Urealistiske mål for en mor-krop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

misslea

Tanja78 skriver:

Det er selvfølgelig hvordan man selv har det  Jeg ville da også allerhelst ned på 55 kg igen det kommer jeg bare ikke. Men min pointe var også at det ikke var for meget at veje med min højde altså 58-59 og at omkring 51 nok er lige i underkanten. Nogle er jo mere fantastiske end andre sådan er det bare!

Du skal skam nok få din krop tilbage, hvis du i forvejen er vant til at dyrke motion, så kommer det nok helt af sig selv, jeg tabte mig ved motion og kostomlægning efter min første graviditet  og fik en stram mave igen - trods det at maven var ret stor lige som nu.

uuhhh jeg håber du har ret  

Jeg vil da gøre et forsøg... og ellers må min krop se ud, som den nu gør...!! Vil jo hellere have deeeejlige børn end en smækker lækker krop!! heheh

Men man kan jo altid gøre et forsøg....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Tanja78 skriver:

Jeg spillede også håndbold på højt plan og da var jeg helt ganske nydelig men da jeg så stoppede pga skole m.m. argh så gik det altså lidt galt...  Jeg skal føde om små 4 uger - kejsersnit så jeg går i gang når maven tillader det. Sidste gang fik jeg aks og der gik jeg i gang én måned efter stille og roligt. tog min første håndboldkamp da Olivia var lige knap 1 måned, hvor jeg desværre brækkede håndleddet så jeg skulle have gips på højre arm i 4 uger ganske forfærdeligt med et lille spædbarn og en mand der skulle i gang på arbejde, men men jeg klarede den. Men det betød også bare at træningen lige blev sat i bero i to måneder

Hm...

Gips ingen hindring for at træne her....

Har løbene haft arm og tommelfinger i gips via en arbejdsskade i ´06.

Her i februar blev det midterste led gjort stift og derved 11 uger i gips. Ikke om det skulle holde mig hjemme. Kunne jo sagtens være med på hold som; step - mave/baller/lår og andre man ikke lige skulle bruge arm til. Fik også lavet nyt styrketrænings program, så jeg fik de maskiner jeg kunne 'holde' ordenligt på. Altså at kampsvede ved en crosser gjorde jeg ikke, blot let påvarmning.

Havde så blot en rulle fryseposer og en rulle tape med, til når jeg skulle i bad... I det jeg fik skiftet gips en del gange.

Anmeld

21. juni 2010

Tina2

Yrsa skriver:

Sidder lige og tænker på, ud fra en anden debat, om vi som mødre har en urealistisk forventning til vægt og krop som mødre, altså at den skal se ud som før?...

Vejer I hvad I vil...vejer i det samme som da I var teenagere og er I tilfredse?

Kan man forvente at have samme vægt som mor og "voksen" som da man var ung og smækker...(dem der nu var det, jeg var ikke en af dem.. )

Synes egentlig jeg har været ret heldig efter 2 (&frac12 graviditeter... Har ingen strækmærker til trods for store vægtøgninger begge de første gange  (+25 kg og +31 kg), har tabt dem alle rimelig hurtigt igen (4 mdr og 9 mdr) og nu er jeg så 28 uger henne i 3. graviditet og har taget 14-15 kg på  Så det bli'r sikkert nogenlunde det samme som de andre gange, desværre.... Spiser sundt og passer på, men jeg er åbenbart en af dem der bare tager meget på...

Jeg er normalvægtig når jeg ikke er gravid, så har det træls med at blive så stor, når jeg er gravid...

Jeg er 180 cm og vejer normalt 70-72 kg, har det dog allerbedst på 67-68 kg, så håber jeg kan få losset vægten derned, når jeg har født og kan komme igang med at tabe mig....

Nogle siger jo det er mega svært at tabe sig efter nummer 3 (fik jeg nu også at vide efter nummer 2) men jeg skal bare ikke veje så meget som et kg over min førvægt!!!!! Skal nok komme derned igen!!!!

Jeg har mit gode trick medat lægge skinny jeans frem noget tid efter fødslen, og prøve dem med ugers mellemrum... Det er fedt lige at ku hive dem lidt længere op for hver gang og jeg ELSKER skinny jeans, så dem SKAL jeg bare i igen......

Anmeld

21. juni 2010

XXSS

Mor til Frederic skriver:

Hm...

Gips ingen hindring for at træne her....

Har løbene haft arm og tommelfinger i gips via en arbejdsskade i ´06.

Her i februar blev det midterste led gjort stift og derved 11 uger i gips. Ikke om det skulle holde mig hjemme. Kunne jo sagtens være med på hold som; step - mave/baller/lår og andre man ikke lige skulle bruge arm til. Fik også lavet nyt styrketrænings program, så jeg fik de maskiner jeg kunne 'holde' ordenligt på. Altså at kampsvede ved en crosser gjorde jeg ikke, blot let påvarmning.

Havde så blot en rulle fryseposer og en rulle tape med, til når jeg skulle i bad... I det jeg fik skiftet gips en del gange.

Min Collesfraktur gjorde at jeg ikke kunne løbe som vanligt.. Så det var desværre ikke gældende for mig og tid til at komme i træningscenter var der ikke lige mulighed for da jeg har en mand der arbejder fra 10-20 primært hver dag og med en lille baby hjemme, så var der kun mit løb tilbage.. Så nej - det er jo også forskelligt hvordan og hvorledes frakturen og bruddet er  Da jeg året før brækkede albuen kunne jeg knap gå fordi knoglen gned mod hinanden i strækket, og det gav de vilde jag. Efter collesfrakturen har jeg hellere ikke kunne genoptage håndbolden, har stadig problemer.

Så jow det var et problem her som desværre satte træningen på standby.

Anmeld

21. juni 2010

Mor til Frederic og Freya

Tanja78 skriver:

Min Collesfraktur gjorde at jeg ikke kunne løbe som vanligt.. Så det var desværre ikke gældende for mig og tid til at komme i træningscenter var der ikke lige mulighed for da jeg har en mand der arbejder fra 10-20 primært hver dag og med en lille baby hjemme, så var der kun mit løb tilbage.. Så nej - det er jo også forskelligt hvordan og hvorledes frakturen og bruddet er  Da jeg året før brækkede albuen kunne jeg knap gå fordi knoglen gned mod hinanden i strækket, og det gav de vilde jag. Efter collesfrakturen har jeg hellere ikke kunne genoptage håndbolden, har stadig problemer.

Så jow det var et problem her som desværre satte træningen på standby.

Det er jo forskelligt fra person til person...

Jeg var doppet godt med smertestilende de 14 dage, men har aldrig haft sådan en smerte før... Han havde jo skilt det midterste led af - filet knogle enderne lige og sat det sammen med 3 skruer. Gips fra albuen og hele tommelfinger begravet.

Så ja det kunne da mærkes, men blev ret god til at klare frederic med blot en hånd. Men ikke lige de første dage han fik en skjorte på med knapper.

Anmeld

21. juni 2010

XXSS

Mor til Frederic skriver:

Det er jo forskelligt fra person til person...

Jeg var doppet godt med smertestilende de 14 dage, men har aldrig haft sådan en smerte før... Han havde jo skilt det midterste led af - filet knogle enderne lige og sat det sammen med 3 skruer. Gips fra albuen og hele tommelfinger begravet.

Så ja det kunne da mærkes, men blev ret god til at klare frederic med blot en hånd. Men ikke lige de første dage han fik en skjorte på med knapper.

Hehe jeg blev også god til at fikse olivia - men det var da et helved om natten når hun skulle op af vuggen med venstre hånd (nu er jeg  højrehåndet) havde også gips på op til albuen. Arbejder selv på en ortopædkirurgisk afdeling, så kender godt til metoderne og ja det er da et smertehelved den første uge eller to. Men synes nu også jeg blev ret god til at håndtere en 1 måned gammel baby med en arm - vil sige, at mødregruppen da var noget forundrede over at det kunne lade sig gøre

Anmeld

21. juni 2010

Bayze

Rosa skriver:

Uhh svært spørgsmål til en som dumpede blyantstesten for første gang i går

Jeg vejer nu 5kg mere end før, og det er jeg fint tilfreds med, jeg var alligevel for tynd... Men der er selvfølgelig lidt strækmærker under trussekanten, pizzadej på maven og - ja... lidt lange svatter... Men alt i alt er jeg sluppet ok fra den graviditet, og jeg tror jeg havde forberedt mig på det der var værre...

åhr hold op - den test ville jeg dumpe selvom man tog et helt penalhus i anvendelse!!

Anmeld

21. juni 2010

Tullebobs

Bayze skriver:

åhr hold op - den test ville jeg dumpe selvom man tog et helt penalhus i anvendelse!!

Også her - selv med tommetykke spritpenne

Anmeld

21. juni 2010

Svei

Bayze skriver:

Hæ hæ...jeg kunne klare en god solid jevataske til et 6- klasses børn før..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.