Min personlighed frastøder folk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.710 visninger
47 svar
0 synes godt om
23. juni 2010

Anonym trådstarter

Igår var manden og jeg til psykolog hvori min personlighed blev nævnt, og han tror at det bla. er grunden til at mange løber skrigende bort efter at ha snakkede med mig osv. og det væreste er at jeg selv godt ved det men det var lige et kæmpe slag i ansigtet og ved ikke hvordan jeg skal ændre det!!

Jeg er meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

Ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre men ønsker ihvertfald ikke at være sådan her længer, nu gør det efterhånden for ondt, og jeg ønsker jo ikke at min mand skal tænke eller se sådan på mig...

Har valgt at være ano. da jeg syntes det er et hårdt slag og utroligt pinligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

anna-jonas

Tænker på, om du i perioder har depressioner??? For på mig lyder det som om du kan have lidt halv-maniske træk. Synes det er voldsomt at psykologen nævner din personlighed som grund..............håber at denne psykolog har tænkt sig at samle dig op, og hjælpe dig videre.

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Tænker på, om du i perioder har depressioner??? For på mig lyder det som om du kan have lidt halv-maniske træk. Synes det er voldsomt at psykologen nævner din personlighed som grund..............håber at denne psykolog har tænkt sig at samle dig op, og hjælpe dig videre.

det er ikke psykologen men min mand der har nævnt det som grund... og kan jeg få dig til at uddybe det andet du skriver??

Anmeld

23. juni 2010

hc=k

Anonym skriver:

Igår var manden og jeg til psykolog hvori min personlighed blev nævnt, og han tror at det bla. er grunden til at mange løber skrigende bort efter at ha snakkede med mig osv. og det væreste er at jeg selv godt ved det men det var lige et kæmpe slag i ansigtet og ved ikke hvordan jeg skal ændre det!!

Jeg er meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

Ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre men ønsker ihvertfald ikke at være sådan her længer, nu gør det efterhånden for ondt, og jeg ønsker jo ikke at min mand skal tænke eller se sådan på mig...

Har valgt at være ano. da jeg syntes det er et hårdt slag og utroligt pinligt

Du skal ikke være ked af det.

Jeg Er meget anderledes, men det er okay NU.

Har du altid været sådan eller er det noget som er kommet i de seneste år??

Jeg spørger fordi der er rigtig mange mennesker i danmark som har en eller anden form for psykisk handikap som de ikke selv kender til, men som kan gøre livet meget svært og hårdt.
Jeg har HDHA/ADD og borderline og en del af min symptomer er de samme som dem du nævner. Jeg prøver ikke at male fanden på vægen, men hvis det virkelig er sådan et stort problem som du skriver synes jeg da du skal hører om ikke du kan få det tjekket. Det koster ikke noget andet en en henvisning fra lægen eller en psykolog.

Du er meget velkommen til at skrive privat til mig hvis du synes det vil være lettere, men ellers svare jeg gerne på spørgsmål her.

Anmeld

23. juni 2010

anna-jonas

Ja, jeg tænker at folk med bipolar sygdom ( manio-depressiv), somme tider er meget sprudlende, direkte og talende.....................for derefter at falde i et dybt hul, hvor de bebrejder sig selv både deres personlighed og omgang med andre. Disse personer kan godt støde folk fra sig, fordi de "er for meget".

Derfor jeg spørger ind til, om du sommetider er depressiv............for så kan du lide af denne sygdom. Ikke alle der har denne sygdom oplever manier i gængs forstand (altså psykose)..........de er bare "for glade" og aktive i en periode. Går over folks personlige grænser, siger ting lidt for ærligt, og støder derfor folk, uden at ville det.

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

Anna-jonas skriver:

Ja, jeg tænker at folk med bipolar sygdom ( manio-depressiv), somme tider er meget sprudlende, direkte og talende.....................for derefter at falde i et dybt hul, hvor de bebrejder sig selv både deres personlighed og omgang med andre. Disse personer kan godt støde folk fra sig, fordi de "er for meget".

Derfor jeg spørger ind til, om du sommetider er depressiv............for så kan du lide af denne sygdom. Ikke alle der har denne sygdom oplever manier i gængs forstand (altså psykose)..........de er bare "for glade" og aktive i en periode. Går over folks personlige grænser, siger ting lidt for ærligt, og støder derfor folk, uden at ville det.

altså det syntes jeg ikke jeg er men efter f.eks at ha snakkede med folk kan jeg godt fortryde noget så meget at jeg lige fik sagt det eller det, også kan jeg tænke over det en hel dag for derefter at gøre det igen

Anmeld

23. juni 2010

hc=k

Anonym skriver:

altså det syntes jeg ikke jeg er men efter f.eks at ha snakkede med folk kan jeg godt fortryde noget så meget at jeg lige fik sagt det eller det, også kan jeg tænke over det en hel dag for derefter at gøre det igen

Har du Borderline???

Anmeld

23. juni 2010

hc=k

Anonym skriver:

Prøv at læse det her http://www.netpsykiater.dk/htmsgd/borderline.htm

Anmeld

23. juni 2010

Junibæbs2013

Selvom det da godt kan hænge sammen med en psykisk sygdom af en eller anden art, så synes jeg ikke, at du skal tænke på din personlighed som udtryk for en sygdom. I hvert fald ikke før andet er bevist.

Det er min oplevelse, at nogle mennesker har en personlighed, som man skal lære at kende og som måske "vinder ved nærmere bekendtskab". Jeg kan godt selv genkende lidt af det du beskriver men for mig har det ikke noget at gøre med at være manisk. Men mere om at jeg ikke kan gå og være en "stille, genert mus", når det nu ikke er dén jeg er.

De karaktertræk du nævner synes jeg på mange måder er styrker, men jeg ved også, at man nemt kan få folk til at trække sig (løbe) væk, hvis man er meget frembrusende. Det kan overskride andres grænser.
Så måske det kunne handle om at du med din personlighed, kan arbejde på at give folk lov til at nærme sig dig uden at føle, at de bliver kørt over af et tog. Det handler jo om selvindsigt og evnen til at arbejde med sig selv som person og ikke nødvendigvis, at du skal have en diagnose.

Og selv hvis der skulle gemme sig en diagnose i en eller anden grad, er du jo ikke dømt til et liv som et udtryk for en diagnose, der ikke kan holde på folk. Man kan arbejde meget med sig selv, hvis man magter det...

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

hc=k skriver:

Du skal ikke være ked af det.

Jeg Er meget anderledes, men det er okay NU.

Har du altid været sådan eller er det noget som er kommet i de seneste år??

Jeg spørger fordi der er rigtig mange mennesker i danmark som har en eller anden form for psykisk handikap som de ikke selv kender til, men som kan gøre livet meget svært og hårdt.
Jeg har HDHA/ADD og borderline og en del af min symptomer er de samme som dem du nævner. Jeg prøver ikke at male fanden på vægen, men hvis det virkelig er sådan et stort problem som du skriver synes jeg da du skal hører om ikke du kan få det tjekket. Det koster ikke noget andet en en henvisning fra lægen eller en psykolog.

Du er meget velkommen til at skrive privat til mig hvis du synes det vil være lettere, men ellers svare jeg gerne på spørgsmål her.

altså jeg tror altid at jeg har været sådan i en større eller mindre grad men tror det er værre nu efter at jeg ikke rigtigt har været i kontakt med en ordenlig omverden i over 1 år... Og nu da jeg kommer tilbage til et socialt miljø kan jeg ikke finde ud af at "begå" mig...  Kan huske at jeg altid har frastødt andre piger men tiltrukket mig drengense opmærksomhed og har altid været okay populær blandt drenge, men efter en voldsom oplevelse som jeg havde brug for at snakke om er det nok blevet værre og det er der min mand f.eks har omtalt at syegplejerskerne var efter mig(onde ved mig - og kun de ældere) pga. jeg frastøder dem med min personlighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.