Min personlighed frastøder folk!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

Anonym trådstarter

gabriellasmor skriver:

jeg har samme problem. min historie ligner egentlig meget din.. og der er også andre ting.... som efterhånden viser at jeg har noget adhd. det ku du også kigge på evt..

det kunne være jeg bare skulle tag forbi lægen også...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2010

Vial

Pyh, man kan da hurtig blive sygeliggjort her. Alle med en diagnose springer frem med de bedste intentioner. Det "sjove" er at alle psykiske lidelser og personlighedsforstyrrelser har rødder i normal adfærd, der så har taget overhånd. Nu arbejder jeg inde for psykiatrien og ved, at folk har travlt med at give deres egen diagnose videre. Udelukkende fordi, at de ser deres egne symptomer hos andre. I virkeligheden er de fleste sunde og raske - med diverse styrker og svagheder. Beskrivelsen kunne sagens passe på mig, da jeg var i starten af 20erne. Jeg er en person man tager stilling til. Har også haft problemer med kvinder og piger - nok fordi min ærlighed og ligefremhed mest appellere til mænd. Jeg har lært og arbejder stadig med at tænke før jeg taler. Det gør mig dog ikke psykisk syg. Jeg er bare en type, som er åben og ligefrem. Man skal lytte til kritiken og tage det til sig. Det er enormt pinligt, at blive gjort opmærksom på. Det ved jeg! Men fedt nogle siger det, så man kan ændre på det :-)

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

KaMa skriver:

Pyh, man kan da hurtig blive sygeliggjort her. Alle med en diagnose springer frem med de bedste intentioner. Det "sjove" er at alle psykiske lidelser og personlighedsforstyrrelser har rødder i normal adfærd, der så har taget overhånd. Nu arbejder jeg inde for psykiatrien og ved, at folk har travlt med at give deres egen diagnose videre. Udelukkende fordi, at de ser deres egne symptomer hos andre. I virkeligheden er de fleste sunde og raske - med diverse styrker og svagheder. Beskrivelsen kunne sagens passe på mig, da jeg var i starten af 20erne. Jeg er en person man tager stilling til. Har også haft problemer med kvinder og piger - nok fordi min ærlighed og ligefremhed mest appellere til mænd. Jeg har lært og arbejder stadig med at tænke før jeg taler. Det gør mig dog ikke psykisk syg. Jeg er bare en type, som er åben og ligefrem. Man skal lytte til kritiken og tage det til sig. Det er enormt pinligt, at blive gjort opmærksom på. Det ved jeg! Men fedt nogle siger det, så man kan ændre på det :-)

men spørgsmålet er hvordan man ændrer på det eller arbejder sig hen imod en person som måske beder kan funger med alle så at sige

Anmeld

23. juni 2010

mor-til-vanessa

Anonym skriver:

Igår var manden og jeg til psykolog hvori min personlighed blev nævnt, og han tror at det bla. er grunden til at mange løber skrigende bort efter at ha snakkede med mig osv. og det væreste er at jeg selv godt ved det men det var lige et kæmpe slag i ansigtet og ved ikke hvordan jeg skal ændre det!!

Jeg er meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

Ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre men ønsker ihvertfald ikke at være sådan her længer, nu gør det efterhånden for ondt, og jeg ønsker jo ikke at min mand skal tænke eller se sådan på mig...

Har valgt at være ano. da jeg syntes det er et hårdt slag og utroligt pinligt

undskyld mit sprog men hvad fanden er der glad med at være : meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

jeg synes da det er nogle gode kvaliteter at være ærlig og ligeud. jeg værdsætter folk der er ærlige over for mig. hader folk der ikke tør sige deres menign. jeg er selv meget ærlig og siger altid hvad jeg mener, hvis folk ikke kan lige det: not my problem. måske du bare skulle finde nogen der værdsætter dig som du er. jeg synes i hver fald slet ik der er noget glad med dig og du lyder som om du har et problem.

og hvem skrev lige manoide drepresiv. det har da slet ikke noget med det du skriver at gøre.

hvis du selv synes du snakker for meget, så prøv at lytte lidt mere. man skal i hver fald også kunne lytte. jeg synes du har nogle gode kvaliteter forsæt da med det. jeg ville da gerne have en ærlig ven/veninde som dig

knus

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

mor-til-vanessa skriver:

undskyld mit sprog men hvad fanden er der glad med at være : meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

jeg synes da det er nogle gode kvaliteter at være ærlig og ligeud. jeg værdsætter folk der er ærlige over for mig. hader folk der ikke tør sige deres menign. jeg er selv meget ærlig og siger altid hvad jeg mener, hvis folk ikke kan lige det: not my problem. måske du bare skulle finde nogen der værdsætter dig som du er. jeg synes i hver fald slet ik der er noget glad med dig og du lyder som om du har et problem.

og hvem skrev lige manoide drepresiv. det har da slet ikke noget med det du skriver at gøre.

hvis du selv synes du snakker for meget, så prøv at lytte lidt mere. man skal i hver fald også kunne lytte. jeg synes du har nogle gode kvaliteter forsæt da med det. jeg ville da gerne have en ærlig ven/veninde som dig

knus

wow tak... nu ved jeg slet ikke hvad jeg skal sige.. og det problem plejer jeg ikke at have hehe...

Anmeld

23. juni 2010

CamillaT89

Anonym skriver:

men spørgsmålet er hvordan man ændrer på det eller arbejder sig hen imod en person som måske beder kan funger med alle så at sige

Jeg tænker, at det måske kan blive for meget for folk, hvis du for eksempel kun snakker om dig selv. Jeg har selv mødt folk, som bare snakker og snakker, og når man så selv siger noget, så vender de det til, at de selv kan snakke igen, og det er SKIDE irriterende. Efter et sådan møde, holder jeg mig også på lang afstand af folk. Nu ved jeg jo ikke, om det er sådan, du er, for det melder historien intet om. Men HVIS, så tror jeg, at målet skal være at lære at lytte til andre og give dem plads og tid til at udfolde sig også. Også kaldet aktiv lytning. Men det er nu bare et bud  

Anmeld

23. juni 2010

Har du hørt om selvudvikling og personligudvikling?? Man kan tage på en masse kurser i det!! Det er super fedt, med det gør altid ondt at skulle se indad..  Jeg tror ik du fejler noget, men bare er gået i stå, i din personlige udvikling..

Det er selvfølgelig altid rigtigt at være ærlig, men måske du skulle overveje om folk faktisk kan bruge din ærlige mening til noget, eller om det bare sårer dem, når du fx. fortæller at du synes det er en skide grim bluse de har på.. Personen har den nok på af en årsag!

Stine og Lisa.

Anmeld

23. juni 2010

L-Mortil3

Anonym skriver:

Igår var manden og jeg til psykolog hvori min personlighed blev nævnt, og han tror at det bla. er grunden til at mange løber skrigende bort efter at ha snakkede med mig osv. og det væreste er at jeg selv godt ved det men det var lige et kæmpe slag i ansigtet og ved ikke hvordan jeg skal ændre det!!

Jeg er meget frembrusende, ligeud, ærlig, en åben bog, snakker utorlig meget osv.

Ved ærligtalt ikke hvad jeg skal gøre men ønsker ihvertfald ikke at være sådan her længer, nu gør det efterhånden for ondt, og jeg ønsker jo ikke at min mand skal tænke eller se sådan på mig...

Har valgt at være ano. da jeg syntes det er et hårdt slag og utroligt pinligt

Ja altså, jeg håber da virkelig ikke det er din personlighed der er noget i vejen med!

For sådan en personlighed har jeg også, liiidt frembrusende, glad, åben, talende... en humørbombe for det meste

Så DET håber jeg da ikke, for så kan folk da heller ikke lide mig!

Anmeld

23. juni 2010

L-Mortil3

mor-til-vanessa skriver:

knus

PRÆCIS MIN TANKE!!

Anmeld

23. juni 2010

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar, de har alle ramt mig dybt men på hver deres måde, nogen på den måde hvor jeg begynder at smile med tåre i øjene og tænker måske er det alligevel ikke så slemt måske er der håb for mig og måske er der rent faktisk nogen derude som mig måske er jeg ikke helt håbløs, og andre med åh nej hvad er der dog galt med mig er det virkelig sådan jeg er men uanset hvad så har alle jeres svar været dejlige og  ting som jeg kan tag med mig og op til overvejelse så tak til jer alle, håber jeg finder en løsning på mit "problem"

Nu vil jeg ihvertfald gå ned og låne den anbefaldte bog, og give det lidt tid før jeg evt. kontakter en læge (for føler ikke lige det er det hverken min familie eller jeg har brug for lige nu) også vil jeg prøve at ligge nogen handlings planer for mig selv (skal bare finde ud af hvor jeg skal starte)

Der var en der skrev om jeg er god til at lytte - ja det er jeg men jeg har også (efter lang tid væk fra det sociale og efter en grim oplevelse "traumer" brug for at nogen gider at lytte til mig, vise intresse for mig og rent faktisk høre mig og ikke bare hakke på mig med det samme) så må indrømme nogen dage er ejg nok mindre god til at lytte men det er bestemt ikke hver dag det er sådan og spøger da også ind til folk mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.