Urealistiske mål for en mor-krop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.556 visninger
48 svar
0 synes godt om
20. juni 2010

Svei

Sidder lige og tænker på, ud fra en anden debat, om vi som mødre har en urealistisk forventning til vægt og krop som mødre, altså at den skal se ud som før?...

Vejer I hvad I vil...vejer i det samme som da I var teenagere og er I tilfredse?

Kan man forvente at have samme vægt som mor og "voksen" som da man var ung og smækker...(dem der nu var det, jeg var ikke en af dem.. )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Uhh svært spørgsmål til en som dumpede blyantstesten for første gang i går

Jeg vejer nu 5kg mere end før, og det er jeg fint tilfreds med, jeg var alligevel for tynd... Men der er selvfølgelig lidt strækmærker under trussekanten, pizzadej på maven og - ja... lidt lange svatter... Men alt i alt er jeg sluppet ok fra den graviditet, og jeg tror jeg havde forberedt mig på det der var værre...

Anmeld

20. juni 2010

LinLin

Altså.. Er ikke tilfreds lige nu (tror vi er på +12 kg )

Inden jeg blev gravid med den første vejede jeg 58 kg - liiige i overkanten syntes jeg til mine kun 1,58! Halvandet år efter han var kommet til verdenen vejede jeg 51 kg - det var jeg rigtigt tilfreds med (specielt fordi jeg ikke gjorde det store for det!)

Så mit mål er da helt sikkert at komme ned omkring de 51-52 kg igen - og denne gang skal der "strammes op", for jeg skal ikke have flere børn (GAD ærligt talt ikke efter David, når jeg vidste jeg gerne ville have een til...)

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Mor til David skriver:

Inden jeg blev gravid med den første vejede jeg 58 kg - liiige i overkanten syntes jeg til mine kun 1,58! Halvandet år efter han var kommet til verdenen vejede jeg 51 kg - det var jeg rigtigt tilfreds med (specielt fordi jeg ikke gjorde det store for det!)

Så mit mål er da helt sikkert at komme ned omkring de 51-52 kg igen - og denne gang skal der "strammes op", for jeg skal ikke have flere børn (GAD ærligt talt ikke efter David, når jeg vidste jeg gerne ville have een til...)

Hvis man er 1,58 skal man veje omkring 58-59 for at være normalvægtig, ellers hedder det undervægtig. Jeg havde snakken med min læge, er selv 1,58. Bare lige så du ved det  (at det i hvert fald ikke er for meget)

Anmeld

20. juni 2010

XXSS

Men ja jeg vil også gerne ned omkring de 58-60 kg (er 1,58) når jeg er færdig med denne graviditet. Før jeg blev gravid for 2. gang, var jeg lige nået ned på den vægt jeg havde før jeg blev gravid med Olivia, og den hed på daværende tidspunkt 63 kg (havde for meget slam i kroppen som min zoneterapeut/akupunktør fortalte mig). Og derfor var jeg rent faktisk på kur inden jeg fandt ud af at jeg var gravid igen - ville gerne lige slippe de sidste 5 kg.

Er nu oppe på ca. 80 kg vil jeg tro, det vejede jeg også under sidste graviditet  (alt for meget for min højde )

Men føder om små 4 uger, så håber jeg på at komme rimelig hurtig i gang med motionen igen og denne gang vil jeg tabe alle kg via kost og motion - jeg er ikke en af de typer der taber mig via amning og min mave fungerer kun hvis jeg dyrker motion - så derfor har jeg førhen haft problemer med at tage hurtigt på, idet jeg ikke altid kunne komme på toilettet.

I mine unge dage vejede jeg for lidt omkring 44-45 kg var meget skinny (men havde hellere ikke det bedste forhold til mad i min hhx tid) - i dag har jeg et sundt forhold til mad og motion.

Så ned på lige under 60 er ideelt for mig, jeg kommer aldrig under 55 igen og det har jeg indset, så skal jeg i hvert fald ikke spise noget eller som en fugl og den proces er jeg helt færdig med

Anmeld

20. juni 2010

henh01

Jeg har altid haft lidt ekstra på siderne og det har jeg haftd et helt fint med.. da jeg ventede min datter for 6 år siden (puha) tog jeg 25 kg på og må da med beklagelse indrømme at noget af det sidder der endnu Er nu gravid med nr 2 og håber at jeg når jeg har født vil kunne tabe sig 15 kg på 5 mdr, da jeg står og skal til bryllup gerne vil se lidt fin ud

Anmeld

20. juni 2010

misslea

Tanja78 skriver:

Hvis man er 1,58 skal man veje omkring 58-59 for at være normalvægtig, ellers hedder det undervægtig. Jeg havde snakken med min læge, er selv 1,58. Bare lige så du ved det  (at det i hvert fald ikke er for meget)

Jaaah det har du ret i - i nogle tilfælde i hvert fald

Kommer jo alligevel lidt an på, hvordan man er bygget, muskelmasse osv!!!

Jeg er selv 170 cm høj, og inden jeg blev gravid vejede jeg ca. 60-62 kg (hvilket jeg var godt tilfreds med)!! Har altid trænet en del, uden at være fanatisk eller noget!!! Sådan har jeg det bare bedst!! Mit BMI lå på ca. 21 (og man siger at et alm. BMI skal ligge mellem 18,5-25)

Er spændt på, hvordan kroppen ser ud, når lillepigen er født

Men må da indrømme, at  jeg da allerhelst vil tilbage til nogenlunde samme vægt som før.... og så må jeg jo se, om det kan lade sig gøre....

Mange hilsner fra Lea 

Anmeld

20. juni 2010

Margorie

Jeg synes jeg er ret realistisk, når jeg engang har født skal jeg ned på 65kg ca igen. Er 162 høj så det er det der passer min krop bedst.. Før jeg fik børn vejede jeg ca 53 kg.. Men der havde jeg så heller ingen muskler- eller bryster for den sags skyd hehe..
Tilgengæld regner jeg ikke med nogensinde at hoppe i en bikini igen- jeg har nok ca 100 lilla strækmærker på mave og hofter som har været super tydelige siden første graviditet Men alt i alt er jeg ret lækker Jeg har MOR SELVTILLID

Anmeld

20. juni 2010

Kvindemin

Mor til David skriver:

Har det nøjagtig lige sådan, jeg 'gad' heller ikke, det ville jo alligevel være spildt Sagt med et smil på læben.
Jeg må nu indrømme at jeg går og  lurer meget efter om der skulle komme flere strækmærker, for det ville jeg være ked af. Det andet kan der jo for det meste gøres noget ved

Anmeld

20. juni 2010

Lullaby

Jamen jeg har siden jeg var 16 vejet omkring en 56-stykker. Det er ikke urealistisk synes jeg. Men til gengæld er mine hofter belevet enorme  Så tror at selvom jeg kommer ned på min alm vægt så tror jeg asbolut ikke at mine bukser vil passe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.