Rosa skriver:
Årh tak
Men med mit skønne lille kolikmonster har jeg jo også stof nok til inspiration 
Det der med "hold nu kæft!!!" - altså jeg har de ondeste tømmermænd i samvittigheden bagefter, og en af grundende til at skrive det her er jo netop at eliminere den "fordom" at a)man er den eneste mor i verden der er ond nok til at sige den slags b)at rigtige mødre aldrig bander og c)den slags udbrud fører direkte til shaken baby syndrome - det er bare et sprøgsmål om tid 
Den der med at skrige, den har jeg simpelthen ikke turdet endnu (fordi jeg er bange for at hidse mig selv endnu mere op, tror jeg) men jeg har knaldet døren op og marcheret direkte hen til Niklas med ungen i udstrakte arme og hvæset "TAG HAM!!!! Jeg GIDER ikke mere!!!!", hvorefter den stakkels mand nærmest greb bassen i luften og så mig trampe ind i stuen hvor jeg satte mig til at ryge (stoppede ellers da jeg smed p-ringen
) ud af vinduet med tårer i øjnene af raseri! Bassimutten havde skreeeeget heeele vejen ned ad Strøget mens han sad i viklen, dvs snøret fast til min krop mens fremmede folk kom med kommentarer a la "ej, hold da op med at nappe ham, høhøh"
og 2 sekunder før jeg satte nøglen i døren med koldsved på panden og våde pletter under armene og lunger der først kom hjem et kvarter senere - ta-fucking-daaaa - gik han omkuld og sov så sødt, så sødt
DER blev jeg simpelthen så megahidsig på min 5-6 uger gamle lille søn - kombinationen af skrigeri i timevis hver dag, ammeri om natten og chokket over at være blevet mor - PLUS alle de skuffede forventninger blev pludselig en sprængfarlig coctail...
Ikke at jeg synes det er sjovt at du faktisk har stof nok til inspiration - men jeg nyder bare at læse det og kan nikke så meget genkendende til det hele:0) Det er ikke så slem t med Anton, men får de vildesteflash backs til da jeg fik Asta:0)
Der kunne jeg have skrevet Dorthemus'es indlæg - halt alene mor og på nervesammenbruddets rand - sådan føltes det:0)
Og ja de ondeste tømmermand - tjah de forfølger sku en gennem hele moderskabet. SOm spæd over man har sagt holdkæft og som de vpokser bliver det bare til en helt masse andet:0) Som Asta blev ældre måtte jeg indse at den ene tømmermand af dårlig samvittihed efter den anden bare dukker op. Så er det det at man har hentet for sent - været sur en hel dag-ikke leget nok-skældt for meget ud-lavet rugbrødder til aftensmad :0)
Sjovt du skriver det med at ryge - jeg har ikke røget siden jeg blev gravid med Asta - men har i disse dage haft så kæmpe trang til at gå amok i en pakke og nærmest bare tage en smøg i et hiv - men gør det ikke - for er sikker på jeg ville hoste mig selv halvt ihjel - og det går dæleme ikke - det vil jo være en sikker babyvækker:0)
Jeg har brugt den med at gå ind i et andet rum og skrige aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhh eller fuuuuuuuck så højt jeg kunne - jeg har jo hverken med Asta eller med Anton ( indtil i aften hvor Kenny kommer hjem på barsel-stakkels mand:0)) haft muligheden for at aflevere til anden part og sige nu gider jeg ikke mere - jeg går i bad og lukker larmen ude for 10 minutter:0) Så her har skrigeriet virket ufattelig befiende og aflastende:0)
Åhh og folk er deres forpulede kommentarer - jeg kører jo i bus om morgenen ind og aflevere Asta i skole og hjem igen og ind og hjem igen om eftermiddagen. Så sidder i en bus ca en time om dagen. Oftest om eftermiddagen får Anton gerne et flip og skriger turen hjem og så kommer alle kommentarerne: Nåh der er vist en der er sulten hva?? åhh stakkels lille dreng og bla bla. Nej han er ikke sulten han har lige spist inden vi satte os ind, nej han har ikke skidt - men måske han har det varmt da der er 8497525 grader herinde og i larmer osv. Og så derse blikke-de kan dræbe: Åhh hvad laver den mor i bussen med den stakkels dreng, hun burde jo blive hjemme med sådan en lille en...............
) Sådan føles det i hvert tilfælde:0)
Moderskabet - vidunderligt men laaaaaaangt fra rosenrødt og blødt:0)