Pyyh den lugter - Gaia og Ko Carry All

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Vial

Marge skriver:

Har du prøvet at støvsuge tasken?
Det kan jeg huske min veninde gjorde med sin nye pusletaske- kan dog ikke huske hvorfor

Støvsuge den.. Hmm det har jeg ikke prøvet. Det kunne jeg da prøve. Alt for at kunne beholde den. Den er godt nok lækker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Vial

Mussen2 skriver:

De må gerne vaskes, men bare ikke med skyllemiddel.

Jeg havde en taske som trængte gevaldig til vask og mailede til dem. fik ovenstående svar ...

Lugtede den også af lim?

Ringede du til Gaia og Ko? Eller butikken, hvor du købte den?

Måske er der forskel på, hvilke der må vaskes. Min er i nylon. Faktisk lidt nasty, troede det var lærred eller bomuld.

Anmeld

20. juni 2010

Mussen2

KaMa skriver:

Lugtede den også af lim?

Ringede du til Gaia og Ko? Eller butikken, hvor du købte den?

Måske er der forskel på, hvilke der må vaskes. Min er i nylon. Faktisk lidt nasty, troede det var lærred eller bomuld.

Nej den lugted ikke af lim - det var en glemt tisseble, som var årsagen til lugten Jeg mailede til Gaia og fik svar. Min er en Pink fish også i nylon...

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Mussen2 skriver:

Nej den lugted ikke af lim - det var en glemt tisseble, som var årsagen til lugten Jeg mailede til Gaia og fik svar. Min er en Pink fish også i nylon...

Okay, tis er nok lettere at få bugt med end lim. Vaskede du så på skåneprogram?

Jeg må ringe lidt rundt i morgen. Først til Gaia og Ko. Så kan de lige fortælle mig, hvad de normalt stiller op med tasker, der lugter af lim. Derefter må jeg tale med babyhome, hvis den skal retur.

Anmeld

20. juni 2010

Mussen2

KaMa skriver:

Okay, tis er nok lettere at få bugt med end lim. Vaskede du så på skåneprogram?

Jeg må ringe lidt rundt i morgen. Først til Gaia og Ko. Så kan de lige fortælle mig, hvad de normalt stiller op med tasker, der lugter af lim. Derefter må jeg tale med babyhome, hvis den skal retur.

den var slem!!!! Meget slem!!! Den fik 30 grader på skåneprogram , 2 gange. det hjalp. Men klart spørg dem og vent med at vaske til de har sagt god for det og at de vil give dig en anden taske hvis det ikke går af i vask...

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Mussen2 skriver:

den var slem!!!! Meget slem!!! Den fik 30 grader på skåneprogram , 2 gange. det hjalp. Men klart spørg dem og vent med at vaske til de har sagt god for det og at de vil give dig en anden taske hvis det ikke går af i vask...

Ja, præcis. Jeg vasker ikke noget før jeg har fået grønt lys fra både Gaia og Ko samt forhandler.

Skal ikke brænde inde med ødelagt lugtende pusletaske. Fik den godt nok til 400 kr, men det er altså også mange penge.

Forresten synes det er svært at finde Gaia og Ko tlfnr. Deres hjemmeside virker ikke. Fandt noget på krak, som kunne være dem. Det må jeg se i morgen.

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

KaMa skriver:

Jeg har bestilt ovennævnte pusletaske hos Babyhome.dk (de har dem til halv pris i fish-print). Super fed og STOOOOR taske.

Problemet er at den lugter af lim eller anden syntetisk halløj. Nu er den til luftning, men føler mig snart som et indisk gadebarn, der sniffer lim - føj jeg har den klamme lugt i hele huset.

Er der andre som har erfaring med Gaia og Ko's pusletasker, som lugter - og kan lugten gå væk?

Man må desværre ikke vaske tasken..

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes eller hvor taskerne reelt kommer fra. Men da vi købte vores første puslekommode stank den simpelthen rigtig skarpt inde på hele værelset, alt det tøj vi havde lagt ind efter vi havde vasket den og det, lugtede simpelthen så stærkt af lim/eller hvad det nu var.

Vi ringede til forhandleren og fik at vide, at det kunne være sprøjtegift, som de sprøjter tingene med når de henter det hjem fra østen eller hvor det nu var så der ikke følger dyr med (edderkopper og lign.) - lugten forsvandt aldrig uanset hvad vi forsøgte så vi returnerede den, da dampene virkede ret giftige  Men som sagt ved ikke om det kan være det - for jeg ved ikke hvor de importere taskerne fra, men det lyder ret meget som vores tilfælde dog bare med et møbel.

Anmeld

20. juni 2010

Vial

Tanja78 skriver:

Jeg ved ikke om det kan sammenlignes eller hvor taskerne reelt kommer fra. Men da vi købte vores første puslekommode stank den simpelthen rigtig skarpt inde på hele værelset, alt det tøj vi havde lagt ind efter vi havde vasket den og det, lugtede simpelthen så stærkt af lim/eller hvad det nu var.

Vi ringede til forhandleren og fik at vide, at det kunne være sprøjtegift, som de sprøjter tingene med når de henter det hjem fra østen eller hvor det nu var så der ikke følger dyr med (edderkopper og lign.) - lugten forsvandt aldrig uanset hvad vi forsøgte så vi returnerede den, da dampene virkede ret giftige  Men som sagt ved ikke om det kan være det - for jeg ved ikke hvor de importere taskerne fra, men det lyder ret meget som vores tilfælde dog bare med et møbel.

Jeg tror, at du er inde på noget rigtigt. Jeg kan slet ikke forestille mig at den skarpe lugt kan forsvinde - heller ikke i vask. Den har nok fået et ordentlig pift at noget, som skal dræbe utøj.

Talte lige med min mor, og vi kom i tanke om, at da jeg var barn, så fik jeg også en madras, som lugtede så slemt. Nogle gange går det bare galt, og så skal tingene bare retur.

Anmeld

21. juni 2010

Vial

En lille update. Har fået svar på mail fra babyhome.dk. De forklarer, at det er korrekt, at fish boy og fish girl taskerne lugter af lim, men at andre kunder har erfaret at det forsvinder med tiden. Ønsker jeg ikke at beholde den, kan jeg benytte mig af den almindelige 14 dages returret! Har skrevet retur, at jeg hellere vil benytte mig af reklamationsretten og få dækket udgifter til returporto. Det har de ikke svaret på endnu. Det skal siges at lugten er så kraftig, at hele min stue lugter af lim, da den gang der. Nu hænger den på terrassen. Giver den lige et par dage derude.

Anmeld

21. juni 2010

XXSS

KaMa skriver:

Jeg tror, at du er inde på noget rigtigt. Jeg kan slet ikke forestille mig at den skarpe lugt kan forsvinde - heller ikke i vask. Den har nok fået et ordentlig pift at noget, som skal dræbe utøj.

Talte lige med min mor, og vi kom i tanke om, at da jeg var barn, så fik jeg også en madras, som lugtede så slemt. Nogle gange går det bare galt, og så skal tingene bare retur.

Jeg tænkte lidt at det for mig lyder lidt som sammen lugt, hvis man kan sige det sådan .. Så jeg ville altså også bare sende den retur... Vi havde heldigvis ingen problemer - jeg spurgte om man så kunne få en anden, men så mente de at nok var hele partiet der var blevet ødelagt. Det er ret giftigt. Så det var altså for at sige det mildt ret klamt føj..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.