Hudløs numse samt Skaml....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Julie er 1½ år...

Ligesom Olivia (17 mdr) - lægen mener at det kan være svamp og jeg tænker lidt det samme med det du beskriver.. Så jeg ville altså kontakte lægen og høre ad. Jeg skal bruge Lamisilsalve x 3 dagligt for guds skyld ikke brug zink eller tjæresalve da det kan forværre symptomerne, hvis det er svamp. Og det blusser netop op i varmen. Stakkelse prinsesse for det ser ret voldsomt ud.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

<3

MoarJ skriver:

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

Håber nogen kan hjælpe...

Hm det kunne være en streptokok infektion... Så gå til lægen og så drop de bleer. Så må der være lidt ekstra vasketøj de næste par dage. Det lyder som om der skal noget luft til asap!

bagefter ville jeg bruge inotyol i stedet for til næste gang hun får rød numse/skamlæber

Anmeld

16. juni 2010

Mussen2

Mussen2 skriver:

Det er værd at pøve - det virker fantastisk!! Klip en stofble i passende stykker til at passe i en ble (som dækker det røde område).

Kog stoffet i en gryde - lad det køle af og tryk evt lidt vand af inden du lægger det i. Det kan sagtens bruges koldet som varmt...

Glemte lige det sidste - stofstykket skal selvfølgelig lægges i den alm. ble :-)

Anmeld

16. juni 2010

frk Jensen

MoarJ skriver:

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

hej...

jeg ville også lige kontakte lægen...

Min knægt havde også helt ildrøde kugler og mås og jeg smurte ham med tjæresalve og det hjalp bare rigtig godt.

han var også hel rød den anden aften da han var i bad og jeg smurte ham med det sammen og om morgenen var det helt normalt i bagdelen igen...

Anmeld

16. juni 2010

XXSS

MoarJ skriver:

Tjek midt på siden der står noget om rød numse og hvad der er godt og skidt.

Det er zinksalven du nok skal holde dig fra..

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/hudproblemer/barnets-hud/hudpleje-hos-b-oslash;rn/

Og pudder også da det kan sætte sig i hudfolderne og nærmest "smelte" huden væk.

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

Tjek midt på siden der står noget om rød numse og hvad der er godt og skidt.

Det er zinksalven du nok skal holde dig fra..

http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/hudproblemer/barnets-hud/hudpleje-hos-b-oslash;rn/

Og pudder også da det kan sætte sig i hudfolderne og nærmest "smelte" huden væk.

Det er jo knap så fedt... Har kun puder og zinksalve...

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

mor6473 skriver:

hej...

jeg ville også lige kontakte lægen...

Min knægt havde også helt ildrøde kugler og mås og jeg smurte ham med tjæresalve og det hjalp bare rigtig godt.

han var også hel rød den anden aften da han var i bad og jeg smurte ham med det sammen og om morgenen var det helt normalt i bagdelen igen...

Det er første gang jeg har set det så slemt..

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

Kirle skriver:

Hm det kunne være en streptokok infektion... Så gå til lægen og så drop de bleer. Så må der være lidt ekstra vasketøj de næste par dage. Det lyder som om der skal noget luft til asap!

bagefter ville jeg bruge inotyol i stedet for til næste gang hun får rød numse/skamlæber

Det der inotyol, hvor kan det købes henne? Streptokok har jeg aldrig hørt om før... Må vidst lige læse om det...

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

Ligesom Olivia (17 mdr) - lægen mener at det kan være svamp og jeg tænker lidt det samme med det du beskriver.. Så jeg ville altså kontakte lægen og høre ad. Jeg skal bruge Lamisilsalve x 3 dagligt for guds skyld ikke brug zink eller tjæresalve da det kan forværre symptomerne, hvis det er svamp. Og det blusser netop op i varmen. Stakkelse prinsesse for det ser ret voldsomt ud.

Jeg må lige ringe til lægen og høre... ;)

Anmeld

16. juni 2010

frk Jensen

MoarJ skriver:

Det er første gang jeg har set det så slemt..

Det er heller ikke længe siden at marcus havde det for første gang...

Det tjære salve også kaldet iniotyol.... (eller noget) kan du få på apoteket... bare sig tjæresalve, så ved damerne godt hvad man mener..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.