Hudløs numse samt Skaml....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. juni 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Det eneste der virkede på Idun dengang, var WELEDA CALENDULA numsecreme. (den hvide af tuberne). Den orange, er perfekt til de lidt større børn, da den er mere creme agtig.

Simpelthen vaske hende af i vand, lade hende tørre. Evt. de rigtig slemme dage, massere hendes rumpe ind i weleda calendula olie, lade hende ligge med bar numse og smøre numsecremen på. Derefter give ble på.

Det er bare træls, når de bliver SÅ hudløse... Stakkels pus. Men det var simpelthen vidundermiddel hos os.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2010

Rikke, Liam & Linus

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

Håber nogen kan hjælpe...

Du har ikke overvejet at bruge stofbleer til hende i stedet for engangs.

Det kan jo være hun ikke kan tåle plastikken i bleerne, hvis hun har været rød før/tit.

Du kan evt. prøve at ligge nogle fleeceliners i bleen og se om det virker på rødmen over længere tid.

Fleece (microfleece) kan du købe i stof og stil og selv klippe i passende stykker og så vaske ved minimum 60 grader efter brug.

En ide herfra.

Anmeld

17. juni 2010

Mira0911

Rikke&Liam skriver:

Du har ikke overvejet at bruge stofbleer til hende i stedet for engangs.

Det kan jo være hun ikke kan tåle plastikken i bleerne, hvis hun har været rød før/tit.

Du kan evt. prøve at ligge nogle fleeceliners i bleen og se om det virker på rødmen over længere tid.

Fleece (microfleece) kan du købe i stof og stil og selv klippe i passende stykker og så vaske ved minimum 60 grader efter brug.

En ide herfra.

Hun har aldrig haft så rød numse at det er bliver hudløs.. Det er første gang at det er hudløs... Og det er meget sjældent hun får rød numse...

Takker for tippet...

Anmeld

17. juni 2010

Mira0911

Zafir skriver:

Det eneste der virkede på Idun dengang, var WELEDA CALENDULA numsecreme. (den hvide af tuberne). Den orange, er perfekt til de lidt større børn, da den er mere creme agtig.

Simpelthen vaske hende af i vand, lade hende tørre. Evt. de rigtig slemme dage, massere hendes rumpe ind i weleda calendula olie, lade hende ligge med bar numse og smøre numsecremen på. Derefter give ble på.

Det er bare træls, når de bliver SÅ hudløse... Stakkels pus. Men det var simpelthen vidundermiddel hos os.

Takker - det kigger jeg lige lidt nærmere på...  :O)

Anmeld

17. juni 2010

<3

MoarJ skriver:

Det der inotyol, hvor kan det købes henne? Streptokok har jeg aldrig hørt om før... Må vidst lige læse om det...

På apoteket. Nogengange kaldes det også tjæresalve. Streptokokinfektion er sjælden men derfor kan det jo godt være det som din pige lider af. Det er i hvertfald både nemt og overskueligt at undersøge for Og behandle hvis er

Anmeld

17. juni 2010

LotteN

MoarJ skriver:

Har ikke haft fat i lægen, da det faktisk var meget bedre til morgen... Kogtvands klude er fantastiske...

Det var sandelig godt nok lækkert..

Anmeld

17. juni 2010

Mira0911

LotteN skriver:

Det var sandelig godt nok lækkert..

Det er blevet lidt skidt igen... Hun havde heller ikke klude i bleen da jeg sendte hende i dp..

Anmeld

17. juni 2010

LotteN

MoarJ skriver:

Det er blevet lidt skidt igen... Hun havde heller ikke klude i bleen da jeg sendte hende i dp..

Det er da bare rigtig trals. har hun så ikke rendt rundt uden ble siden hun er kommet hjem, så numsen kan få luft?

Så må du hellre få kluden i natten over og så også i dagplejen imorgen, når det nu er det der hjælper!

Anmeld

17. juni 2010

Mira0911

LotteN skriver:

Det er da bare rigtig trals. har hun så ikke rendt rundt uden ble siden hun er kommet hjem, så numsen kan få luft?

Så må du hellre få kluden i natten over og så også i dagplejen imorgen, når det nu er det der hjælper!

Ork jo hun får lov til at rende rundt med numsen bar...

Anmeld

17. juni 2010

Moma

Ni-ko-li-ne skriver:

av.... det har vi ogå prøvet!

det eneste der hjælper Nikoline er kogte koldtvandsklude...

du tager en ren stofble, og klipper den i stykker der passer til området den skal ligge på... så koger du stykkerne i vand i ca 5 minutter...

imens skolder du en skål med låg, og når kludene er kogt, fisker du dem op med en gaffel, over i den sterile bøtte...

når de er kølet af, klasker du en klud på hver balle (der hvor problemet er) ved hvert ble skift... de er ret våde, men det går lige et døgns tid, så virker de

Hej,

Vil lige tilslutte mig kogtvandskludeholdet. Har lige brugt det på min 10 mdr gamle søn, der også var helt hudløs og sår der blødte, fordi han havde tynd mave og mange afføringer hver dag.

Jeg brugte kogtvandskludene og de hjalp i løbet af et døgns tid. Meget bedre end alverdens salver, når det er så slemt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.