Urealistiske mål for en mor-krop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2010

XXSS

Mor til David skriver:

Men jeg syntes bedre om hvordan jeg så ud, da jeg vejede de der 50-51 kg...

Har ærligt talt aldrig regnet min "optimale" vægt ud - bare set mig i spejlet

Det var også bare for at "fortælle" dig at man ikke er overvægtig med den vægt. Som sagt har jeg jo selv samme højde, så ville da være ked af at få af vide at man er overvægt når i forhold til BMI tallet ikke er det - 50 er sådan lige under. Men smag og behag har jo også selv haft det sådan bare da jeg var yngre og der jagtede jeg da den tætteste vægt på 40 kg..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

LinLin

Tanja78 skriver:

Det var også bare for at "fortælle" dig at man ikke er overvægtig med den vægt. Som sagt har jeg jo selv samme højde, så ville da være ked af at få af vide at man er overvægt når i forhold til BMI tallet ikke er det - 50 er sådan lige under. Men smag og behag har jo også selv haft det sådan bare da jeg var yngre og der jagtede jeg da den tætteste vægt på 40 kg..

Jeg var MEGET tynd indtil eg blev 15 år ca. (men dyrkede også både badminton og fodbold på konkurrenceplan) Derefter normalvægtig...

52 kg pænt fordelt ville bare være fantastisk! - men starter først for alvor om ½ års tid - det er vist mest realistisk!

Anmeld

20. juni 2010

Vingummien

Yrsa skriver:

Sidder lige og tænker på, ud fra en anden debat, om vi som mødre har en urealistisk forventning til vægt og krop som mødre, altså at den skal se ud som før?...

Vejer I hvad I vil...vejer i det samme som da I var teenagere og er I tilfredse?

Kan man forvente at have samme vægt som mor og "voksen" som da man var ung og smækker...(dem der nu var det, jeg var ikke en af dem.. )

Puha nu har jeg aldrig været tynd.

Men syntes nu ik jeg er sluppet særlig godt fra den graviditet. Når jeg har fået det børn jeg skal have, skal jeg i hvert fald have skåret lidt i den vom der er kommet.

Jeg er dog begyndt at tabe mig men tror ikke det får det der hænger væk. Men er ikke sådan jeg løber skrigende væk når jeg ser mig selv i spejlet, kun lidt

Men tror ik man kan regne med at se ud som før, men man kan da håbe at man er en af dem hvor man ik kan se de har fået en unge

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Tulipan skriver:

Puha nu har jeg aldrig været tynd.

Men syntes nu ik jeg er sluppet særlig godt fra den graviditet. Når jeg har fået det børn jeg skal have, skal jeg i hvert fald have skåret lidt i den vom der er kommet.

Jeg er dog begyndt at tabe mig men tror ikke det får det der hænger væk. Men er ikke sådan jeg løber skrigende væk når jeg ser mig selv i spejlet, kun lidt

Men tror ik man kan regne med at se ud som før, men man kan da håbe at man er en af dem hvor man ik kan se de har fået en unge

du skal nok blive fin igen.... og ja, der er bare nogen hvor man ikke kan se det, heldige dem...det er skisme ikke ligeligt fordelt..

Anmeld

20. juni 2010

Vingummien

Yrsa skriver:

du skal nok blive fin igen.... og ja, der er bare nogen hvor man ikke kan se det, heldige dem...det er skisme ikke ligeligt fordelt..

Nej, er sgu snyd

Men er vel også dejligt på en måde at man kan se man er mor...? Men skal da lige begrænses

Anmeld

20. juni 2010

Svei

Tulipan skriver:

Nej, er sgu snyd

Men er vel også dejligt på en måde at man kan se man er mor...? Men skal da lige begrænses

For mig havde barnet været rigelig dokumentation....

Anmeld

20. juni 2010

Vingummien

Yrsa skriver:

For mig havde barnet været rigelig dokumentation....

He he ja nok rigtigt, især når jeg kigger på min mave

Anmeld

20. juni 2010

L.J.L

Jeg er næsten mere tilfreds med min krop nu her 6 mdr. efter jeg har født end jeg var før jeg blev gravid. Jeg vejede 55 kilo da jeg blev gravid, tog 26 kilo på, og har smidt 16 af dem, så lige nu har jeg min idealvægt iforhold til min højde 178cm. Jeg har været heldig at slippe for strækmærker, og babberne hænger ikke mere end de plejer Tilgengæld har jeg fået lidt mere sul på enden og hofterne, hvilket jeg altid har ønsket mig

Så jeg er kun glad!

Anmeld

20. juni 2010

Chalala85

Jeg er egentlig ret tilfreds. Vejer 58 kg er slank og mine bryster sidder stadig som de skal, var nok min største bekymring at de ville hænge efter amning. Jeg har lidt små strækmærker på den nederste del af maven så tror egentlig jeg er sluppet ret heldigt.. men man kan jo ikke vide hvad der sker ved en graviditet mere.

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Mor til David skriver:

Jeg var MEGET tynd indtil eg blev 15 år ca. (men dyrkede også både badminton og fodbold på konkurrenceplan) Derefter normalvægtig...

52 kg pænt fordelt ville bare være fantastisk! - men starter først for alvor om ½ års tid - det er vist mest realistisk!

Jeg spillede også håndbold på højt plan og da var jeg helt ganske nydelig men da jeg så stoppede pga skole m.m. argh så gik det altså lidt galt...  Jeg skal føde om små 4 uger - kejsersnit så jeg går i gang når maven tillader det. Sidste gang fik jeg aks og der gik jeg i gang én måned efter stille og roligt. tog min første håndboldkamp da Olivia var lige knap 1 måned, hvor jeg desværre brækkede håndleddet så jeg skulle have gips på højre arm i 4 uger ganske forfærdeligt med et lille spædbarn og en mand der skulle i gang på arbejde, men men jeg klarede den. Men det betød også bare at træningen lige blev sat i bero i to måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.