Hudløs numse samt Skaml....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.970 visninger
42 svar
0 synes godt om
16. juni 2010

Mira0911

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

Håber nogen kan hjælpe...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2010

XXSS

Puha det lyder ikke rart.. Jeg ville kontakte lægen, Olivia har også lige været helt rød og med røde knopper - jeg skal smøre med noget salve, måske du også skal have noget salve i stedet for det pudder. Det har jeg aldrig brugt.

Hvor gammel er din pige?

Anmeld

16. juni 2010

Mussen2

Nå stakkels pige, det lyder ikke rart. Jeg har ikke noget bud på hvad det er, men kan klart anbefale kogtvandsklude. Den metode bruger jeg hvis ex. tjæresalven ikke har virket (og det dur nok ikke med tjæresalve på "sår"). Håber ikke det gør for ondt¨på hende..

Anmeld

16. juni 2010

Lou87

MoarJ skriver:

Idag har Julie virkelig haft rød numse og skamlæber.. Virkelig slemt.. Så jeg har selvfølgelig brugt baby pudder til at drysse på, for at lindre det... Det gjorde rigtig ondt på hende, når jeg skulle vaske hende...

Jeg har så lige haft hende i bad.. Tørret hende og det hele... Da jeg kommer til numsen og skamlæberne, ser det ud som om det er hudløs, hvert fald på numsen.. Skamlæberne ser det mere ud som det er hud der sidder meget løst, ligesom når man er blevet solskoldet...

Jeg prøver ligeså stille og tørre det væk, da jeg tror det er rester fra pudderet... Det bliver siddende og meget lidt får jeg tørret af.. Men stopper det hurtigt... Synes det ser ret voldsomt ud...

Kan det være fordi hun lige har været i bad at det er opløst på en måde? Kan det være bleen som gør at det måske er for tæt lukket/ indelukket af en art?

Har endnu ik barn selv endnu .. Men ved fra min søster at nogen perioder - specielt her i varmen .. der havde hun også problemer med min nieces røde numse.

Kan anbefale (hvis du kender en forhandler) at bruge ALOE VERA - Propolis creme .. hvis det forsætter. Den er god!

Spørg evt lægen - Håber du finder en løsning

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

Tanja78 skriver:

Puha det lyder ikke rart.. Jeg ville kontakte lægen, Olivia har også lige været helt rød og med røde knopper - jeg skal smøre med noget salve, måske du også skal have noget salve i stedet for det pudder. Det har jeg aldrig brugt.

Hvor gammel er din pige?

Julie er 1½ år...

Anmeld

16. juni 2010

L.J.L

MoarJ skriver:

Av for s.... hvor må det bare gøre ondt på hende! Smør noet E-vitamin salve på så er det helet i morgen! Du kan få det hos Matas og på Apoteket

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

Mussen2 skriver:

Nå stakkels pige, det lyder ikke rart. Jeg har ikke noget bud på hvad det er, men kan klart anbefale kogtvandsklude. Den metode bruger jeg hvis ex. tjæresalven ikke har virket (og det dur nok ikke med tjæresalve på "sår"). Håber ikke det gør for ondt¨på hende..

Kogtvands klude, hvordan fungere det? Har aldrig brugt det...

Det gør kun mega ondt på hende når jeg vasker hende efter ble skift...

Anmeld

16. juni 2010

Mira0911

linselouise skriver:

Av for s.... hvor må det bare gøre ondt på hende! Smør noet E-vitamin salve på så er det helet i morgen! Du kan få det hos Matas og på Apoteket

Hedder det bare E vitamin? selvfølgelig ikke noget jeg har hjemme nu...

Anmeld

16. juni 2010

katrine26

Hejsa.

Det ser altid rigtigt voldsomt ud når de bliver røde nærmest hudløse dernede, men et gammelt husråd du kan bruge er at tage en stofble gør den våd i kogene vand vrid den op så den er næsten tør og selvfølig ikke varm læg den i hendes ble natte over.

det skulle gerne hjælpe lidt på det. 

Held og lykke med det.

katrine26

Anmeld

16. juni 2010

Mussen2

MoarJ skriver:

Kogtvands klude, hvordan fungere det? Har aldrig brugt det...

Det gør kun mega ondt på hende når jeg vasker hende efter ble skift...

Det er værd at pøve - det virker fantastisk!! Klip en stofble i passende stykker til at passe i en ble (som dækker det røde område).

Kog stoffet i en gryde - lad det køle af og tryk evt lidt vand af inden du lægger det i. Det kan sagtens bruges koldet som varmt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.