du skriver men en ting jeg ikke forstår hvorfor vælger du at være venner med nogen du ved ikek er sande venner - ved ikek hvorfor men er ingen venner ikke beder end falske venner?

Tak for de rigtig mange søde ord og jeg tror også på jeg er god nok som jeg er men kan måske godt se noget sandhed i det manden sagde og det har været hårdt at høre de ord fra hans mund og jeg har nok taget det tunger end jeg burde men det får jo også en til at overveje rigtig mange ting og det gør sku ondt også er jeg nok begyndt at grave mig et kæmpe stort flot mørkt hul og ved ikke føler det er beder jeg måske er lidt i det skjulte end at jeg ligefrem frastøder folk for det ønsker jeg jo heller ikke - ønsker jo på længer sigt at få nogen venner og veninder men det er jo ikke let hvis alle løber skrigende bort ved synet af mig - hvis du forstår??

Uh nu begynder det vist at blive noget rod, men altså vi har 3 psykolog samtaler mere før somemrferien også må vi se hvad der sker derefter - vi ved ikke om vi kan forsætte efter sommerferien så vi har taget alt hvad vi kan før...

men endnu engang tak for dine varmende ord, din ærlighed og din deltagelse i min debat det er rart at nogen gider at "hjælpe" mig mm.

Jeg betragter dem heller ikke som venner/veninder.. Fortæller dem ikke noget der ikke må komme videre, og har ingen kontakt med dem i dagligdagen. Vi har dog et par gange i året vi går til nogle fælles ting sammen (byfest og open air). Den eneste grund til at jeg bruger tid på dem, er at min kærestes fætter snakker med dem, og den fætter er også som en bror for min kæreste.. Så jeg forsøger få det bedste ud af situationen men ellers ofre jeg intet for dem.. Fordi som du selv skriver, hellere ingen venner, end falske venner..  Og jeg trives fint med det jeg har som jeg kan bruge til noget

Har ikke læst alle indlæg herinde, men håber du får styr på det hele og bliver glad igen..

Anmeld

24. juni 2010

Anonym trådstarter

Sama skriver:

Jeg betragter dem heller ikke som venner/veninder.. Fortæller dem ikke noget der ikke må komme videre, og har ingen kontakt med dem i dagligdagen. Vi har dog et par gange i året vi går til nogle fælles ting sammen (byfest og open air). Den eneste grund til at jeg bruger tid på dem, er at min kærestes fætter snakker med dem, og den fætter er også som en bror for min kæreste.. Så jeg forsøger få det bedste ud af situationen men ellers ofre jeg intet for dem.. Fordi som du selv skriver, hellere ingen venner, end falske venner..  Og jeg trives fint med det jeg har som jeg kan bruge til noget

Har ikke læst alle indlæg herinde, men håber du får styr på det hele og bliver glad igen..

Skal nok både får styr på det og skal også nok blive glad igen, har været meget positiv over alle de svar jeg har fået, også selvom nogen af dem rammer meget ved siden af, men det er jo svært for dem/jer at vide når de/i ikke ved mere om mig end de/i gør, men jeg har efter hånden fundet ud af at jeg ikke er psyksik syg, eller har manglende sociale evner men skal nok bare lige igang igen, det skal nok komme, men det har været en øjenåbner for mig, og det at der er så mange der har skrevet har været en stor hjælp for selvom man måske ikke helt tror det så er i alle kommet med hver jeres lille ting som har kunne hjælpe mig også selvom det måske ikke direkte står i teksten, men arbejdes skal der ihvertfald, så meget at der kommer sved på panden

Nu skal jeg bare vider, rejse mig op igen og tro på det hele, ingen skal have lov til at hjælpe mig, men det er også meget rart at vide at jeg ikke er den eneste i verden der er som jeg nu engang er...

Men jo jeg siger nok tit noget der er upassende i andres øjne men for mig en ganske normal og stille og rolig ting men vi har jo ikke alle samme syn på tilværelsen og der er jeg nok meget fri-sindet ihvertfald på punktet at snakke om tingende tror det kan være en sund ting for mange at lære i stedet for at være så indelukket og været så meget på vagt for hvad der er rigtigt at sige og havd der er forkert at sige det er jo tit alle de "forkerte" ting der giver et smil på læben eller en sjov historie at fortælle...

Anmeld

24. juni 2010

lisbethita

Anonym skriver:

Igår var manden og jeg til psykolog hvori min personlighed blev nævnt, og han tror at det bla. er grunden til at mange løber skrigende bort efter at ha snakkede med mig osv. og det væreste er at jeg selv godt ved det men det var lige et kæmpe slag i ansigtet og ved ikke hvordan jeg skal ændre det!!

Jeg er meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

Ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre men ønsker ihvertfald ikke at være sådan her længer, nu gør det efterhånden for ondt, og jeg ønsker jo ikke at min mand skal tænke eller se sådan på mig...

Har valgt at være ano. da jeg syntes det er et hårdt slag og utroligt pinligt

Altså jeg kender flere personer, der er ligesom dig. Og ja...det kan godt blive for meget nogle gange, men disse personer er ofte utroligt kærlige og fantastiske mennesker samtidigt med, at de også kan skræmme folk lidt væk med deres frembrusen... det er naturligvis vigtigt at finde ud af, om du har noget af alt det folk herinde skriver - for din egen skyld. Men ellers må du finde ud af, hvad du kan bruge din dejlige specielle personlighed til - udnytte din energi, sprudlende personlighed til. Umiddelbart skal du være glad for at være dig - og elske den du er, fordi selvom du kan forbedre meget, så kan du ikke lave dig selv om. 

Sejt, at du har skrevet herinde. Det kræver mod at få det ned på skrift - også selvom du er ano.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg tror på, at excentriske mennesker med stor personlighed er ment til at skulle skabe noget helt specielt :-) Find ud af, hvad det er.... for dig :-)

Alt det bedste til dig 

Anmeld

25. juni 2010

Anonym trådstarter

lisbethita skriver:

Altså jeg kender flere personer, der er ligesom dig. Og ja...det kan godt blive for meget nogle gange, men disse personer er ofte utroligt kærlige og fantastiske mennesker samtidigt med, at de også kan skræmme folk lidt væk med deres frembrusen... det er naturligvis vigtigt at finde ud af, om du har noget af alt det folk herinde skriver - for din egen skyld. Men ellers må du finde ud af, hvad du kan bruge din dejlige specielle personlighed til - udnytte din energi, sprudlende personlighed til. Umiddelbart skal du være glad for at være dig - og elske den du er, fordi selvom du kan forbedre meget, så kan du ikke lave dig selv om. 

Sejt, at du har skrevet herinde. Det kræver mod at få det ned på skrift - også selvom du er ano.

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men jeg tror på, at excentriske mennesker med stor personlighed er ment til at skulle skabe noget helt specielt :-) Find ud af, hvad det er.... for dig :-)

Alt det bedste til dig 

Mnage tak for det utrolige dejlige og positive indlæg, det varmer altid at få sådan et indlæg... lige pt. gør det at jeg er som jeg er at jeg aldrig giver op, at jeg forsætter uanset hvor hårdt eller umuligt det er/virker, men håber da også på at jeg en dag udretter noget stort...

Hehe det tog mig også en hel dag at få mig taget sammen til at skriver herinde tros det at jeg er ano.

Men som du skriver kan jeg ikke ændre mig selv men jeg kan arbejde med mig selv og det ville jeg gøre...

Anmeld

25. juni 2010

lisbethita

lisbethita skriver:

Alt det bedste til dig 

Good for you!! fristes jeg til at sige :-) Det er de bedste, du kan gøre!!! Du må bare finde en måde at udnytte det på. Og ja....der vil i hvert fald altid være folk, som ikke kan lide en. Sådan er det jo! Men hvis du nu lærer at elske dig selv for den du er og med hjertet tror på, at du er noget specielt, så tror jeg faktisk, at du også vil opleve flere, som rent faktisk godt kan lide dig netop pga. din personlighed. Der vil ALTID være nogen som ikke kan - men det er også ok.

Ha en fantastisk dag :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.