Hudløs numse samt Skaml....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

Mira0911

Moma skriver:

Hej,

Vil lige tilslutte mig kogtvandskludeholdet. Har lige brugt det på min 10 mdr gamle søn, der også var helt hudløs og sår der blødte, fordi han havde tynd mave og mange afføringer hver dag.

Jeg brugte kogtvandskludene og de hjalp i løbet af et døgns tid. Meget bedre end alverdens salver, når det er så slemt.

Det er fantastisk...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

millesofie

MoarJ skriver:

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

Håber nogen kan hjælpe...

jeg ville meget hurtigt smøre lidt tjære savle på det ordner det så det er pænt igen i morgen så kan man fortsætte med pudder

det jeg har hedder inotyol og er en fed creme, jeg bruger den kun hvis hun er næsten eller helt husløs og den virker rigtig godt jeg har aldrig oplevet at skulle smøre hende mere end en gang jeg har kopiret fra apoteket så kan du selv læse

og indtil du kan købe den så lav et havre omslag

lav en tyk havregrød på vand lad den køle til stuetemp og smør et tyndt lag på en vaskeklud/stofble og læg den på barnet skift efter et par timer og læg evt en stofble på hende til natten eller helt uden ble bare med tisseunderlag.. god bedring

Fournier

Inotyol® er et tjæreholdigt hudmiddel.

Ichthammol (tjære)
Titandioxid
Zinkoxid

ved psoriasis og visse former for eksem, herunder bleeksem.

opløsende på skæl. Selvom tjære har været anvendt som bestanddel af hudmidler igennem århundreder, kender man ikke virkningsmekanismen.

Findes som salve.
Smøres på huden 1-3 gange i døgnet.

Kan anvendes.

Kan anvendes.
Bør dog ikke anvendes på brystvorterne lige før amning.

direkte på væskende eksem.

Meget
sjældne
(under 0,01%) 
Hududslæt ved kontakt med midlet. 
Der er set tegn på betændelse i hårsæk og overfølsomhed for lys ved brug af præparatet, men hyppigheden er ukendt. 

Midlet kan smitte af på tøjet. Tjærerester kan fjernes med vand og sæbe.

salve. 1 g indeholder 15 mg ichthammol (tjære), 50 mg titandioxid og 150 mg zinkoxid. Hjælpestoffer: Lanolin, paraffinolie og vaselin samt parfume: lavendelolie.

Anmeld

17. juni 2010

millesofie

glemte at sige at jeg engang brugte det da hun var så husløs at hun blødte og det var væk dagen efter, det er et vidunder middel

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.