Strandet hval i Vejle Fjord... Nej, ikke mig.. ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2010

Mira0911

HVA, har den ikke rykket sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2010

Diana...

Nu vil jeg gå i seng og så håber jeg så inderligt at den har fået fred når jeg vågner i morgen. Eller endnu bedre snyder Danmark og stikker af 

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

BEFRIG FINHVALEN  

Anmeld

19. juni 2010

CamillaT89

Diana... skriver:

BEFRIG FINHVALEN  

Anmeld

19. juni 2010

VIPpigen

Ser om jeg ikke kan komme ud forbi den i morgen en gang, håber også den flygter i nattens mulm og mørke... hihi, så kan de gennemsøge de danske farvande for at få deres skelet alle de "eksperter" eller hvad de nu kalder sig...

Anmeld

19. juni 2010

N&J

Altså selvom jeg også syntes det er enorm synd for hvalen, så er evolutionen jo herskeren af vores verden, hvaler har været der længe før os og vil nok også overleve os, så det etiske rigtige er jo at lade naturen gå sin gang, selvfølgelig er muligheden for at den har forvildet sig herind på grund at en stime fisk, men sandsynligvis så er den jo søgt ind fordi det er dens natur når den skal dø.. at det ville have været praktisk med en hvalfanger lige nu kan vi sagtens blive enige om, men et eller andet sted så er det ikke vores plads.. tror nogen gange vi skal huske på at det ikke er os der er herskende på denne klode, men naturen/jordens kræfter, og derfor skal vi ikke altid pålægge naturens orden vores natursyn (som vi jo gør fordi vi syntes det er synd for den stakkels hval), naturen er indrettet til at gøre det af med de der ikke kan overleve, det er bare os der ikke vil indrette os efter naturens orden, men derfor prøver naturen jo igen og igen at minde os om at det her er dens verden og vi er blot er et øjeblik af dens milliard år lange historie.. 

Knuz fra Jane, som faktisk også syntes det er synd for hvalen.. men stoler på at naturen ved hvad den laver.. 

Anmeld

19. juni 2010

Diana...

N&J skriver:

Altså selvom jeg også syntes det er enorm synd for hvalen, så er evolutionen jo herskeren af vores verden, hvaler har været der længe før os og vil nok også overleve os, så det etiske rigtige er jo at lade naturen gå sin gang, selvfølgelig er muligheden for at den har forvildet sig herind på grund at en stime fisk, men sandsynligvis så er den jo søgt ind fordi det er dens natur når den skal dø.. at det ville have været praktisk med en hvalfanger lige nu kan vi sagtens blive enige om, men et eller andet sted så er det ikke vores plads.. tror nogen gange vi skal huske på at det ikke er os der er herskende på denne klode, men naturen/jordens kræfter, og derfor skal vi ikke altid pålægge naturens orden vores natursyn (som vi jo gør fordi vi syntes det er synd for den stakkels hval), naturen er indrettet til at gøre det af med de der ikke kan overleve, det er bare os der ikke vil indrette os efter naturens orden, men derfor prøver naturen jo igen og igen at minde os om at det her er dens verden og vi er blot er et øjeblik af dens milliard år lange historie.. 

Knuz fra Jane, som faktisk også syntes det er synd for hvalen.. men stoler på at naturen ved hvad den laver.. 

Ja selvfølgelig er det bedst det går naturens vej hvis det er det der var meningen MEN det er sgu da ikke naturens gang at man lader folk svømme ud til den klatre op på den osv sejle meget tæt på den. Jamen så hold dog bedre øje med den og lad den dø i fred hvis det er det der er meningen! 

Anmeld

19. juni 2010

N&J

Diana... skriver:

Ja selvfølgelig er det bedst det går naturens vej hvis det er det der var meningen MEN det er sgu da ikke naturens gang at man lader folk svømme ud til den klatre op på den osv sejle meget tæt på den. Jamen så hold dog bedre øje med den og lad den dø i fred hvis det er det der er meningen! 

Der er vi slet ikke uenige Diana.. man burde have haft en døgntjeneste på den (med en båd), men at hjælpe den ud igen ville jo netop være at gå mod dens natur, den søger jo netop mod land for at dø, at vi så har nogle imbecile medborger i dette det skal jo ikke gå udover hvalen..  

Anmeld

19. juni 2010

Low

Der er heller ikke så meget natur over denne verden mere. Vi mennesker har ødelagt kloden og det kan dyrene ikke finde ud af tror jeg..

Anmeld

19. juni 2010

Mira0911

Hvalen har da rykket sig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.