Urealistiske mål for en mor-krop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Hvis man er 1,58 skal man veje omkring 58-59 for at være normalvægtig, ellers hedder det undervægtig. Jeg havde snakken med min læge, er selv 1,58. Bare lige så du ved det  (at det i hvert fald ikke er for meget)

Hvis du er 158cm så er normalvægten mellem 52-63 kg....omkring 58 er lige i midten...her er et skema:

http://www.slankesiden.dk/index.php?menuID=9

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Hvis du er 158cm så er normalvægten mellem 52-63 kg....omkring 58 er lige i midten...her er et skema:

Så er det jo hellere ikke for meget som der blev skrevet - det var til den jeg kommenterede!  at det var normalt.

Anmeld

20. juni 2010

Halbschön

Yrsa skriver:

Tusind tak søde Yrsa...

173

61,0

67,8

74,6

Så skal jeg altså veje der imellem... Jeg har aldrig rigtig været tynd og slank.. vi er kraftigt byggede i min alder, og da jeg blev 17-18 år voksede mine bryster HELT vildt.. Jeg tog i Change og fik dem målt til en 80H... Her efter jeg er stoppet med at amme - og desværre har taget alt for meget på i gravidteten siger den 85I.. Med dem taget i betragtning, tænker jeg at jeg nok kommer tættere på de 74kg når jeg engang blir slank, for de vejer jo godt.. Når jeg førhen har tabt mig, har jeg aldrig rigtig tabt mig på brysterne, så det tror jeg heller ikke at jeg gør denne gang..

Hvad jeg forventer nu hvor jeg er blevet mor.. Tjah, eftersom jeg heller ikke var slank før - og ik har været det siden jeg var barn, så forventer jeg at jeg blir en super lækker mor... Slank og opstrammet.. Nu skal det sq ske!! Godt nok ligner min mave en omgang stribet flæsk, men man kunne jo håbe på det blev bedre når det blev strammet op?? ;-)

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Så er det jo hellere ikke for meget som der blev skrevet - det var til den jeg kommenterede!  at det var normalt.

Kommer nok også an på bygningen....nogen er det jo for meget andre ikke... det var bare lige midten af det...

Jeg er selv meget kraftig bygget men ligger under min middelvægt ud fra det her skeme, overraskende nok..

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

misslea skriver:

Jaaah det har du ret i - i nogle tilfælde i hvert fald

Kommer jo alligevel lidt an på, hvordan man er bygget, muskelmasse osv!!!

Jeg er selv 170 cm høj, og inden jeg blev gravid vejede jeg ca. 60-62 kg (hvilket jeg var godt tilfreds med)!! Har altid trænet en del, uden at være fanatisk eller noget!!! Sådan har jeg det bare bedst!! Mit BMI lå på ca. 21 (og man siger at et alm. BMI skal ligge mellem 18,5-25)

Er spændt på, hvordan kroppen ser ud, når lillepigen er født

Men må da indrømme, at  jeg da allerhelst vil tilbage til nogenlunde samme vægt som før.... og så må jeg jo se, om det kan lade sig gøre....

Mange hilsner fra Lea 

Det er selvfølgelig hvordan man selv har det  Jeg ville da også allerhelst ned på 55 kg igen det kommer jeg bare ikke. Men min pointe var også at det ikke var for meget at veje med min højde altså 58-59 og at omkring 51 nok er lige i underkanten. Nogle er jo mere fantastiske end andre sådan er det bare!

Du skal skam nok få din krop tilbage, hvis du i forvejen er vant til at dyrke motion, så kommer det nok helt af sig selv, jeg tabte mig ved motion og kostomlægning efter min første graviditet  og fik en stram mave igen - trods det at maven var ret stor lige som nu.

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Kommer nok også an på bygningen....nogen er det jo for meget andre ikke... det var bare lige midten af det...

Jeg er selv meget kraftig bygget men ligger under min middelvægt ud fra det her skeme, overraskende nok..

Både og, ikke helt enig

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Renée88 skriver:

Tusind tak søde Yrsa...

173

61,0

67,8

74,6

Så skal jeg altså veje der imellem... Jeg har aldrig rigtig været tynd og slank.. vi er kraftigt byggede i min alder, og da jeg blev 17-18 år voksede mine bryster HELT vildt.. Jeg tog i Change og fik dem målt til en 80H... Her efter jeg er stoppet med at amme - og desværre har taget alt for meget på i gravidteten siger den 85I.. Med dem taget i betragtning, tænker jeg at jeg nok kommer tættere på de 74kg når jeg engang blir slank, for de vejer jo godt.. Når jeg førhen har tabt mig, har jeg aldrig rigtig tabt mig på brysterne, så det tror jeg heller ikke at jeg gør denne gang..

Hvad jeg forventer nu hvor jeg er blevet mor.. Tjah, eftersom jeg heller ikke var slank før - og ik har været det siden jeg var barn, så forventer jeg at jeg blir en super lækker mor... Slank og opstrammet.. Nu skal det sq ske!! Godt nok ligner min mave en omgang stribet flæsk, men man kunne jo håbe på det blev bedre når det blev strammet op?? ;-)

Er siker på du nok skal komme derned hvor du ønsker at være... jeg var heller ikke slank som ung men vejer nu det samme som da jeg var 16 år og der var jeg jo ikke helt udvokset, så det kan altså lade sig gøre...bare vent...

Og sikke god højde du har...jeg er bare en lille fis i forhold..

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Tanja78 skriver:

Både og, ikke helt enig

Er du ikke enig i at det kommer an på hvordan man er bygget, hvad man skal veje....?

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Yrsa skriver:

Er du ikke enig i at det kommer an på hvordan man er bygget, hvad man skal veje....?

Som sagt det kan ligge i den ene ende af skalaen eller den anden ende, men det som jeg svarede på var at det uanset om der var store knogle eller små knogle ikke er var for meget med den vægt jeg nævnte, det var det altså stadigvæk 58-59 til højden 1,58..

Anmeld

20. juni 2010

Muffinmus

nope..er da ikke helty tilfreds. men ved samtidigt godt jeg ikke er en af de værste.

Men er da træt af maveskindet der hænger efter 2 unger og et plus på 25 kg første gang og 17 anden gang.

Hængepatter der ikke kan fylde en bh ud så det ser godt ud.

Vægten...tja, den er ikke så slem, vejer vist 3-4 kg mere end for 10 år siden da jeg gik ud af gymnasiet og er holdt med at ryge.Men ville gerne af dem de sidste kg engang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.